X

Browar Doctor Brew z agencją Abanana Advertising, czyli jedyna w Polsce kampania real-time marketingowa prowadzona podczas Warszawskiego Festiwalu Piwa

Pierwszy Warszawski Festiwal Piwa to dla wszystkich miłośników browarnictwa obowiązkowa impreza. Do stolicy zjechało kilkadziesiąt producentów nowofalowych browarów, a za nimi ponad 7 tysięcy piwoszów, spragnionych nowych smakowych doznań. Takie wydarzenie to świetna okazja by zaprezentować nowe produkty, zebrać opinie smakoszów i pokazać się szerszemu gronu – skorzystał z tego browar Doctor Brew, promując swoje nowe piwne „dziecko” – Molly IPA. Oryginalny smak nie mógł być jednak zmącony sztampowym marketingiem, dlatego też Doktorzy zdecydowali się skorzystać z możliwości naszego narzędzia Hashlovers TURBO i odpalić pierwszą w Polsce kampanię real-time marketingową z chmielnym aromatem w tle. :) Nasza współpraca zaowocowała nie mniej aromatycznymi efektami.


Przed samym początkiem Festiwalu odświeżyliśmy profil @browar_doctor_brew przygotowując mozaikę zdjęć, które razem tworzyły oryginalny efekt wizualny, aby odwiedzający profil od razu dostawali jasny komunikat, że mają do czynienia z marką nietuzinkową, która nie boi się eksperymentować i wyznaczać nowe trendy – także na Instagramie.

Monitorowaliśmy wszystkie zdjęcia dodawane na Instagram w promieniu 1 km od miejsca Festiwalu. By zwiększyć zasięg, śledziliśmy również publikowane materiały z hashtagami #browar #piwo #polishbeer. W piątkowy wieczór, kiedy Festiwal został uroczyście otwarty a kilkaset gości zaczęło degustację, rozpoczęliśmy działania komunikacyjne. Ze wszystkimi osobami wrzucającymi zdjęcia z Festiwalu nawiązywaliśmy interakcje, zapraszając jednocześnie na stoisko Doctora Brew, gdzie czekały już butelki premierowego Molly IPA oraz specjalne kufle teku – prawdziwa gratka nie tylko dla sensoryków. Efekty przerosły nasze oczekiwania. :)

W ciągu 3 dni trwania Festiwalu skomentowaliśmy ponad 800 zdjęć, a profil @browar_doctor_brew zyskał 320 nowych followersów – niemal wszystkich z grupy docelowej producenta. Podobny rezultat na Facebooku to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych, w dodatku bez możliwości bezpośrednich interakcji, które świetnie budują wizerunek i tożsamość marki wśród jej odbiorców. O tym jak pozytywnie została odebrana cała akcja mogą świadczyć poniższe screeny:

Szacunkowy zasięg prowadzonych przez nas działań przekroczył 22.000 unikalnych użytkowników, co na Instagramie jest naprawdę imponującym wynikiem. W trakcie Festiwalu fani dodali również 45 zdjęć z hashtagiem #doctorbrew, a na 25 otagowali również profil @browar_doctor_brew. Premierowego piwa skosztowało ponad 1.200 osób!!