Cześć! Nie przypuszczalibyśmy, że piątkowy poranek na początku 2025 roku spędzimy, gibając głową na zmianę w rytm „Exlosion” i „Ballady 07”! Chyba wypiliśmy za dużo kawy od Aleksandry Mirosław :D Jeśli nie macie pojęcia, o czym mówimy, to czym prędzej zabierajcie się za właściwą treść 47. odcinka, w którym nie zabraknie kolejnej wzmianki o sztucznej inteligencji, a i miejsce na pozytywne nastawienie do ciała się znajdzie! Zapraszamy!
Maciej Musiał w rytmie Explosion
Każdy kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy budzi ogromne emocje i to nie tylko za sprawą kontrowersyjnego dla niektórych wizerunku Jurka Owsiaka, ale też ze względu na ciekawe licytacje, których corocznie jesteśmy świadkami.
W tym roku szum zrobił się szczególnie wokół Macieja Musiała, który postanowił dołączyć do grona celebrytów wspierających 33. Finał. Aktor zaoferował sprzątanie domu zwycięzcy licytacji do zapętlonego hitu „Explosion”. – Istnieje możliwość wymiany zapętlonego utworu na: ABBA – „Lay all your love on me”, Pitbull – „Hotel room service”, Groove Coverage – „Moonlight Shadow”, Krzysztof Krawczyk – „Chciałbym być” – dodał we wpisie na Instagramie.
Jeszcze ciekawiej zrobiło się, gdy Kalwi & Remi – twórcy legendarnego „Explosion” – zapowiedzieli, że jeśli licytacja przebije 20 tys. zł, to duet DJ-ski wesprze aktora, grając swój utwór na żywo
Internauci przeszli samych siebie – na ten moment (17.01 godz. 11:00) kwota na aukcji wynosi aż 224 250 zł… ALE KTOŚ MUSI MIEĆ SYF W DOMU! :D
Również my – oczywiście w swoim stylu – postanowiliśmy się odnieść do szału, który wywołała ta wybuchowa licytacja! Musicie to zobaczyć!
„Kawa godna olimpijskiego złota”
Jeśli tak jak my lubicie kawę, to mamy dla was newsa gorącego niczym espresso o poranku – Cofeedesk poinformowało o wprowadzeniu na rynek kawy „Hi 6:06AM” będącej owocem współpracy z Aleksandrą Mirosław, polską olimpijką specjalizująca się we wspinaczce na czas. Nazwa produktu w oczywisty sposób nawiązuje do wyniku naszej sportowczyni podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 roku, kiedy w czasie 6:06 sekund ustanowiła rekord świata we wspinaczce sportowej.
„Razem z Olą Mirosław wspięliśmy się na nasz wspólny szczyt, aby dostarczyć najlepsze ziarna godne pierwszego miejsca. Ola, z myślą o tej współpracy, przygotowała konkretne wytyczne: ziarna mają być z obróbki naturalnej, bo kojarzy jej się to ze sportową drogą. Trudną, wymagającą czasu i starannych przygotowań, ale w efekcie dającą spektakularne efekty” – mówi Magdalena Rzepka, Head of Marketing w Coffeedesk.
Ciekawostką jest fakt, że to nie pierwszy raz, gdy marka łączy siły ze światem sportu, gdyż ten kawowy brand regularnie wspiera MKP Kotwica Kołobrzeg – polski klub koszykówki, którego jest sponsorem. „Pokazujemy, że dobra kawa doskonale współgra ze sportowym stylem życia” – wyjaśnia Magdalena Rzepka.
AI vs. człowiek – kto okaże się lepszym trenerem piłkarskim?
Znacie drużynę piłkarską HamKam 2? Nic straconego, gdyż właśnie nadarzyła się okazja, aby ją poznać! Ta norweska drużyna oraz jej główny sponsor Eidsiva, grupa energetyczno-technologiczna, przeprowadzili eksperyment, w ramach którego przetestowano, jak technologia AI sprawdziłaby się jako trener piłki nożnej. Wykorzystano do tego program zasilany sztuczną inteligencją, który zarządza 12 bilionami danych, działa w czasie rzeczywistym oraz zna wszystkie statystyki zawodników.
Trener AI poprowadził drużynę w meczu przeciwko jednemu z lokalnych rywali. Zanim to się jednak stało, to przed wydarzeniem otrzymał możliwość wybrania składu oraz odpowiadał za decyzje strategiczne, np. planowanie harmonogramu treningów, wybór wyjściowej jedenastki i decydowanie o ustawieniu drużyny w trakcie meczu.
– Piłka nożna i technologia rozwijają się szybko – a wiele zespołów skupia się na zestawach danych i piłce pieniężnej. Chcieliśmy zobaczyć, co się stanie, jeśli pójdziemy do końca. Byliśmy również pod wrażeniem tego, jak szybko gracze uwierzyli w ten pomysł – nawet jeśli sytuacja trochę się zaostrzyła w trakcie meczu… – mówi dyrektor generalny HamKam, Mehran Amundsen-Ansari.
W akcję został zaangażowany brytyjski reżyser Glenn Kitson, który udokumentował całe wydarzenie, toteż zapraszamy na seans!
PS cytując za Martinem Hoff Pedersen, starszym doradcą ds. komunikacji w Eidsiva – To było zarówno interesujące, jak i uspokajające, że nasza hipoteza się potwierdziła: technologia działa najlepiej, gdy gra w tej samej drużynie, co ludzie. Ten projekt pokazał, że sama technologia nie wystarczy, zwłaszcza w tak skoncentrowanej na człowieku roli. Ludzki menedżer powinien teraz wrócić do władzy.
Ludzie 1:0 AI
Rossmann + Sara James = ciałopozytywny przekaz
Rossmann, jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie, wystartował z nową inicjatywą, której celem jest dotarcie z ciałopozytywnym przekazem do młodych ludzi. Pomóc w tym ma artystka młodego pokolenia – Sara James, która została twarzą kampanii.
„Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele” – przekazali przedstawiciele marki.
W ramach kampanii powstał spot mający promować ciałopozytywny przekaz, w którym wykorzystano utwór Kory „Chcę Ci powiedzieć coś”. Wideo – jak przekazują przedstawiciele marki – ma zachęcać do poszukiwania odpowiedzi na kończące film pytanie: „ A Ty? Co chcesz powiedzieć swojemu ciału?”.
„Ballada 07” prawie 5 dekad później
W ubiegłą niedzielą – 12 stycznia – wystartowała kampania Link4, w której tłem muzycznym jest wspomniany wyżej utwór z serialu „07 zgłoś się”.
Koncepcja działań powstała w odpowiedzi na dramatyczne doniesienia z polskich dróg i czarną serię tragicznych w skutkach wypadków. Ubezpieczyciel za pomocą zorganizowanych działań próbuje przekonać kierowców do rozważnej i bezpiecznej jazdy, dzięki której można uniknąć tragicznych w skutkach wypadków, ale także zaoszczędzić na składce ubezpieczeniowej.
– O tym chcemy powiedzieć w naszej najnowszej kampanii. Warto być dobrym kierowcą, jeżdżącym zgodnie z przepisami i takich kierowców będziemy nagradzać i promować w Link4. Wierzymy, że w ten sposób sprawimy, że bezpieczna jazda będzie się po prostu wszystkim opłacała – podkreśla Joanna Talaśka, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Link4.
A Wy? Jesteście raczej spokojnymi kierowcami, czy za kółkiem wychodzi z Was prawdziwe zwierze?
Na zakończenie jeszcze raz zachęcamy do wsparcia 33. finału WOŚP, który już 26 stycznia! Siema! Tzn… do zobaczenia za tydzień!
PS Zastanawiacie się zapewne, gdzie podziały się wzmianki o „chałkoniach” i innych wyrobach będących synergią AI i tego drożdżowego wypieku – nie ma, bo jest już czerstwa, a my polecamy Drożdże Babuni!
Źródła:
- https://www.rmf.fm/rozrywka/plotki/news,74561,szal-wokol-licytacji-musiala-dla-wosp-internauci-chca-zaplacic-krocie-aktor-komentuje.html
- https://www.proto.pl/aktualnosci/kawa-godna-olimpijskiego-zlota-coffeedesk-nawiazuje-wspolprace-z-aleksandra-miroslaw/
- https://nowymarketing.pl/norweska-druzyna-pilkarska-w-ramach-eksperymentu-zatrudnila-trenera-ai/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/rossmann-i-sara-james-lacza-sily-aby-dotrzec-do-mlodych-z-cialopozytywnym-przekazem/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/spot-link4-z-utworem-ballada-07-autorstwa-wlodzimierza-korcza/