X

Crème de la news #67

Cześć!

Kolejny odcinek przed nami, a w nim:

→ Światowy Dzień Środowiska z RLG Repack

→ innowacyjna etykieta od Dove

→ ING Bank Śląski w innymi wydaniu niż moglibyście się spodziewać

→ piankowe samochodziki Bilar w niecodziennym wydaniu

→ kolejne nowości na Instagramie i TikToku.

Bez zbędnego przedłużania życzymy udanej lektury!

Światowy Dzień Środowiska z RLG Repack

Przed tygodniem pisaliśmy o odpowiedzialnym wypoczynku nad wodą z WOPRem i Lidlem, a dziś, pozostając poniekąd w temacie, bo woda nadal jest głównym bohaterem, skupimy się na trosce o Bałtyk i walce z zanieczyszczeniem plastikiem.

Akcja „A moRZe bez plastiku?”, bo o niej mowa, ma związek ze Światowym Dniem Środowiska, który świętowaliśmy wczoraj (5 czerwca), i z tej właśnie okazji powstała kampania edukacyjna realizowana przez RLG Repack – profesjonalną organizację odzysku przejmującą i realizującą obowiązki wprowadzających na polski rynek produkty w opakowaniach.

Częścią działań jest spot filmowy przygotowany w ramach konkursu Papaya New Directors, w którym głos zabiera samo Morze Bałtyckie. Na ekranie Bałtyk zabiera nas w sentymentalną podróż, ale opowiada też o śladach, które (w nim) po sobie pozostawiamy.

– Badamy postawy Polek i Polaków wobec segregacji odpadów. Dane potwierdzają nasze obserwacje: przekaz oparty na straszeniu czy wpędzaniu w poczucie winy nie działa. Dlatego tą i innymi naszymi kampaniami edukacyjnymi chcemy sięgać po emocje odbiorców, wzruszać. Mówimy językiem bliskim każdemu – językiem emocji wynikających ze wspomnień. Daliśmy Bałtykowi symboliczny głos, by przekaz kampanii łatwiej było usłyszeć, zrozumieć i zaangażować się w niego – tłumaczy Monika Wyciechowska, Dyrektor ds. edukacji i promocji w RLG w Polsce.

To nie wszystko, gdyż w ramach kampanii zrealizowano także badanie dot. postaw Polek i Polaków pod względem segregacji odpadów podczas wakacyjnego wypoczynku nad morzem. Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą Zymetria pokazuje, że:

  • aż 77% respondentów deklaruje wyrzucanie śmieci do odpowiednich pojemników lub zabieranie ich ze sobą, aby wyrzucić je do właściwych koszy poza plażą,
  • tylko 4% uczestników badania przyznało się do pozostawienia odpadów na plaży,
  • 3% deklaruje, że zostawia śmieci wyłącznie w sytuacji braku możliwości ich wyrzucenia,
  • 13% uczestników badania zauważyło, że inni turyści pozostawili swoje śmieci na plaży.

Wszystkich, czujących niedosyt i chcących dowiedzieć się więcej, o tej akcji zapraszamy na oficjalną stronę internetową → https://elektro3000.pl/morze-bez-plastiku/.

Dove Shower Sensor

Z kąpieli w bałtyku przechodzimy pod prysznic. W morskiej wodzie nam to nie grozi, jednak czy wiedzieliście, że zbyt gorąca woda pod prysznicem może zaburzać barierę ochronną skóry?

W związku z tym Dove wypuściło na kanadyjski* rynek żele pod prysznic z serii „Deep Moisture” z innowacyjną etykietą, która reaguje na zbyt wysoką temperaturę! Osiągnięcie tego efektu było możliwe dzięki etykiecie, której elementy zostały wydrukowane przy zastosowaniu tuszu termochromowego.

Jak to działa? Jeśli temperatura podczas kąpieli niebezpiecznie wzrośnie i przekroczy 40 stopni Celsjusza, z opakowania kosmetyku znikną dobrze znane elementy, a zamiast nich pojawi się znaczek z ostrzeżeniem: „BARDZO GORĄCA”. Obniżając temperaturę wody, można cofnąć efekt i w ten prosty sposób zadbać o swoje ciało.

– Pielęgnacja skóry to coś więcej niż produkty – to umożliwienie Kanadyjczykom wyrobienia nawyków, które odżywiają i chronią wilgoć skóry. Dove Shower Sensor przenosi codzienny prysznic na nowy poziom, oferując prosty, ale skuteczny sposób na dbanie o naturalną witalność skóry. Ta innowacja odzwierciedla nasze stałe zaangażowanie w pomaganie Kanadyjczykom w uzyskaniu zdrowszej skóry – powiedziała Divya Singh, Head of Personal Care, Unilever Canada.

* co ciekawe wybór kraju nie jest przypadkowy, gdyż pomysłodawcy rozwiązania chcą zwrócić uwagę tych, którzy przez dużą część roku borykają się z wyjątkowo mroźnymi temperaturami, a komfortu szukają podczas długich, rozgrzewających pryszniców.

ING, czyli trochę do młodych, a trochę w klimacie lat 90.

Po kąpieli czas na… serial! A co jeśli powiemy Wam, że za dzisiejszy repertuar odpowiada ING Bank Śląski?

Zaczniemy od „Na wła$ny rachunek”, czyli tiktokowego serialu opowiadającego o codziennych sytuacjach z życia młodych ludzi, którzy mimo ograniczonych środków finansowych i różnych przeciwności robią swoje, realizują pasje i spełniają marzenia, a jednocześnie mają kontrolę nad swoimi finansami.

Każdy z odcinków serialu „Na wła$ny rachunek” zawiera wskazówki i podpowiedzi rozwiązań dostępnych w aplikacji Moje ING, które mogą być przydatne w życiu. Na przykład:

  • jak ustawić swój budżet,
  • jak zablokować niechciane subskrypcje,
  • jak ustawić automatyczne odkładanie drobnych kwot.

Format serialu ma być połączeniem rozrywki i praktycznej wiedzy o pieniądzach. Wszystko to podane w humorystycznej formie, z udziałem lubianych twórców młodego pokolenia (jedną z głównych bohaterek serialu jest znana z TikToka twórczyni – Gincia).

Jednak na tym serialowa ofensywa banku z charakterystycznym pomarańczowym lwem w logotypie się nie kończy, gdyż ING Bank Śląski wraz z rocketjobs.pl i justjoin.it, chcąc pokazać, jak wspierać pracowników, stworzyli serial „To nie są lata 90.”

Sitcom w humorystyczny sposób pokazuje, jak warto dziś traktować pracowników – w końcu wsparcie w miejscu pracy to nie benefit, ale fundament nowoczesnej kultury organizacyjnej.

– Współczesny pracownik to nie zasób, a człowiek z indywidualnymi potrzebami, który oczekuje partnerskiej relacji ze swoim pracodawcą. Zastanawialiśmy się, jak w oryginalny i angażujący sposób pokazać tę ewolucję rynku pracy. Zamiast tworzyć klasyczną reklamę, postanowiliśmy nakręcić sitcom stylizowany na produkcje telewizyjne z lat 90. Ta forma pozwala nam z dystansem i humorem mówić o poważnych sprawach – wyjaśnia Artur Leśniak, Dyrektor Marketingu B2C rocketjobs.pl i justjoin.it.

Na potrzeby kampanii zrealizowano badania, z których wynikło m.in., że:

  • 66% pracowników zauważa, że wsparcie ze strony pracodawcy realnie zwiększa ich zaangażowanie,
  • co trzeci respondent deklaruje, że czuje się w pracy traktowany przede wszystkim jak człowiek – dzięki empatycznym relacjom, elastyczności i docenieniu,
  • aż 14% badanych nadal mówi o sobie jako o „zasobie”, co wskazuje, że wspominane w serialu standardy nie są tak powszechne, jak powinny.

To co wybieracie na dzisiejszy wieczorny seans? „To nie są lata 90.” czy może „Na wła$ny rachunek”?

Piankowe samochodziki Bilar w niecodziennym wydaniu

Kojarzy ktoś Ahlgrens Bilar, czyli kultowe piankowe samochodziki ze Szwecji? Jeśli nie, to i tak warto prześledzić ten ciekawy case study będący idealnym przykładem tego, jak duże marki mogą wspierać społeczność online.

Pomysł na nietypowe działania w postaci gigantycznych, ręcznie wykonanych sneakersów inspirowanych najbardziej ukochanym szwedzkim cukierkiem – Ahlgrens Bilar, wyszedł od jednego z obserwatorów marki na TikToku, który poprosił o odtworzenie w prawdziwym życiu butów pojawiających się w jednej z reklam. Firma potraktowała tę sugestię poważnie i przekształciła ją w zabawną, limitowaną edycję butów!

„Uwielbiam, gdy marki odważają się iść na całość w budowaniu silnych społeczności, a ta kampania naprawdę pokazuje, że Ahlgrens Bilar idzie o krok dalej dla swoich konsumentów” – mówi Ellen Marklund, copywriter TBWA.

Nosilibyście? :D

TikTok i Instagram lubią nowości

Na koniec coś, co socialowe tygryski lubią najbardziej – nowości!

TikTok poinformował o dodaniu nowych funkcji, które mają umożliwić lepsze dopasowanie zawartości zakładki „Dla Ciebie” do indywidualnych preferencji, a także odkrywanie kolejnych ulubionych twórców. Jak podaje serwis, wśród nowości znajdą się m.in. odmieniony sposób personalizacji preferencji treści, bardziej zaawansowane filtry słów kluczowych czy przewodnik edukacyjny, który ma pomóc w precyzyjnym dostosowaniu zakładki do własnych upodobań.

Platforma rozszerzyła dostępne już narzędzia do personalizacji doświadczeń o kolejną funkcję – „Zarządzaj tematami”. Dzięki temu użytkownicy mogą kontrolować, jak często treści z ponad dziesięciu popularnych kategorii (takich jak sztuka, podróże, natura czy sport) będą pojawiać się na ich stronie głównej.

Na tym nie koniec, gdyż pojawiła się także nowość oparta na sztucznej inteligencji – „Inteligentne filtrowanie słów kluczowych”, która pozwala na ograniczenie wyświetlania treści zawierających niepożądane słowa i ich bliskoznaczne odpowiedniki. To o tyle ważna zmiana, że dotychczas użytkownicy mieli możliwość filtrowania treści tylko na podstawie konkretnych słów. Dzięki nowej opcji będą oni mogli blokować także treści, które zawierają podobne wyrazy, w tym m.in. synonimy, a dodatkowo w planach jest też podwojenie limitu słów kluczowych (ze 100 do 200) oraz uproszczenie ich masowego dodawania.

Instagram nie pozostaje w tyle, gdyż również zapowiada nowość w postaci wprowadzenia opcji promptera bezpośrednio w aplikacji Edits. Nowa funkcja ma poprawić jakość nagrywanych filmów – teleprompter pozwoli bowiem twórcom prezentować się w sposób bardziej naturalny, a przy tym zapewni płynność przekazu bez konieczności korzystania z notatek czy kartek poza kadrem.

To nam się podoba – każda nowinka, która ułatwi nam naszą pracę, jest na wagę złota!

Jeśli po tiktokowo-instagramowych nowościach dalej Wam mało tych platform, to zapraszamy do wzięcia udziału* w nadchodzącym premierowym bezpłatnym szkoleniu online „Branding w erze AI, TikToka i Reelsów – marka w czasach scrollowania”, które odbędzie się  w najbliższą środę (11 czerwca) o godz. 10:00.

Podczas webinaru:

→ dowiecie się, jak szybkość percepcji wpływa na tworzenie nowoczesnych strategii brandingowych,

→ poznacie tajniki uproszczonego przekazu, który przyciąga uwagę – jak mówić do ludzi, a nie do rynku,

→ zrozumiecie, jak humanizować markę, aby jej ton komunikacji był autentyczny i przyciągał lojalnych odbiorców,

→ przekonacie się, jakie elementy tone of voice sprawiają, że marka staje się bardziej ludzka i bliska swoim klientom.

* jeśli nie odpowiada Wam termin – zapiszcie się mimo to, a my wyślemy Wam nagranie!

ZAPISY → https://webinar.eura7.com/Branding-w-erze-AI-TikToka-i-Reelsow-marka-w-czasach-scrollowania

Do zobaczenia na webinarze i w 68. odcinku CDLN! Cześć!

Źródła: