Cześć! Dzisiejszy odcinek (z racji trwania okresu maturalnego) poprowadzimy na wzór dnia maturzysty. Zaczniemy od samego egzaminu i niespodziewanej pomocnej dłoni wyciągniętej przez Sanah w stronę swojej fanki. Po okołomaturalnym stresie czas na relaks w postaci scrollowania rolek na Instagramie i klocków LEGO (jednak nie takich, jakich moglibyście się spodziewać)! Nasz „maturalny” dzień pełen wrażeń i emocji podsumujemy konkretną dawką sportu z domieszką ważnych społecznie tematów oraz zaproszeniem do wzięcia udziału w kolejnym bezpłatnym szkoleniu online Grupy Eura7! Udanej lektury!
Sanah rusza na ratunek maturzystce!
Okres matur to czas niezwykle stresujący dla każdego mierzącego się z egzaminem dojrzałości. W tym roku było to około 275 tysięcy absolwentów szkół średnich.
Już pierwszego dnia jedna z maturzystek napotkała osobliwy problem podczas matury z języka polskiego. Wśród tegorocznych tematów wypracowań do wyboru znalazły się: „Źródło nadziei w czasach trudnych dla człowieka” oraz „Jak błędna ocena sytuacji wpływa na życie człowieka?”.
Co ma z tym wspólnego wymieniona w nagłówku Sanah? Artystka otrzymała od jednej ze swoich wielbicielek niecodzienną wiadomość. Dziewczyna przyznała, że zapomniała, jak dokładnie nazywa się utwór wokalistki nagrany z Dawidem Podsiadło. Jak się okazało, fanka wplotła do niego słowo występujące w tekście, lecz nie w samym tytule. W związku z tym poprosiła swoją idolkę o jego zmianę. Piosenkarka na szczęście nie pozostała obojętna na tę wiadomość i ruszyła na ratunek, w efekcie czego kompozycja „Ostatnia nadzieja” od teraz posiada też alternatywny tytuł.
„Dziś przed maturą dodałam drugi tytuł piosenki »Ostatnia nadzieja«. Oto on: »Ostatnia umiera nadzieja«. Obowiązuje on jako drugi tytuł do około połowy lipca” – zakomunikowała Sanah za pośrednictwem Instagrama.
Jak myślicie, zapominalskiej maturzystce się upiecze i uda się zdać? :D
Pionierski Reels The Weeknd’a
Nowość na Instagramie – platforma oficjalnie uruchomiła pierwsze zastosowanie blokady dostępu do treści pojawiających się na profilach użytkowników! Zapowiadana w kwietniu innowacja stała się faktem na profilu muzyka The Weeknd, który opublikował fragment swojego nadchodzącego filmu „Hurry Up Tomorrow”, jednak do jego odtworzenia konieczna jest znajomość kodu dostępu*.
Instagram wyjaśnia, że funkcja ta jest testowana, „by pomóc twórcom budować napięcie i zainteresowanie wokół ekskluzywnych materiałów, a także umożliwić ludziom łączenie się dzięki wspólnym zainteresowaniom i rozrywce – w nowy, znany wtajemniczonym sposób (IYKYK – If You Know, You Know**)” – donosi socialmediatoday.com.
Opcja ta, niestety, nie jest jeszcze ogólnodostępna, jednak ma ona spory potencjał, gdyż może być przydatna do zwiększania zaangażowania wśród określonych grup odbiorców, w tym m.in. najwierniejszych obserwatorów. Znalazłaby też swoje zastosowanie w przypadku kont firmowych – funkcja umożliwiłaby markom oferowanie zniżek wyłącznie stałym klientom, a nie wszystkim obserwującym, lub udostępnianie informacji specyficznych dla danego regionu.
* dla zainteresowanych → hasło to „ICANTSING”
** lub w polskiej wersji KMWTW – Kto Ma Wiedzieć, Ten Wie :D
Wyjątkowe bolidy F1
4 maja Formuła 1 wróciła na Florydę z okazji Miami Grand Prix 2025. Podczas wydarzenia odbyła się oficjalna premiera dziesięciu samochodów F1 zbudowanych w całości z… klocków LEGO. Te pełnowymiarowe pojazdy są symbolem współpracy pomiędzy Formułą 1 i legendarną marką klocków, o której ostatnio zrobiło się głośno pod koniec ubiegłego roku, kiedy zaprezentowano stworzony wspólnie zestaw z okazji 75-lecia F1.
Każdy z wyjątkowych pojazdów został zbudowany z około 400 tys. elementów LEGO, a nad ich budową pracowało w sumie 26 inżynierów i projektantów, którzy potrzebowali na to ośmiu miesięcy.
Jakby tego było mało, LEGO-bolidy, których maksymalna prędkość to 20 km/h, najpierw zastąpiły ciężarówki, na których przed startem tradycyjnie prezentują się kierowcy, a następnie wyruszyły w globalną trasę, podczas której z bliska zobaczą je fani współpracy F1 i LEGO na całym świecie.
UNICEF Polska vs. wykluczenie transportowe dzieci i młodzieży w Polsce
Kącik sportowy rozpoczynamy od UNICEF Polska, który w swojej najnowszej kampanii „Dajmy dzieciom szansę wejść do gry!” chce zwrócić uwagę na problem wykluczenia transportowego dzieci i młodzieży w Polsce. Do akcji zaangażowano ambasadora UNICEF Polska – Roberta Lewandowskiego
Kampania jest powiązana z opublikowaniem raportu z badania „Wykluczenie transportowe dzieci i młodzieży w Polsce”, który ujawnia, jaka jest skala zjawiska oraz w jaki sposób ograniczenia te wpływają na życie nastolatków.
Główne wnioski z badania:
- Co szósta młoda osoba w wieku 12-19 lat jest zagrożona wykluczeniem transportowym;
- 30% badanych przyznaje, że w ich miejscu zamieszkania dostęp do komunikacji publicznej stanowi problem;
- 44% uczniów szkół średnich przy wyborze szkoły kierowało się dostępnością połączeń transportowych;
- 21% młodych osób deklaruje, że wybrałoby inną szkołę, gdyby nie problemy z dojazdem;
- 30% ankietowanych ma poczucie, że gdyby nie kwestia dojazdów, ich relacje ze znajomymi byłyby lepsze.
„Bez szybkich i skoordynowanych działań tysiące młodych ludzi nadal będą napotykać bariery w dostępie do edukacji, opieki zdrowotnej, rekreacji i kontaktów społecznych, wyłącznie ze względu na miejsce zamieszkania. Zapewnienie sprawiedliwego, niezawodnego i przystępnego transportu dla całej młodzieży to fundamentalny warunek budowania inkluzywnego i prosperującego społeczeństwa” – podkreślają inicjatorzy akcji.
W ramach działań powstał materiał specjalny z udziałem Roberta Lewandowskiego. Piłkarz opowiada w nim o swoich doświadczeniach z okresu dzieciństwa, w którym dominującym problemem był dojazd na treningi do Warszawy z rodzinnego Leszna. „Ten czas zajmował pewnie od 1,5 do 2 godzin, w zależności od tego, czy zdążyłem na wszystkie busy, tramwaje i autobusy” – ujawnia Lewandowski. „Codzienne, długotrwałe i skomplikowane dojazdy na treningi oznaczały stratę czasu i brak możliwości realizacji innych aktywności typowych dla nastolatka” – podkreśla.
Organizatorzy kampanii chcą w ten sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na ograniczenia, z jakimi muszą mierzyć się młodzi ludzie, i dotrzeć z przekazem do osób odpowiadających za jakość transportu publicznego w Polsce. Podkreślają oni, że w planowanych rozwiązaniach kluczowe jest dostosowanie rozkładów jazdy do potrzeb młodych oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa.
Bracia Zielińscy w spocie Adidasa
Gdy UNICEF Polska mówi o ograniczeniach, Adidas promuje pozytywność w sporcie!
Nieco ponad tydzień temu wystartowała kampania Adidasa promowana hasłem „You Got This – We All Need Someone to Make Us Believe”, która potrwa do 25 maja. Marka za pomocą murali w Warszawie, dynamicznych formatów digitalowych i aktywności w mediach społecznościowych chce promować pozytywność w sporcie oraz zachęcić każdego do bycia częścią zmiany.
Jak przekazuje marka, kampania celebruje siłę wsparcia – od pierwszych kroków na boisku, po największe triumfy. Inicjatywa ta ma pokazać, że za każdym sportowcem stoi ktoś, kto wierzył w niego, zanim pojawiły się wielkie momenty. Obecność takich osób jak rodzice, rodzeństwo, trenerzy czy przyjaciele może mieć bowiem większe znaczenie, niż się wydaje.
W kampanii biorą udział światowe gwiazdy sportu, w tym Aitana Bonmatí (hiszpańska piłkarka), Aliyah Boston (amerykańska koszykarka), Anthony Edwards (amerykański koszykarz), Lamine Yamal (hiszpański piłkarz) oraz Trinity Rodman (amerykańska piłkarka). Bohaterami polskiej odsłony akcji są piłkarz Piotr Zieliński oraz jego bracia – Paweł i Tomek.
Zielińscy wystąpili specjalnym spocie, w którym podczas gry w siatkonogę wracają wspomnieniami do dzieciństwa, kiedy to najważniejsze były dla nich nie wyniki, a radość, wsparcie i braterska więź.
Celem akcji jest nie tylko wspomniane wyżej promowanie pozytywności w sporcie, lecz także zachęcenie każdego do bycia częścią tej zmiany. Jak zapewnia Adidas, jedno „wierzę w ciebie” wystarczy, by uruchomić lawinę sukcesów.
Zgodnie z zapowiedzią na zakończenie chcielibyśmy zachęcić Was do wzięcia udziału w webinarze „Wykorzystanie dzieł stworzonych przez AI w reklamie – aspekty prawne”, który w najbliższą środę (14 maja o godz. 10:00) poprowadzą dla Was Łukasz Wołek (CEO Grupy Eura7) oraz Tomasz Honik (radca prawny i ekonomista z wieloletnim doświadczeniem pełniący od 2019 roku rolę doradcy dla spółek Grupy Eura7).
Podczas webinaru:
- dowiecie się, kiedy możecie, a kiedy nie możecie wykorzystywać komercyjnie wytworów AI,
- prowadzący przedstawią Wam przebieg procesu weryfikacji możliwości wykorzystania utworów wygenerowanych przez AI,
- poznacie najnowsze interpretacje prawne dotyczące praw autorskich w utworach wygenerowanych przez AI.
Pamiętajcie, że nieodpowiadający Wam termin to żadna przeszkoda! Jeśli zaciekawił Was ten temat, zapiszcie się mimo niemożności pojawienia się na wydarzeniu – wyślemy Wam nagranie, które nadrobicie w dowolnym dla Was terminie!
Do zobaczenia na webinarze oraz w przyszłotygodniowym odcinku CDLN! Cześć!
Źródła:
- https://www.pudelek.pl/fanka-sanah-pomylila-tytul-jej-utworu-na-maturze-piosenkarka-ruszyla-na-ratunek-dzis-dodalam-drugi-tytul-7153518659304256a
- https://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-prezentuje-pierwsze-oficjalne-zastosowanie-rolek-z-blokada-dostepu/
- https://nowymarketing.pl/400-tys-klockow-w-miami-zaprezentowano-bolidy-f1-w-calosci-stworzone-z-lego//
- https://www.proto.pl/aktualnosci/dajmy-dzieciom-szanse-wejsc-do-gry-robert-lewandowski-w-kampanii-na-temat-wykluczenia-transportowego/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/adidas-promuje-pozytywnosc-w-sporcie-rusza-kampania-z-piotrem-zielinskim/