X

Crème de la news #69

Cześć! W dzisiejszym odcinku, jak przystało na długi weekend, postawimy na aktywny wypoczynek z Decathlonem i ponapawamy się przy okazji latem z Pepsi. W szale zabawy nie zapomnimy jednak o posegregowaniu śmieci, tupiąc przy tym nogą w rytm „rapującej” kampanii DHL. Naszą dzisiejszą prasówkę zakończymy WhatsAppem, który zmienia się na naszych oczach, oraz zaproszeniami na kolejne webinary GE7. Udanej lektury!

Aktywny wypoczynek z Decathlonem

Długi weekend i sprzyjająca pogoda niejako zobowiązują nas do spędzenia czasu aktywnie na świeżym powietrzu. Wprawdzie do Pragi i Brna, gdzie pilotażowo testowane jest rozwiązanie, o którym wspomnimy za moment, mamy „kawałek” jednak sama w sobie inicjatywa jest warta odnotowania.

Decathlon w Czechach połączył siły ze słowackim startupem YourLOX, czego efektem jest wprowadzenie inteligentnych szafek otwieranych za pomocą aplikacji do bezpłatnego(!) wypożyczania sprzętu sportowego w miejscach publicznych.

Żeby nie było tak kolorowo to bezpłatne wypożyczenie obowiązuje przez 90 minut, jednak dla równowagi dodamy, że asortyment szafek jest dopasowany do miejsc, w których je umieszczono.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z YourLOX. Naszą długoterminową misją jest uczynienie sportu dostępnym dla każdego. Niezależnie od tego, czy chodzi o rodziny, osoby indywidualne czy aktywnych seniorów. A dzięki tak zwanym inteligentnym szafkom LOX, zlokalizowanym głównie na placach zabaw, nic nie stanie na przeszkodzie sportowcom – mówi Jan Černý, Customer Experience Leader w Decathlon Czechy.

Myślicie, że takie rozwiązanie przyjęłoby się u nas? A może lepiej zadać pytanie jak długo takie szafki by się uchowały przed pierwszym aktem wandalizmu”?

„Smakuj lato po swojemu z Pepsi” i… Książulem

Skoro jesteśmy w wątku lata, ciepełka i spędzania czasu na świeżym powietrzu, warto wspomnieć, że Pepsi w ramach kampanii „Smakuj lato po swojemu z Pepsi” nawiązało współpracę z jednym z bardziej rozpoznawalnych twórców internetowych w Polsce – Książulem (Szymon Nyczke), który na swoich kanałach publikuje vlogi z testowania dań i oceniania lokali gastronomicznych. W ramach realizowanych działań influencer ruszy w trasę po Polsce, by odwiedzić miejsca polecane przez fanów.

Jak podkreśla marka, „każde lato ma swój unikalny smak, a Pepsi chce towarzyszyć w odkrywaniu wszystkich jego odsłon w ramach najnowszej kampanii »Smakuj lato po swojemu«”. Projekt, który wystartował w czerwcu 2025 roku, ma angażować społeczność i pozwalać fanom na realny wpływ na przebieg akcji. W ramach współpracy ambasadorskiej Książulo ponownie ruszy w trasę po Polsce, „by odwiedzić miejsca polecone przez fanów i – w swoim charakterystycznym stylu – recenzować lokalne klasyki”. „To esencja naszego podejścia: blisko codziennych doświadczeń i wyborów konsumentów” – podkreśla Anna Piekarska, Senior Group Brand Managerka w Pepsi & Pepsi Zero.

Osią kampanii jest interaktywna mapa smaków lata dostępna online, na której użytkownicy mogą dzielić się swoimi ulubionymi letnimi aktywnościami oraz miejscami. Aby dodać własny punkt na mapie, należy uzupełnić zgłoszenie na stronie kampanii. Każda propozycja zostanie nagrodzona kodem rabatowym na zakupy na Allegro. Ponadto – jak przekazuje marka – spośród zgłoszonych miejsc Książulo wybierze kilka, które odwiedzi w ramach swojej letniej trasy. Dla autorów zgłoszonych lokalizacji będzie to okazja do spotkania z twórcą internetowym oraz stania się częścią jego contentu.

Ponadto w ramach akcji zaplanowano również trasę „Taste of Summer Fun Tour”. Bus wypełniony Pepsi wyruszy w Polskę już dziś (20 czerwca), a jego trasę będzie można śledzić na internetowej mapie oraz w social mediach. Marka zagości również na tegorocznych festiwalach oraz eventach. Strefy Pepsi pojawią się m.in. na Open’er Festival, Clout Festival czy Olsztyn Green Festival, a także na wydarzeniach z cyklu Energylandia Magic Nights.

Proekologiczna postawa RLG

Zwróciliście uwagę, że to już trzeci odcinek z rzędu, w którym poruszamy temat segregacji odpadów i ochrony środowiska? Jak widać, jest to w ostatnim czasie trend, który przeżywa istny renesans – I BARDZO DOBRZE!

Przed tygodniem wspominaliśmy o Bioodpady.pl i ich misji uporządkowania… wiedzy o segregacji śmieci, dwa tygodnie temu obchodziliśmy Światowy Dzień Środowiska z RLG Repack, natomiast dziś mamy dla Was niecodzienną kampanię edukacyjną okraszoną hasłem „Weź mnie posegreguj”, która w humorystyczny sposób ma zachęcać Polki i Polaków do zadbania o środowisko i podarowania odpadom „drugiego życia”. W rolę śmieci w kampanijnych materiałach wcieliły się znane polskie gwiazdy – Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski oraz Katarzyna Warnke. Organizatorem akcji jest wspomniane wyżej RLG – organizacja oferująca wsparcie dla przedsiębiorców w działaniach na rzecz ochrony środowiska.

Jak wynika z badań zleconych przez organizatora kampanii, jedynie 40% Polaków dzieli odpady na pięć frakcji, a 14% nie segreguje ich w ogóle lub robi to w mocno wybiórczy sposób. „Chcemy to zmienić. Skoro nie zawsze przemawia do ludzi sucha argumentacja, w tej kampanii postawiliśmy na emocje i humor. Bawimy i edukujemy jednocześnie, dzięki popisom aktorskim znanych i lubianych gwiazd” – przekazała Monika Wyciechowska, dyrektorka ds. edukacji i promocji w RLG w Polsce.

W ramach akcji przygotowano również specjalną stronę internetową, na której możecie dowiedzieć się więcej o kampanii oraz rozwiązać quiz*!

* PS Umiemy” w segregację śmieci, gdyż bez zawahania zdobyliśmy komplet punktów!

DHL w rytm rapu

DHL E-Commerce Polska postawił na nietypową promocję swoich automatów paczkowych w kampanii, której głównym hasłem jest „DHL Box 24/7. Łatwo przychodzi”. Obrany kierunek ma na celu budowanie świadomości marki i zachęcenie konsumentów do wygodnego korzystania z dostawy do automatów paczkowych DHL. Według marki te mają idealnie wpisywać się w rytm codziennego życia każdego z nas, przy czym „rytm” to w tej kampanii słowo klucz.

Jak pokazuje raport DHL E-Commerce Trends 2025, aż 79% Polaków porzuca koszyk zakupowy, jeśli nie znajdzie preferowanej opcji dostawy. Elastyczność i wygoda stają się dziś kluczowym elementem doświadczenia zakupowego. Kampania podkreśla więc, jak wygodnie można odbierać paczki z DHL – w całej Polsce jest blisko 6,5 tys. automatów tej marki.

Co ważne i wyróżniające na tle innych działań, głównym elementem spotów są rapowane motywy, w których wykorzystano dźwięki wydawane przez maszyny DHL Box 24/7.

WhatsApp zmienia się na naszych oczach

Meta ogłosiła wprowadzenie sporych zmian w komunikatorze WhatsApp, które uwzględniają (znane już z Instagrama) subskrypcje kanałów oraz pierwsze rozwiązania reklamowe w historii aplikacji.

Na czym dokładnie mają polegać nowości?

  • Wspomniane subskrypcje kanałów pozwolą użytkownikom na wspieranie ulubionych twórców, aby otrzymywać specjalne treści dla subskrybentów za miesięczną opłatą.
  • Funkcja „Promowane Kanały” pozwoli na odkrywanie nowych kanałów poprzez sugerowanie tych, które mogą zainteresować użytkownika.
  • Kluczowe z punktu widzenia reklamodawców jest wprowadzenie możliwości promocji w statusach użytkowników. Kanały i firmy będą mogły również wykupić promocję w sekcji Status.
  • Reklamy będą pokazywane tylko w sekcji Aktualizacje, w statusie i na kanałach – na szczęście nie dosięgną prywatnych czatów ani połączeń.

Można powoli wracać do długoweekendowego odpoczynku, jednak zanim to, czujemy się zobligowani, aby zaprosić Was na nasz najbliższy (25 czerwca o godz. 10:00*) bezpłatny webinar „Jak zbriefować agencję na organizację loterii promocyjnych?

O loteriach podczas organizowanych przez nas szkoleń online zdążyliśmy powiedzieć dużo, ale jeszcze nigdy nie poprowadziliśmy naszych Gości przez proces briefowania agencji w kontekście organizacji loterii promocyjnych, dlatego podczas naszego najbliższego spotkania:

✔ omówimy brief na loterię promocyjną

✔ przedstawimy komfortowy harmonogram projektu loteryjnego

✔ zaprezentujemy podział obowiązków między klientem, agencją i organizatorem

✔ przeanalizujemy najczęstsze błędy popełniane podczas organizacji loterii

Zapisy → https://webinar.eura7.com/jak-zbriefowac-agencje-na-organizacje-loterii

* Nie odpowiada Ci termin? Zapisz się mimo to, a my wyślemy Ci nagranie!

Nie pozostaje nam nic innego jak życzyć Wam udanej reszty długiego weekendu i do zobaczenia na webinarze oraz w 70. odcinku CDLN, który już za tydzień. Cześć!

Źródła: