Cześć! Choć nie zabrzmi to dobrze (szczególnie że to zdanie otwierające dzisiejszy numer) to dziś wyjdą z nas mali hipokryci, gdyż zaczniemy od zaproszenia Was do odwiedzenia KFC i spróbowania ich limitowanej oferty, aby chwilę potem przejść do rozważań nad losem kur w Polsce. Co by nie przedstawić samych siebie w nazbyt niekorzystnym świetle, spróbujemy się wybielić, pochylając się również nad kwestiami takimi jak odpowiednie zadbanie o swojego pupila w trakcie podróży wakacyjnej, segregacja bioodpadów oraz kampanijna „przypominajka” dotycząca zbliżającego się Dnia Ojca. Udanej lektury!
W oczekiwaniu 3. sezon Squid Game idź do KFC
Już niebawem, bo 27 czerwca, na Netflixa trafi finałowy sezon serialu Squid Game. W ramach promocji zbliżającej się premiery restauracje KFC w ubiegły wtorek (10 czerwca) wprowadziły do swojej oferty specjalne zestawy inspirowane serialem, umożliwiając tym samym oczekującym fanom możliwość „przeniesienia się” do Korei nieco szybciej.
We wspomnianych zestawach królują koreańskie skrzydełka z kurczaka oraz burger koreański wyróżniający się różową bułką nawiązującą do kostiumów serialowych strażników.
Każdy z nas może zmienić los kur w Polsce
Pozostając w temacie kurczaków, choć niejako przechodząc na drugą stronę barykady – czas na Gang Troski o Nioski, czyli kampanię Stowarzyszenia Otwarte Klatki z udziałem Sebastiana Stankiewicza, której celem jest zachęcenie do zmiany losu kur w Polsce.
Dwie na trzy kury znoszące jaja w Polsce spędzają całe życie w ciasnej klatce. W odpowiedzi na to Stowarzyszenie Otwarte Klatki pokazuje, że każdy z nas może zmienić ich los.
– Gang kojarzy się zwykle z siłą i brutalnością, ale nasz spot pokazuje, że prawdziwa siła to troska i empatia, które sprawiają, że jesteśmy w stanie naprawdę zmieniać świat na lepsze. Do „gangu troski o nioski” może dołączyć absolutnie każdy, bo jego misja wykracza poza wszelkie podziały. Niezgoda na okrucieństwo wobec zwierząt łączy różnorodne osoby, ale są one skupione na jednym celu – jest nim zakończenie chowu kur w ciasnych klatkach – mówi Julia Pająk, menadżerka ds. kampanii dobrostanowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
Jakie są warunki przystąpienia do „gangu”? Troska o zwierzęta, dostęp do internetu i kilka wolnych minut tygodniowo.
Wszystkich zainteresowanych działaniom na rzecz kur zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej akcji (https://ztroskionioski.pl/), gdzie można podpisać deklarację niekupowania jaj z chowu klatkowego, a także dołączyć do wirtualnych akcji pomocy kurom, m.in. poprzez pisanie komentarzy w mediach społecznościowych czy wysyłanie wiadomości do firm.
Jak można zadbać o swojego pupila w czasie podróży wakacyjnej?
Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom przez właścicieli, którzy wolą je zostawić na pastwę losu, zamiast zorganizować opiekę na czas swojego wyjazdu. Choć takie zachowanie jest przestępstwem, to liczba porzuceń wzrasta nawet o 30% w porównaniu do innych części roku.
W walkę z tym niezrozumiałym i bezmyślnym zachowaniem postanowił włączyć się portal Wakacje.pl, tworząc kampanię „NajlePsie wakacje”, do której zaangażowano ambasadora marki – Marcina Prokopa. Celem działań jest wskazanie, jak można zadbać o swojego pupila w czasie podróży wakacyjnej, zamiast go porzucać.
– Statystyki mówią o około 4500 psów i kotów, które są porzucane w okresie letnim. Rzeczywista liczba jest jednak wyższa. Dużo czworonogów nie ma szczęścia i zanim trafi do schroniska, ginie pod kołami auta lub z wycieńczenia. Takich zwierząt w statystykach nie widać – mówi Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Organizacja jest partnerem merytorycznym kampanii „NajlePsie wakacje”.
Co warto podkreślić, kampania ma dwa wymiary: edukacyjny i praktyczny. Na stronie akcji (https://www.wakacje.pl/p/najlepsiewakacje.html) możecie znaleźć nie tylko szereg porad na temat opieki nad zwierzętami, ale również podpowiedzi, jak zachować się w sytuacji znalezienia porzuconego zwierzęcia lub co zrobić, jeśli wyjeżdżacie na wakacje, a pupila zostawiacie pod opieką kogoś innego. Wymiar praktyczny to zniżki na opiekę nad pupilem w (zaangażowanym w akcję) serwisie Petsy oraz zakup karmy dla wybranych schronisk.
– Co roku wysyłamy na wakacje ponad milion klientów. Zdecydowaliśmy się na organizację tej kampanii, bo wierzymy, że jako lider rynku turystyki zorganizowanej w Polsce jesteśmy w stanie wpłynąć na świadomość wielu osób, a także wesprzeć tych właścicieli, którzy są odpowiedzialni i zwierzęta traktują z troską i szacunkiem – podkreśla Tomasz Bączek, head of marketing Wakacje.pl.
Bioodpady.pl z misją uporządkowania… wiedzy o segregacji śmieci
Czy wiedzieliście, że (według raportu z badania bioodpady.pl „Zmieszani w kwestii bioodpadów. Co Polki i Polacy wiedzą o kuchennych odpadach bio?”) jedynie 45%. Polek i Polaków wie, że segregacja bioodpadów jest obowiązkowa?
W związku z tym Bioodpady.pl, firma zajmująca się przetwarzaniem odpadów biodegradowalnych, w ubiegły poniedziałek (9 czerwca) rozpoczęła kampanię społeczną, za pomocą której postanowili podnieść poziom wiedzy w tym obszarze. Zdecydowano się jednak odejść od powszechnej praktyki towarzyszącej edukacji ekologicznej – zamiast zwyczajowego straszenia konsekwencjami, postawiono na budowanie poczucia sprawczości i dumy wśród tych, którzy na co dzień dbają o segregację.
Kampania wykorzystuje także jeszcze jeden ważny aspekt – a mianowicie fakt, że Polacy nie lubią marnować jedzenia. Jak wynika z raportu opracowanego przez bioodpady.pl, co trzecia osoba złości się na siebie, gdy musi wyrzucić resztki, a co piąta czuje smutek lub frustrację. Te silne emocje organizatorzy chcą przekuć w pozytywne działanie. „Nie chcieliśmy straszyć, moralizować, łączyć bioodpadów z szerszymi problemami ekologicznymi. Chcieliśmy skupić się wyłącznie na odpadach kuchennych i pokazać jak dużo dobra można zrobić tylko tym, że wrzuci się je do właściwego kosza” – wyjaśniają twórcy inicjatywy.
Centralnym elementem działań prowadzonych pod hasłem „Nie mieszasz, jesteś w porządku”, które można rozumieć dwojako – w sensie dosłownym i metaforycznym, jest spot w konwencji paradokumentu. „Odejście od tradycyjnego formatu reklamowego i wykorzystanie tej stylistyki pozwoliło wprowadzić świeżość i humor, ale też uświadomić, że problemy z segregacją są bliskie każdemu z nas” – podkreślają inicjatorzy akcji.
„Ojcowska kampania” Dove Men+Care
Jak zapewne wiecie, 23 czerwca w wielu krajach (w tym oczywiście w Polsce) obchodzony jest Dzień Ojca. Z tej okazji marka Dove Men+Care w Kanadzie zachęca ojców do niecodziennego celebrowania ich święta. Chodzi o dodanie na linkedinowym profilu nowego stanowiska: TATA.
Kanadyjska kampania Dove Men+Care ma na celu nie tylko zachęcenie ojców do uznania i celebrowania ojcostwa jako pełnoetatowej roli oraz do znalezienia dla niego miejsca na platformie tradycyjnie zarezerwowanej dla osiągnięć zawodowych. Chodzi też o wywołanie ogólnokrajowej dyskusji, która zachęci mężczyzn do traktowania kamieni milowych związanych z rozwojem osobistym z taką samym uwagą, jak te zawodowe. W tym celu pochodzący z Toronto rysownik, Mateusz Napieralski, zaprojektował serię ilustracji nawiązujących charakterem do tych, którymi na co dzień opatruje się posty publikowane na LinkedInie, z tą jednak różnicą, żę głównym ich punktem jest rola ojca, a nie osiągnięcia zawodowe.
– Zbyt często mężczyźni z dumą dzielą się awansami, ale za rzadko obecnością i opieką, jaką wnoszą do domu. Dzięki tej kampanii na nowo definiujemy sukces, aby uwzględnić opiekę i celebrować potężną rolę ojców i ojcowskich postaci poza miejscem pracy – powiedziała Divya Singh, dyrektor generalna ds. pielęgnacji osobistej, Unilever Canada.
Liczymy, że dzięki naszej wzmiance o kanadyjskiej kampanii Dove nie zapomnicie o Dniu Ojca, choć w tym miejscu warto dodać, że pokładamy również nadzieję w tym, że zapiszecie się na nasz najbliższy (18 czerwca o godz. 10:00*) webinar „Jak zbriefować agencję na wdrożenie programu lojalnościowego?”!
Gwarantujemy, że:
- wprowadzimy Was – uczestników wydarzenia – w proces wdrożenia programu lojalnościowego
- przedstawimy, kiedy warto wdrożyć taki program
- omówimy najważniejsze punkty briefu
- zaprezentujemy aplikację lojalnościową Viscale Box, która umożliwia wdrożenie programu już w 1O dni.
Zapisy → https://webinar.eura7.com/jak-zbriefowac-wykonawce-na-wdrozenie-programu-lojalnosciowego
* Nie odpowiada Ci termin? Zapisz się mimo to, a my wyślemy Ci nagrania!
Do zobaczenia w kolejnym odcinku i podczas środowego bezpłatnego szkolenia online! Cześć!
Źródła:
- https://naekranie.pl/lekkie/squid-game-kfc-zestawy-cena-1749643948
- https://nowymarketing.pl/gang-troski-o-nioski-sebastian-stankiewicz-i-stowarzyszenie-otwarte-klatki-zachecaja-do-zmiany-losu-kur-w-polsce/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/marcin-prokop-w-kampanii-stop-porzucaniu-zwierzat-w-wakacje/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/nie-mieszasz-jestes-w-porzadku-kampania-ktora-ma-zachecac-do-segregacji-bioodpadow/
- https://nowymarketing.pl/stanowisko-tata-dove-zacheca-ojcow-do-uzupelnienia-profili-na-linkedinie-o-ojcowskie-osiagniecia/
- https://webinar.eura7.com/jak-zbriefowac-wykonawce-na-wdrozenie-programu-lojalnosciowego