Cześć! Dzisiejszy odcinek, choć bez oficjalnego motywu przewodniego, to w pewnym sensie zostanie zdominowany (a przynajmniej jego pierwsza część) przez tematy okołomuzyczne, a wszystko to przez A$AP Rocky’iego, Matę oraz Norbiego. Mimo to nie zabraknie miejsca na niesienie pomocy, a zadbają o to: Fundacja Ptasie Horyzonty oraz stowarzyszenie Otwarte Klatki, a także połączone siły Fundacji UNAWEZA i projektu „MŁODE GŁOWY”.
Zanim jednak będziemy życzyć Wam „udanej lektury”, wypada wspomnieć o czymś, co być może nie nadaje się jako pełnoprawny news, ale stanowi fajną ciekawostkę. Przed dwoma tygodniami – na łamach 57. odcinka – informowaliśmy Was o specjalnym zestawie w McDonald’s będącym efektem współpracy z twórcami „Minecraft: Film”, natomiast dziś chcemy się skupić na samym filmie! W ciągu pierwszych trzech dni od premiery w polskich kinach (4-6 kwietnia) na seans wybrało się łącznie 978 319 widzów. Wynik ten pozwolił zdetronizować dotychczasowego rekordzistę, czyli „Kler” Wojciecha Smarzowskiego, który w premierowy weekend widziało w kinie ponad 40 tys. osób mniej!
Jesteście wśród tych niespełna 980 tys. widzów, czy może seans jeszcze przed Wami? Tak czy inaczej – zgodnie z tradycją – życzymy Wam udanej lektury!
Premiera kolekcji A$AP Rocky’iego
Kącik muzyczny dzisiejszego odcinka zaczynamy za oceanem, cofając się poniekąd do 53. odcinka, kiedy to opisaliśmy rozpoczęcie tej nietypowej współpracy wymienionej w nagłówku, a dziś – kilka tygodni później – możemy przedstawić Wam jej pierwsze owoce, czyli dostępną w sklepie online kolekcję 3 par stylowych okularów przeciwsłonecznych z ultra czarnymi soczewkami „Blacked Out”. Jak zapewnia marka „ta kolekcja przesuwa granice dzięki nowatorskiemu wzornictwu i kulturowemu znaczeniu”.
Ciekawi Was pewnie ich cena – okulary są dostępne w cenie 1077 PLN (266 dolarów). Myślicie, że warto?
Nietypowe performance podczas Fryderyków 2025
Zza oceanu przenosimy się do Polski. W ubiegłą sobotę (5 kwietnia) w Krakowskiej TAURON Arenie odbyła się 31. edycja Fryderyk Festiwal 2025, jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń muzycznych.
Podczas ceremonii rozdano statuetki w kategorii Muzyka rozrywkowa, jednak oprócz tego wystąpiły gwiazdy polskiej sceny muzycznej, m.in. Sobel, Sara James, czy Krzysztof Zalewski, zdobywca aż trzech statuetek. Miał też wystąpić Mata (nominowany w kategorii Singiel Roku Hip-Hop), ten jednak postanowił zaskoczyć zgromadzonych. Kiedy na fryderykowej scenie rozbrzmiały pierwsze sekundy utworu „Lloret de Mar”, a tancerze zaczęli swój układ, kotara powoli zaczęła podnosić. Ku zaskoczeniu wszystkich okazało się, że na scenie pojawił się nie Mata, a jego bardzo realistycznie wyglądający robot – Mata 2040.
Jeśli Wam umknęło to wydarzenie, czym prędzej nadróbcie zaległości!
Norbi + Pepsi
Kącik muzyczny, jak sami go określiliśmy tym mianem, rozpoczynaliśmy od wielkiego artysty światowej sławy i kończymy… Norbim.
Z początkiem kwietnia wystartowała kampania Pepsi „To takie proste” ze spotem stylizowanym na program zakupowy z lat 90. ubiegłego wieku, przywołujący na myśl kultowe telezakupy Mango.
W nagraniu pojawia się specjalny numer telefonu, a po jego wybraniu połączenie „odbiera” wspomniany Norbi, który (w zależności od wyboru dzwoniącego) może opowiedzieć o aktualnie trwającym konkursie marki lub zaśpiewać swój największy hit w wersji reklamującej Pepsi Twist. Celem kampanii jest celebracja prostoty, nostalgii i świeżego podejścia do klasyki.
Konkurs, o którym przed momentem napomknęliśmy, potrwa do 30 kwietnia. Do wygrania są m.in. Citroen C3, aparaty Instax Mini oraz kubek termiczny Stanley. Co zrobić, aby wziąć w nim udział?
- Kupić Pepsi o smaku cytryny,
- zachować dowód zakupu,
- zgłosić się do konkursu na platformie joy-pepsico.eu,
- odpowiedzieć na pytanie konkursowe.
Na tym jednak atrakcje się nie kończą, gdyż marka przygotowała dla nas „coś” jeszcze – w maju kampania ma zyskać modowy akcent w postaci dropu ubraniowego. Kolekcja, zaprojektowana specjalnie z okazji kampanii, będzie dostępna w limitowanej ilości podczas dropu wyłącznie na stronie internetowej Pepsi.
Wprawdzie wiemy, że do maja zostało jeszcze trochę czasu, ale podobnie jak miało to miejsce przed kilkoma odcinkami, gdy informowaliśmy o merchu Żabki, tym razem również z pełną premedytacją nie podeślemy Wam linku, bo znowu jesteście naszą konkurencją w walce o fajne fanty!
Światowy Dzień Zdrowia z Fundacją UNAWEZA oraz projektem „MŁODE GŁOWY”
Z okazji Światowego Dnia Zdrowia (7 kwietnia) pod nazwą „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” wystartowała ogólnopolska kampania Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej oraz projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” . Jej celem jest edukowanie społeczeństwa w zakresie udzielania pierwszej pomocy dla zdrowia psychicznego oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat równowagi umysłowej wśród młodych ludzi.
Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej www.helppp.pl, na której można znaleźć kompleksowe materiały dot. udzielania wsparcia osobom w kryzysie psychicznym.
Czym jest kryzys emocjonalny? W jaki sposób poznać, że ktoś potrzebuje naszego wsparcia? Jak udzielić pomocy w takiej sytuacji? Odpowiedzi na wszystkie te pytania można znaleźć na wspomnianej stronie internetowej. Dodatkowo na Instagramie twórcy internetowi z całej Polski charytatywnie udostępniają materiały związane z prowadzonymi działaniami.
Trwająca kampania pozwala nie tylko zdobyć umiejętności z zakresu udzielania PPP, ale także znaleźć wsparcie, którego sami potrzebujemy, gdyż jej twórcy zgromadzili w jednym miejscu kontakt do najważniejszych organizacji udzielających pomocy osobom w kryzysie psychicznym, w tym m.in. Dziecięcego Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, Przemocowej Linii Pomocy SEXEDPL i Centrum Wsparcia dla Osób Dorosłych w Kryzysie Psychicznym.
Wielkanocne pomaganie
Już za tydzień Święta Wielkanocne, więc co to za odcinek bez okolicznościowej wzmianki? Co łączy sieweczkę obrożną (gatunek małych ptaszków wpisany na Czerwoną listę ptaków Polski jako zagrożony) i kartki świąteczne wysyłane najbliższym? To, że dzięki Fundacji Ptasie Horyzonty, tworząc wielkanocną e-kartkę, można nie tylko życzyć rodzinie i znajomym wesołych Świąt, ale też uratować w ten sposób ptaka, który już niebawem może zniknąć z powierzchni Ziemi.
Jak to zrobić? Łatwizna! Wystarczy, że do 21 kwietnia przekażecie darowiznę na ratowanie młodziutkich sieweczek obrożnych, tworząc w specjalnym wielkanocnym generatorze swoją osobistą kartkę świąteczną z sieweczką.
Pozostajemy w wątku ptaków, jednak teraz wraz ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki pochylimy się nad losem kur w kampanii „Z troski o nioski”.
Wielkanocnym spotem Stowarzyszenie zwraca uwagę, że ten wyjątkowy okres w roku to moment, w którym wspólnymi siłami możemy zmienić los kur cierpiących w klatkach, przekuwając troskę o zwierzęta w realne działanie. Impulsem do działań było badanie Biostatu z grudnia 2024 r. według którego większość Polek i Polaków zdecydowanie sprzeciwia się trzymaniu kur w klatkach.
4 na 5 osób uważa, że nie zapewnia im ona odpowiednich warunków. Ponad 2/3 społeczeństwa chciałoby wprowadzenia w Polsce całkowitego zakazu takiego chowu. Troska o kury spędzające całe życie w ciasnych klatkach łączy bardzo różne osoby, w tym różne pokolenia.
Sprzeciw społeczeństwa wobec takich warunków chowu kur spowodował w ostatnich latach duże zmiany – ponad 170 firm zadeklarowało wycofanie jaj z chowu klatkowego. Prawie połowa (47%) już teraz się z tej obietnicy wywiązała.
– Większość firm zobowiązała się wycofać tzw. jaja trójki do końca tego roku. Wielu z nich udało się to zrobić już teraz. Inne transparentnie informują konsumentów o swoich postępach i są na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu – mówi Paweł Rawicki, prezes Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Niestety są też firmy, które mimo złożonej obietnicy nie dzielą się żadnymi informacjami o tym, jak im idzie. Są też takie, które obiecały wycofać jaja klatkowe wcześniej niż w tym roku, ale nie dotrzymały słowa. Nie pozwolimy im uniknąć odpowiedzialności. Chcemy zmobilizować wszystkie osoby, którym los zwierząt nie jest obojętny, aby także włączyły się w działanie – dodaje.
Jeśli chcecie podpisać deklarację niekupowania jaj z chowu klatkowego i/lub dołączyć do wirtualnych akcji pomocy kurom m.in. poprzez pisanie komentarzy w mediach społecznościowych czy wysyłanie wiadomości do firm, koniecznie odwiedźcię stronę akcji -.ztroskionioski.pl.
Kończąc (i poniekąd pozostając w temacie kur, bo wiecie – kury znoszą jajka, a majonez robi się głównie z jajek), musimy Was o to zapytać i specjalnie robimy to już dziś, bo podejrzewamy, że za tydzień (w związku z przedwielkanocną gorączką) nie będzie czasu na przedłużone wstępy, a tym bardziej rzewne pożegnania. Jak sałatka jarzynowa na Wielkanoc to z Kieleckim czy Winiary? Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://www.filmweb.pl/news/%22Minecraft%3A+Film%22%3A+Pad%C5%82+rekord+To+najlepsze+otwarcie+w+historii+polskiego+kina-160364
- https://www.ray-ban.com/poland/okulary-przeciwsloneczne/kolekcja-asap-rocky
- https://rozrywka.spidersweb.pl/fryderyki-2025-mata-robot-lloret-de-mar
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-to-takie-proste-promuje-cytrynowa-pepsi/
- https://nowymarketing.pl/popatrz-posluchaj-polacz-fundacja-unaweza-uczy-jak-udzielac-pierwszej-pomocy-dla-zdrowia-psychicznego/
- https://nowymarketing.pl/wyslij-wielkanocne-zyczenia-uratuj-sieweczke-obrozna-przed-wyginieciem/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/z-troski-o-nioski-wielkanocny-spot-stowarzyszenia-otwarte-klatki/