Cześć! W dzisiejszym odcinku:
✔️ Komenda Główna Policji podejmująca walkę z handlem ludźmi
✔️ Oreo wykorzystujące częste zachowania kupujących w kampanii DOOH
✔️ abstrakcyjna reklama roweru
✔️ odpowiedź na pytanie „co łączy Obi i Plusha?”
✔️ nowość na YouTube, z której (jako Polacy) powinniśmy się ucieszyć.
A na dokładkę, w związku z webinarową przerwą wakacyjną, zajawka nowego odcinka naszego podcastu Marketing ludzkim głosem. Życzymy udanej lektury!
#TwojeŻycieTwojaKarta”
Zaczynamy od tematu poważnego (potem będzie „luźniej”, obiecujemy!), bo mowa będzie o ogólnopolskiej kampanii „#TwojeŻycieTwojaKarta” dotyczącej handlu ludźmi. Akcja, która rozpoczęła się 23 czerwca, zainicjowana została przez Biuro Komunikacji Społecznej KGP, Biuro Kryminalne KGP oraz Fundację La Strada zajmującą się przeciwdziałaniem handlowi ludźmi i niewolnictwu, a jej celem jest podnoszenie świadomości oraz uchronienie młodych osób przed niebezpieczeństwem.
W ramach akcji edukacyjno-profilaktycznej przygotowano spot, w którym głównymi postaciami są młoda dziewczyna i wróżka przepowiadająca jej trzy scenariusze na przyszłość – dwa z nich są negatywne, a ostatni (pozytywny) ma za zadanie skłonić ją do „podejmowania bezpiecznych decyzji” i nauczyć ją „dostrzegać sygnały ostrzegawcze”. Więcej w kwestii spotu nie zdradzamy – obejrzyjcie go sami!
Kampania obejmie także szerokie działania w mediach społecznościowych, np. quizy i relacje oraz edukacyjne Reelsy z udziałem policjantów. Termin realizowania działań nie jest przypadkowy, gdyż to właśnie w okresie wakacyjnym młodzi ludzie podejmują takie działania jak te przedstawione w spocie
„Chcemy dotrzeć do wszystkich młodych ludzi w momencie, w którym podejmują ważne dla siebie decyzje. Ta kampania ma być ostrzeżeniem i pomocą. Hasło »#TwojeŻycieTwojaKarta« nie jest przypadkowe. W naszej akcji chcemy powiedzieć: »Warto marzyć, ale jeszcze bardziej warto się chronić. Twoje życie to nie gra. To Ty masz w ręku wszystkie karty. Zanim podejmiesz decyzję o pracy, wyjeździe, nowej znajomości – proszę, sprawdź, kto rozdaje karty«” – mówi insp. Katarzyna Nowak, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji.
„A Decision Was Made Here”, czyli Oreo wykorzystuje częste zachowania kupujących
Wracając na moment do wypowiedzi inspektor Nowak z otwierającego 70. odcinek newsa i kwestii dotyczącej podejmowania ważnych decyzji, chcielibyśmy przedstawić Wam niecodzienną kampanię Oreo realizowaną na sklepowych półkach.
„A Decision Was Made Here” to akcja, która jest czymś więcej niż zwykłym DOOH (Digital Out-Of-Home), gdyż Oreo – jak zostało nadmienione w nagłówku – wykorzystuje częste zachowania kupujących, aby pokazać, że ciastka od Mondelez International to dobry wybór bez względu na okoliczności.
Co mamy przez to na myśli? Nieładnie zaczynać od pytania, ale… Ile razy podczas zakupów zdarzyło Wam się w ostatniej chwili zmienić zdanie co do kupowanych produktów? Najczęstszy scenariusz: niechciane owoce czy chemia lądują wtedy na zupełnie przypadkowej półce w sklepie i tam już zostają. A na ich miejsce do koszyka wpada coś zupełnie nowego. Dokładnie te zachowania konsumentów postanowiło wykorzystać Oreo, które w nowej kampanii prezentuje wnętrza sklepów.
Wymowny tytuł akcji „A Decision Was Made Here” nawiązuje do raptownych zmian decyzji podczas zakupów. Bez względu na okoliczności, pierwsze skrzypce w każdej z tych sytuacji grają ciastka Oreo, według pomysłodawców działania często znacznie lepsze niż tradycyjny bukiet kwiatów czy inny prezent.
A Wy jak uważacie? Co wygrywa w „bitwie” Oreo vs. inny prezent?
Niecodzienna reklama roweru
Przenosimy się do Holandii, gdzie marka VanMoof (producent rowerów) zaprezentowała nową serię swoich rowerów elektrycznych i (nieco abstrakcyjną) kampanię „Ride like no other”.
Na czym polega ta abstrakcja? A jak inaczej określilibyście spot przedstawiający rowerzystę na Electric Blue S6 szybującego po niebie, przebijającego się przez chmury obok wieżowców, który następnie ląduje na tętniących życiem ulicach wielkiego miasta?
„Długo zastanawialiśmy się, jak wprowadzić na rynek S6 i ogłosić powrót VanMoofa, jednocześnie oddając sprawiedliwość niesamowitej kreatywnej spuściźnie marki” – powiedział Scott Kennedy, CMO VanMoof.
Forma i „fabuła” spotu – zdaniem twórców – miały oddać nieopisane uczucie jazdy VanMoofem. Waszym zdaniem się udało?
Co łączy Obi i Plusha? Krzysztof Ibisz!
Wracamy na krajowe podwórko i polską wersję Benjamina Buttona, czyli Krzysztofa Ibisza, który wciąż nie daje o sobie zapomnieć. Najpierw powrót po latach teleturnieju „Awantura o kasę”, o którym zresztą za moment wspomnimy, potem „Bitwa smaków” od Lay’s, a teraz dwie kampanie dla dwóch różnych marek i to jednocześnie!
Pierwsza z nich związana jest z 27. urodzinami sieci Obi, a w powstałym z tej okazji spocie „znów młodszy od samego siebie” Ibisz zachęca do wspólnego świętowania jubileuszu tej sieci marketów budowlanych.
Co mogą zyskać klienci w ramach realizowanych działań?
- 27% rabatu na 227 elektronarzędzi oraz maszyn do ogrodu i remontu,
- 270 zł na karcie podarunkowej za każde jednorazowo wydane 1500 zł na wybrane panele i drzwi.
A wiecie gdzie otworzono pierwszy market tej niemieckiej sieci? Odpowiedź znajdziecie na samym końcu odcinka!
Nie bez przyczyny wspomnieliśmy o „Awanturze o kasę” – plan tego legendarnego programu wykorzystała marka Plush w najnowszych działaniach. W kampanii wspierającej dostępną w Plush Na Kartę ofertę, w której można otrzymać milion gigabajtów co 30 dni przez 9 miesięcy, obok (a jakże mogłoby być inaczej) Krzysztofa Ibisza występuje Drużyna Plusha – uczestnicy przebrani za misie, czyli brand hero marki.
Aż strach otworzyć lodówkę, aby nie wyskoczył z niej sami wiecie kto! :D
YouTube bardziej polski niż dotychczas
I na (prawie) koniec uwielbiane przez wszystkich nowości! Pragniemy donieść, że właściciele polskich kanałów na platformie YouTube otrzymali w ostatnim czasie wiadomość, że wkrótce platforma ma automatycznie generować ścieżki audio przetłumaczone na różne języki.
Jak informuje support Google, funkcja jest domyślnie włączona w przypadku kwalifikujących się twórców: „Jeśli nie masz włączonego automatycznego dubbingowania, możesz uzyskać wcześniejszy dostęp, prosząc o dostęp do funkcji zaawansowanych. Gdy zatwierdzimy na Twoim kanale dostęp do funkcji zaawansowanych, może minąć trochę czasu, zanim ustawienie automatycznego dubbingowania pojawi się w sekcji »Ustawienia zaawansowane«”.
Automatyczne dubbingowanie nie jest jeszcze dostępne dla wszystkich twórców, a – co warto podkreślić – zarządzanie nim jest możliwe tylko w YouTube Studio na komputerze. Co jednak najważniejsze – funkcja przetłumaczenia na różne języki bez wątpienia zwiększa dostępność filmów dla widzów na całym świecie.
Jak podkreśla YouTube, nie wszystkie filmy można zdubbingować prawidłowo. Obecnie ton i emocje z oryginalnej ścieżki dźwiękowej nie są odzwierciedlane w dubbingu, dlatego funkcja działa lepiej w przypadku treści, w których ekspresja nie ma dużego znaczenia. Dubbing jest generowany automatycznie, więc może zawierać błędy spowodowane nieprawidłową wymową, akcentem, dialektem lub szumem w tle w oryginalnym filmie, a dodatkowo możemy też mieć problemy z tłumaczeniem nazw własnych, idiomów i żargonu. Jednak żeby nie zabrzmiało, że nam to przeszkadza – broń Boże! Kierunek zmian jest świetny i mówimy trzy razy „TAK”!
We wstępie zdążyliśmy zapowiedzieć wakacyjną przerwę w organizacji webinarów, jednak nie zostawimy Was z niczym – oprócz cotygodniowych odcinków CDLN i treści publikowanych na naszych innych kanałach (Instagram / TikTok), zapraszamy do odsłuchu najnowszego odcinka podcastu MLG „Mikroinfluencerzy w strategii marketingowo-sprzedażowej”.
Chcemy uniknąć spojlerów, jednak wypada napomknąć, że wspomniany odcinek odpowiada na kluczowe pytania, które powinien zadać sobie każdy marketer i przedsiębiorca planujący współpracę z influencerami, dlatego w imieniu prowadzących – Moniki i Maksa – zapraszamy do odsłuchu, jednocześnie życząc udanego weekendu i do zobaczenia za tydzień!
MLG: Mikroinfluencerzy w strategii marketingowo-sprzedażowej → https://www.labber.pl/mlg-mikroinfluencerzy-w-strategii-marketingowo-sprzedazowej/
Bylibyśmy zapomnieli – pierwszy Obi powstał w 1998 roku w Tychach!
Źródła:
- https://www.proto.pl/aktualnosci/twojezycietwojakarta-rusza-kampania-przeciwko-handlowi-ludzmi/
- https://nowymarketing.pl/oreo-reklamuje-produkty-w-przypadkowy-sposob-niecodzienna-kampania-na-sklepowych-polkach/
- https://www.adsoftheworld.com/campaigns/ride-like-no-other
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/krzysztof-ibisz-w-urodzinowej-kampanii-obi/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/awantura-o-kase-w-nowej-kampanii-marki-plush/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-wprowadza-dubbing-dla-polskich-kanalow
- https://www.labber.pl/mlg-mikroinfluencerzy-w-strategii-marketingowo-sprzedazowej/