X

Case study: Zadane.pl i grywalizacja na Facebooku

Eura7 od 13 września 2012 prowadzi komunikację marki Zadane.pl w serwisie Facebook. Zadane.pl to serwis działający na zasadzie social learningu, którego najważniejszym założeniem jest to, że prawdziwa nauka nie polega na wkuwaniu zadanego materiału, ale wykształceniu umiejętności myślenia i skutecznego rozwiązywania problemów.


CEL: Popularyzacja serwisu Zadane.pl wśród młodzieży szkolnej. Zaangażowanie ich w komunikację z marką na Facebooku.

Rozwiązanie: Razem z przedstawicielami serwisu Zadane.pl zaprosiliśmy uczniów do miejsca, w którym lubią oni przebywać i rzuciliśmy młodzieży wyzwanie rozgrzewania szarych komórek w atmosferze grywalizacji! Okazało się, że chętnych do zmagania się z testami, zagadkami i naukowymi problemami nie brakuje, a na chwilę obecną jest ich ponad 105 000!

Fani profilu, który znajdziecie na www.facebook.com/zadanepl, szybko obudzili w sobie wewnętrznego Sherlocka Holmesa, chętnie angażując się w rozwiązywanie serii czarnych historii. To publikowane 3 razy w tygodniu zagadki, zwykle mające podłoże kryminalne. Fani mogą zadawać związane z nimi pytania, na które moderator może odpowiedzieć jednak publikując komentarze: „TAK” lub „NIE”. W ten sposób wspólnymi siłami społeczność dochodzi do zaskakującego rozwiązania tajemniczej historii, widząc jednocześnie jak praca w grupie działa na korzyść każdej z osób biorących udział w zabawie.

Profil utrzymany jest w atmosferze nowoczesnej „szkoły”, w której uczniowie są oceniani i nagradzani za poprawne odpowiedzi oraz – przede wszystkim – za kreatywne myślenie i umiejętność pracy w grupie.

Rezultaty:
– Liczba osób na Like Page’u marki wzrosła z 78 655, gdy rozpoczynaliśmy komunikację do 105 000 w lipcu 2013 r.

Zakres prac agencji:
– kompleksowa obsługa profilu Zadane.pl w serwisie Facebook

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
pr@eura7.pl
www.eura7.com