Cześć! Nasi zagorzali Czytelnicy zapewne doskonale zdają sobie sprawę, że od czasu do czasu zdarzają się odcinki, w których (intencjonalnie lub nie) skupiamy się na konkretnej tematyce. Nie chcemy zdradzać Wam już teraz, co będzie tematem przewodnim 65. CDLN, jednak jeśli podczas lektury najnowszego odcinka zadacie sobie pytanie „to sklep spożywczy czy CDLN?”, to nie dajcie się zwieść – po prostu branża FMCG postanowiła zdominować w tym tygodniu nasz cykl. Zaniepokojonych pragniemy uspokoić, gdyż przewijać się dziś będzie również wątek technologiczny, jednak wszystko w swoim czasie.
Czy w przyszłości dalej pojawiać się będą odcinki zdominowane przez jedną branżę? Nie możemy być tego pewni, gdyż nikt nie wie, co przyniosą kolejne tygodnie, jednak… cóż szkodzi obiecać, dlatego obiecujemy i życzymy udanej lektury!
Grycan tradycyjnie, a Algida młodzieżowo
Choć tegoroczny maj uznawany jest przez synoptyków za najzimniejszy od kilku dekad to – jak przystało na tę porę roku i bez względu na panującą aurę za oknem – sezon na lody można uznać za rozpoczęty.
W związku z tym do lodowej ofensywy przeszło dwóch gigantów tej branży – Grycan i Algida, jednak każdy w swoim stylu.
Grycan rozpoczął nową, szerokozasięgową kampanię pod hasłem „Lody, które łączą”. Działaniom podkreślającym wieloletnie przywiązanie marki do rodzinnych wartości i przekazywanych z pokolenia na pokolenie receptur, towarzyszy hasło „Grycan. Niezapomniany smak, tradycyjnie”. W ten sposób marka chce zachęcić do celebrowania codziennych chwil, które dzięki wspólnemu smakowaniu lodów mają nabierać szczególnego znaczenia.
W opozycji stanęła Algida, która postawiła nadać swoim działaniom nieco młodzieżowego klimatu, wprowadzając na rynek lody o smaku tutti frutti, będące owocem (i to dosłownym hehe) współpracy z grupą twórców o nazwie Dre$$code.
Charakter i przebieg działań nie jest przypadkowy, gdyż kampania skierowana jest do pokolenia Z, a ważnym jej elementem jest Dre$$code Ice Truck, który pojawił się na ulicach Warszawy, oferując możliwość degustacji lodów i spotkania z twórcami.
Co przemawia do Was bardziej? Tradycyjne podejście Grycana czy młodzieżowy luz Algidy?
Kolejny krok Kauflanda w kierunku generacji Z
Nie tylko Algida, ale także Kaufland próbują trafić w gusta młodszych odbiorców, gdyż sieć hipermarketów, debiutując w grze Minecraft ze swoim Kaufland World, rozpoczęła inicjatywę mającą pokazać, jak nowoczesny handel detaliczny może funkcjonować w środowisku wirtualnym.
– Tworząc przestrzeń Kaufland w tak popularnej grze jak Minecraft, chcemy budować most między światem fizycznym a cyfrowym. Prezentować naszą markę w atrakcyjny i nowoczesny sposób. To kolejny krok w kierunku działań komunikacyjnych, które pozwalają nam dotrzeć do młodszych odbiorców poprzez odpowiednie dla nich kanały. Co istotne, integracja treści edukacyjnych w środowisku gamingowym umożliwia przekazywanie wiedzy poprzez mechanizmy grywalizacji. To zwiększa zaangażowanie i sprzyja trwałemu zapamiętywaniu kluczowych wartości – mówi Marta Rumak, dyrektor pionu digital w Kaufland Polska.
Stworzony w grze świat odwzorowuje rzeczywiste sklepy sieci, jednak jest także wzbogacony o elementy interaktywne i kreatywne, które mają angażować oraz inspirować użytkowników do odkrywania nowych form zakupowych doświadczeń.
Czytelnicy będący z nami dłużej mogą mieć déjà vu przy okazji tego newsa, jednak już śpieszymy z wyjaśnieniami! Nieco ponad rok temu Kaufland pojawił się na innej platformie – Robloxie – z bliźniaczym projektem pod tą samą nazwą, a jakby tego było mało, mieliśmy nawet okazję wspomnieć o tym kilka słów na naszych łamach, więc jeśli to przegapiliście lub po prostu chcecie sobie o tym przypomnieć – czym prędzej klikajcie, czytajcie i wspominajcie przy okazji nieodżałowanego Sprasowanego Banana [RIP].
„Koszyk niepewności”
Był polski Grycan, włoska (choć aktualnie należąca do koncernu Unilever) Algida, niemiecki Kaufland, więc teraz przenosimy się za ocean, a dokładniej do Montrealu we wschodniej Kanadzie.
Czy wiecie, że w tym jednym z najludniejszych regionów tworzących prowincję Quebec każdego dnia aż 239 tys. potrzebujących musi prosić o wsparcie żywieniowe?
Właśnie dlatego organizacja Moisson Montréal, chcąc uświadomić odbiorcom, jak duża jest skala niepewności żywieniowej* w Kanadzie, stworzyła kampanię „Koszyk niepewności”, której głównym elementem stał się niewielkich rozmiarów wózek sklepowy. Działania zostały przeprowadzone w formie terapii szokowej, a dostępny poniżej film pokazuje reakcje klientów jednego ze sklepów spożywczych na widok miniaturowego koszyka na zakupy pozostawionego w jednej z alejek.
– Niestety, żywność jest wydatkiem, który można skompresować. Jeśli chodzi o wybór, to często gospodarstwa domowe idą na kompromis, jeśli chodzi o artykuły spożywcze – tłumaczy Audrey Bernier, dyrektor marketingu.
* tą nazwą określana jest sytuacja, w której dochodzi do braku dostępu do wystarczającej ilości jedzenia na skutek stanięcia przed wyborem na zasadzie „opłacić czynsz, czy zrobić zakupy”.
4Move z nową platformą komunikacji
Lody zjedzone, spacer po wirtualnym Kauflandzie zaliczony, terapia szokowa (która – mamy nadzieję – nauczy nas niemarnowania jedzenia i pozwoli zdać sobie sprawę, że problem głodu dotyka też tak bogate kraje jak Kanada) za nami, toteż czas usiąść (a może właśnie zażyć odrobiny ruchu) i się czegoś napić.
Wiemy, że może brzmieć to dwuznacznie, ale na myśli mamy tylko i wyłącznie napój izotoniczny 4Move, a wszystko przez to, że marka należąca do polskiej grupy FoodCare, uruchomiła nową platformę komunikacji „MOVE 4…”.
– Przekaz MOVE 4 jest jasny – każdy powód do ruchu jest dobry. Chcemy być marką, która wspiera codzienną aktywność, niezależnie od jej formy i skali. Bez ciśnienia, bez presji do bycia legendą. Nawet wieczorny spacer to sukces w dbaniu o zdrowy styl życia. Nasze produkty tworzymy dla ludzi, którzy chcą dbać o siebie w swoim tempie i wg swoich indywidualnych motywacji – przekazał mediom Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare i twórca marki 4Move.
Przed tygodniem ASICS podkreślający znaczenie codziennego ruchu, dziś 4Move… Czy oni nam coś sugerują?
OpenAI ułatwia pracę programistom
Czekający na koniec kącika spożywczego mogą odetchnąć z ulgą – przed nami tylko nowość od OpenAI, wzmianka o YouTube, sekcja autopromocyjna i możemy rozpoczynać weekend, dlatego DO RZECZY!
Poznajcie Codex – autonomicznego agenta AI przeznaczonego do automatyzacji zadań programistycznych w ramach ChataGPT. Narzędzie automatyzuje pisanie, testowanie i poprawianie kodu, ułatwiając pracę programistom i zwiększając przejrzystość procesu.
Żadni z nas fachowcy od IT – my (dział kreacji abanany) jesteśmy od „sociali”, jednak wypada nadmienić, że nowość od OpenAI, oparta na modelu codex-1, to narzędzie skierowane do programistów, które potrafi samodzielnie pisać kod, naprawiać błędy czy uruchamiać testy. Jego unikalną cechą jest możliwość wykonywania wielu zadań równocześnie – każde może trwać od minuty do nawet pół godziny, w zależności od złożoności. Ciekawym dodatkiem jest fakt, że Codex pokazuje każdy krok i swój tok rozumowania, co znacząco ułatwia debugowanie i kontrolę nad procesem.
Wszystko, co dobre, szybko się kończy – tydzień (chociaż tu bardziej mamy na myśli fakt, że kończący się tydzień oznacza początek weekendu), kolejny odcinek CDLN i… 20 lat istnienia YouTube’a, który z okazji okrągłej rocznicy ogłosił wprowadzenie nowych formatów reklamowych. Mowa o Peak Points, Cultural Moments Sponsorships oraz Masthead na CTV, o których więcej dowiecie się z oficjalnego bloga serwisu.
Na sam koniec nie może zabraknąć autopromocji!
Jeśli chcecie:
✔ dowiedzieć się, co marka powinna przemyśleć zanim napisze brief
✔ posłuchać o najczęstszych błędach marek przy starcie komunikacji
✔ poznać zawartość prawidłowego briefu
✔ przekonać się, na jaki rodzaj treści się zdecydować
…a do tego macie wolną godzinę* w najbliższą środę (28 maja) o godz. 10:00, to zapraszamy Was do wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu online„Jak zbriefować agencję na obsługę TikToka?”, które poprowadzą dla Was nasi specjaliści – Monika Serwińska (Specjalista ds. PR & Content Creator) oraz Maks Michalczak (Head of PR and Content Marketing)!
PS Pamiętajcie, że nieodpowiadający termin to żadna przeszkoda – jeśli zaciekawił Was temat najbliższego webinaru, ale nie możecie się na nim pojawić, zapiszcie się mimo to – wyślemy Wam nagranie!
Zapisy → https://webinar.eura7.com/jak-zbriefowac-agencje-na-obsluge-TikToka
Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/grycan-rozpoczal-kampanie-ktora-opowiada-o-wspolnych-rodzinnych-chwilach/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/algida-wprowadza-na-rynek-lody-drecode-o-smaku-tutti-frutti/
- https://nowymarketing.pl/kaufland-w-swiecie-minecraft-kolejny-krok-w-kierunku-generacji-z/
- https://nowymarketing.pl/koszyk-niepewnosci-miniaturowy-wozek-sklepowy-ujawnia-skale-glodu-w-montrealu/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/4move-platforma-ruch
- https://itreseller.pl/codex-od-openai-autonomiczny-agent-ai-ktory-sam-pisze-testuje-i-poprawia-kod/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/youtube-konczy-20-lat-i-oglasza-nowe-formaty-reklamowe/
- https://webinar.eura7.com/jak-zbriefowac-agencje-na-obsluge-TikToka