Cześć! Rozpoczniemy od follow upu do facebookowo-linkedinowego wstępu, gdzie nawiązaliśmy do rzeczy w życiu, które uważane są za pewne. Policzmy jeszcze raz: śmierć, podatki, cotygodniowy odcinek CDLN. Ci co bardziej kreatywni na pewno jeszcze by coś wymyślili, jednak totalnym zaskoczeniem (nawet dla nas) są najnowsze działania założonej w 1978 roku przez Renzo Rosso marki Diesel, która od lat znana jest ze swojego buntowniczego charakteru i awangardowego podejścia do mody. 10 maja marka w ramach prowadzonej kampanii „Your Life in D” opublikowała na swoich social mediach wpis, w którym informuje, że „w życiu nie ma żadnych gwarancji. Z wyjątkiem śmierci i denimu. Kampania (…) bada pojedyncze życie w jeansach Diesel, od narodzin po życie pozagrobowe i wszystko pomiędzy. Diesel jest tam przez cały czas”.
Nasuwa nam się jedno pytanie: gdzie jest (o ile istnieje) granica dobrego smaku?
Jednocześnie uspokajamy, przechodząc powoli do treści właściwej – w dalszej części będziemy stronić od kontrowersji, przedstawiając Wam:
✔ działania Fundacji YES, która udowadnia, że każda i każdy z nas może mieć realny wpływ na życie kobiet w Polsce;
✔ historie prosto z gabinetów weterynaryjnych;
✔ nietypowego ambasadora ASICS;
✔ „Chromebook Challenge”, czyli cyfrowy trend, który może okazać się realnym zagrożeniem;
✔ nową funkcję na TikToku.
Udanej lektury!
Lepszy świat dla kobiet z Fundacją YES
Fundacja YES ruszyła z kampanią „(Nie)idealni ludzie tworzą lepszy świat”, której celem jest pokazanie, że nawet nieidealni ludzie mogą zgłaszać swoje projekty, które mają realny wpływ na życie kobiet.
Fundacja YES „Jestem Kobietą”, bo tak brzmi jej pełna nazwa, powstała w marcu ubiegłego roku po to, aby tworzyć lepszy świat dla kobiet. Zasady działania Fundacji są bardzo proste – każdy może zgłosić projekt wspierający jej cele i otrzymać finansowanie na jego realizację. W ciągu kilkunastu miesięcy działalności Fundacja otrzymała kilkaset wniosków, z których do tej pory wybrała osiemnaście najciekawszych o łącznej sumie finansowania na poziomie 589 tysięcy złotych.
12 maja na kanale YouTube Biżuterii YES opublikowano film zachęcający do składania wniosków. Nie ma w nim jednak nic z patetycznej atmosfery, jaka zwykle towarzyszy działalności fundacyjnej. YES pokazuje zwykłych ludzi, którzy mają na swoim koncie różne „przewinienia” – a to nie posprzątali kupy po psie, a to nie ustąpili miejsca staruszce w autobusie, a to palą papierosa w niedozwolonym miejscu. Na końcu widzimy twarze kilku prawdziwych grantobiorców, z których każdy ma na sumieniu większe lub mniejsze „grzeszki”, co nie przeszkodziło im jednak w robieniu rzeczy naprawdę dobrych.
– Nasza fundacja jest pełna pozytywnej energii i tą energią chcemy inspirować innych do działania. Każdy z nas, bez względu na to, jak nie idealny jest na co dzień, może robić wspaniałe rzeczy i tworzyć z nami lepszy świat dla kobiet – mówi Justyna Lach, dyrektorka Fundacji.
Co ważne, wnioski do Fundacji można składać przez cały rok, a tematyka projektów jest dowolna – od kulturalnych, przez sportowe, edukacyjne, warsztatowe, aż po społeczne. Aplikować może KAŻDY, bez względu na wiek, płeć czy ilość „grzeszków” na koncie.
Historie prosto z gabinetów weterynaryjnych
Zmieniamy obszar zainteresowania (choć nie do końca, gdyż jak pokazują statystyki, weterynaria staje się mocno sfeminizowanym kierunkiem, o czym więcej przeczytacie TUTAJ), przechodząc do dystrybutora karmy dla zwierząt Brit (Azan), który rozpoczął kampanię „Oblicza weterynarii” mającą pokazać trudną stronę tego zawodu i oddać głos tym, którzy na co dzień opiekują się naszymi zwierzętami.
Choć często jest to niedostrzegane przez otoczenie, to praca lekarzy weterynarii wiąże się z codziennymi zmaganiami z odpowiedzialnością, stresem i emocjami. W kampanii „Oblicza weterynarii” praktykujący lekarze dzielą się swoimi historiami, mówiąc otwarcie o trudnych momentach, wypaleniu zawodowym, presji ze strony klientów, ale też o miłości do zawodu i potrzebie większego zrozumienia.
Wszystkie rozmowy znajdziecie na stronie https://obliczaweterynarii.pl/.
— Zwierzęta są dla nas ważne. Od lat wspieramy ich zdrowie, dostarczając lekarzom weterynarii wysokiej jakości diety terapeutyczne. Wiemy jednak, że za każdym skutecznym leczeniem stoi człowiek. Kampania „Oblicza weterynarii” daje przestrzeń lekarzom, by zostali usłyszani przez opiekunów zwierząt, ale i przez siebie nawzajem. Bo troska o zwierzęta zaczyna się od troski o tych, którzy się nimi opiekują — mówi lek. wet. Ewelina Pawlińska, senior brand manager marki Brit.
Marka poprzez takie działania zachęca opiekunów zwierząt do większej empatii i dostrzeżenia realiów codziennej pracy lekarzy weterynarii. W końcu zdrowa relacja i wzajemny szacunek bezpośrednio przekładają się na dobro zwierząt, które powinno być dla nas najważniejsze!
ASICS z nietypowym ambasadorem
Jeszcze bardziej zagłębiamy się w zwierzęcą tematykę, gdyż ASICS w ramach globalnej inicjatywy „Mind’s Best Friend” prezentuje wyniki swojego badania oraz przedstawia psiego ambasadora – Felixa.
Celem inicjatywy jest podkreślenie znaczenia codziennego ruchu nie tylko dla kondycji ciała, ale przede wszystkim dla dobrego samopoczucia psychicznego.
Wspomniane badanie (przeprowadzone między innymi w Polsce) potwierdza wyjątkową rolę psów w motywowaniu ludzi do codziennej aktywności fizycznej i dbania o zdrowie psychiczne. Poniżej przedstawiamy jego wybrane wyniki:
- 58% właścicieli psów wskazuje swojego pupila jako głównego motywatora do ruchu.
- Aż 77% osób nieposiadających psa twierdzi, że miałoby większą motywację do ćwiczeń, gdyby posiadało czworonożnego towarzysza.
- Właściciele psów spędzają średnio 180 minut tygodniowo na aktywnościach fizycznych, podczas gdy osoby bez psa – 150 minut.
- 88% właścicieli przyznaje, że posiadanie psa sprawia, że ruszają się więcej.
- Aż 76% właścicieli deklaruje mniejsze poczucie stresu po wspólnym spacerze z psem, a 81% czuje się szczęśliwszych.
- 80% respondentów twierdzi, że ruch z psem pozytywnie wpływa na ich zdrowie psychiczne, a 83% zauważa poprawę nastroju.
- Co ciekawe, 67% osób nieposiadających psa uważa, że zwierzak poprawiłby ich dobrostan psychiczny, ponieważ byłby dla nich większą motywacją do ruchu.
– Najnowsze badania ASICS ujawniają, jak znacząco psy wpływają na nasz poziom aktywności fizycznej i ogólny stan umysłu. Badania pokazują, że właściciele psów znacznie częściej spełniają zalecane wytyczne dotyczące aktywności fizycznej i mają znacznie lepszy nastrój – mówi Brendon Stubbs, wiodący badacz w dziedzinie ćwiczeń i zdrowia psychicznego z King’s College London.
W związku z powyższym ASICS (trzeba przyznać, że całkiem słusznie) uznał właśnie psy jako pierwotnych influencerów ćwiczeń. W związku z tym mianował jednego z ulubionych czworonogów Internetu – Felixa (https://www.instagram.com/wanderlust_samoyed/), którego obserwuje ponad 1,2 miliona followersów – jako ambasadora akcji i promotora miłości do spacerów i biegów.
– Nikt nie motywuje nas do ruchu dla ciała i umysłu bardziej niż nasi psi przyjaciele. Każdego dnia na całym świecie psy motywują nas do zakładania butów, wychodzenia i poruszania się. Naszą misją jest zachęcenie jak największej liczby osób do odczuwania podnoszącej na duchu mocy ruchu. Jesteśmy zachwyceni, że podpisaliśmy kontrakt z Felixem jako naszym oficjalnym ambasadorem i dzielimy się zaraźliwą miłością psów do ruchu ze światem, aby zmotywować nas wszystkich do wyjścia i poruszania się dla naszych umysłów – dodaje Gary Raucher, Global Head of Marketing w ASICS.
Dodatkowo w ramach „Mind’s Best Friend” marka zachęca do dzielenia się historiami o tym, jak psy motywują do ruchu i poprawiają nastrój – każde publiczne udostępnienie wpisu z hasztagiem #MindsBestFriend do 12 lipca 2025 r. to realne wsparcie dla organizacji zajmujących się zdrowiem psychicznym.
Ponadto ASICS, wspólnie ze Sklepem Biegacza, zorganizuje trzy spacery socjalizacyjne, które odbędą się w sobotę 24 maja o godz. 10:00, 11:00 i 12:00.
Jeśli są wśród nas zainteresowani – uwzględnijcie w swoich planach, że na wydarzenia będą wymagane wcześniejsze zapisy, a ilość miejsc jest ograniczona. Polecamy śledzić media społecznościowe Sklepu Biegacza – z nich dowiecie się wszystkiego.
Jakby tego było mało można nominować także swojego pupila, aby został oficjalnym ambasadorem ASICS Mind’s Best Friend. Więcej o tej inicjatywie można dowiedzieć się TUTAJ.
Cyfrowy trend = realne zagrożenie?
Słyszeliście, że w ostatnich tygodniach w USA odnotowano serię niepokojących incydentów związanych z niebezpiecznym trendem z TikToka, znanym jako „Chromebook Challenge”. Uczniowie, zachęceni przez filmy w mediach społecznościowych, wkładają metalowe przedmioty do portów USB szkolnych laptopów, co prowadzi do zwarć, dymu, a nawet pożarów. Doszło nawet do ewakuacji szkół w różnych stanach (w tym w New Jersey, Connecticut i Kolorado), a w jednym z przypadków 15-letni uczeń został oskarżony o podpalenie po tym, jak jego laptop zapalił się w klasie.
W związku z tym szkoły i władze lokalne reagują stanowczo – ostrzegają przed poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi i prawnymi i apelują do rodziców, aby ci rozmawiali ze swoimi dziećmi na temat zagrożeń związanych z nieprzemyślanym naśladowaniem internetowych trendów.
„To nie jest żart, to nie jest psikus. To coś, co traktujemy poważnie i chcemy powiedzieć: po prostu przestańcie to robić” – ostrzega Oliver Alkire, zastępca komendanta straży pożarnej stanu Maryland dla CBS News.
Najwidoczniej nastały czasy, w których trzeba tłumaczyć (co, jak się okazuje, nie zawsze wystarcza), że nie wolno wsadzać metalowego widelca do gniazda elektrycznego! :D
Animuj swoje zdjęcia na TikToku
Z tiktokowego „Chromebook Challenge” przenosimy się do AI Alive, czyli nowej kreatywnej funkcji, dzięki której użytkownicy mogą przekształcić statyczne zdjęcia w dynamiczne filmy bezpośrednio w TikTok Stories.
TikTok wprowadza tę nowość, chcąc rozwinąć formę wizualnego opowiadania historii, zachęcić użytkowników do popisywania się swoją kreatywnością (oby nie taką jak we wspominanym challenge’u XD), ale również, a może przede wszystkim, ożywić funkcję TikTok Stories.
Jak to działa:
- Aby rozpocząć, należy otworzyć Story i dotknąć niebieskiego znaku „+” u góry.
- Następnie trzeba wybrać zdjęcie ze swojego albumu.
- Ikona AI Alive pojawi się na pasku narzędzi po prawej stronie na stronie edycji zdjęcia.
- Po utworzeniu i opublikowaniu historii AI Alive, inni użytkownicy mogą przeglądać historię w kanałach „Dla Ciebie” i „Obserwowani”, a także na stronie naszego profilu.
Udanej zabawy!
Na pożegnanie istne pomieszanie z poplątaniem, bo niby newsowo, ale jednocześnie autopromocyjnie!
Słuchy nas doszły, że Jaguar po kilku miesiącach od wprowadzenia rebrandingu, który uwzględniał całkowicie nową identyfikację wizualną i kontrowersyjną kampanię reklamową, rozpoczął globalne poszukiwania agencji reklamowej. Nie żeby coś, ale jeśli ktoś z Jaguara to czyta, to deklarujemy, że znajdziemy chwilę, aby pomóc – nie takie pożary gasiliśmy! :D
A pozostając w kwestii wolnego czasu – jeśli nie macie planów* na najbliższą środę (21.05) na godz. 10:00 to zapraszamy do wzięcia udziału w naszym kolejnym szkoleniu online.
Podczas bezpłatnego wydarzenia pt. „PR i darmowe publikacje w mediach: czy to jeszcze możliwe?” Maks Michalczak (Head of PR and Content Marketing Grupy Eura7) pokaże Wam krok po kroku, jak w 2025 roku skutecznie przebijać się do redakcji bez dużego budżetu reklamowego.
* Nieodpowiadający termin to żadna przeszkoda – jeśli zaciekawił Was ten temat, zapiszcie się mimo braku możliwości pojawienia się na wydarzeniu – wyślemy Wam nagranie, które nadrobicie w dogodnym dla Was czasie!
Zapisy → https://webinar.eura7.com/PR-i-darmowe-publikacje-w-mediach-czy-to-jeszcze-mozliwe
To by było na tyle, żegnamy się z Wami, puszczając ponownie oko do Jaguara! :D Cześć!
Źródła:
- https://www.facebook.com/photo/?fbid=1291773432507981&set=a.889566389395356
- https://nowymarketing.pl/nieidealni-ludzie-tworza-lepszy-swiat-fundacja-yes-udowadnia-ze-kazda-i-kazdy-z-nas-moze-miec-realny-wplyw-na-zycie-kobiet-w-polsce/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/kampania-marki-karmy-brit-oblicza-weterynarii-porusza-problem-zdrowia-psychicznego-lekarzy/
- https://nowymarketing.pl/asics-w-polsce-58-wlascicieli-psow-wskazuje-swojego-pupila-jako-motywatora-do-ruchu-badanie/
- https://www.purepc.pl/tiktokowy-trend-chromebook-challenge-wywoluje-pozary-laptopow-w-szkolach-wystosowano-ostrzezenia-dla-rodzicow
- https://nowymarketing.pl/tiktok-przedstawia-funkcje-ai-alive-ktora-przeksztalca-statyczne-zdjecia-w-dynamiczne-filmy/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/jaguar-szuka-nowej-agencji-kilka-miesiecy-po-kontrowersyjnej-zmianie-logo/
- https://webinar.eura7.com/PR-i-darmowe-publikacje-w-mediach-czy-to-jeszcze-mozliwe