X

Don Julio wkracza w świat wirtualnej podróży dzięki Apple Vision Pro

Don Julio wkracza w świat wirtualnej podróży dzięki Apple Vision Pro

Marka tequili Don Julio, będąca częścią koncernu Diageo, ogłosiła, że zaprezentuje swoje wciągające doświadczenie marki w Apple Vision Pro. Wirtualna podróż do Meksyku, miejsca powstania marki, i poznanie procesu produkcyjnego tequili – to wszystko już wkrótce będzie możliwe! Planowane jest, że premiera tego niezwykłego doświadczenia mieszanej rzeczywistości odbędzie się na wiosnę.

Apple Vision Pro umożliwi użytkownikom wirtualne odwiedzenie Meksyku i poznanie historii oraz procesu produkcji marki Don Julio. Dodatkowo marka planuje zaoferować także degustacje z przewodnikiem oraz pokazy miksologii, aby jeszcze bardziej zafascynować swoich konsumentów. Cała inicjatywa powstała we współpracy z firmą Trigger XR i będzie kontynuacją globalnej kampanii marki Don Julio „Por Amor”, która rozpoczęła się w roku 2022.

Dzięki Apple Vision Pro konsumenci będą mieli unikalną szansę wirtualnego cofnięcia się do początków marki tequili. Don Julio stanie się jednym z nielicznych przedsiębiorstw, które wykorzystają potencjał sprzętu od Apple.

W czasie swojego wirtualnego doświadczenia użytkownicy będą mogli poznać cztery etapy tworzenia tequili Don Julio. Będą mogli wirtualnie zobaczyć zbiór agawy, destylację oraz dojrzewanie tequili. To niezwykłe działanie ma na celu wprowadzenie konsumentów w świat marki Don Julio oraz przybliżenie im procesu produkcji.

Nadal jednak nie brakuje krytyków, którzy zastanawiają się nad trwałością sukcesu Apple Vision Pro na rynku. Pomimo tego, Apple sprzedało nawet 180 000 sztuk tego urządzenia w ciągu kilku dni od rozpoczęcia przedsprzedaży w połowie stycznia.

Sam Don Julio ma nadzieję wykorzystać Vision Pro, aby opowiedzieć historię swojej marki, która została założona przez Dona Julio Gonzáleza w 1942 roku. To wciągające doświadczenie jest również związane z kampanią „Por Amor”, która rozpoczęła się w roku 2022. Całe doświadczenie Vision Pro zostało opracowane przez Globalny zespół ds. Innowacji Diageo, który realizuje cel firmy, jakim jest „przesuwanie granic w zakresie kontaktów społecznych” poprzez wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań łączących ze sobą różne obszary.

Diageo, do którego należy marka Don Julio, planuje wykorzystać podobne technologie również dla swojego szerszego portfolio produktów. Wynika z raportu rocznego firmy, że sprzedaż netto Diageo wzrosła o 10,7% w roku finansowym 2023. Rozwój ten wynikał przede wszystkim z dobrej sprzedaży tequili, która odnotowała 19% wzrost sprzedaży netto w tym samym okresie. Dwa najważniejsze gracze na rynku tequili, czyli Don Julio i Casamigos, zanotowały odpowiednio wzrost sprzedaży wynoszący 20% i 16%, głównie dzięki sprzedaży w Ameryce Północnej.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/don-julio-apple-vision-pro-diageo-marketing-campaign/709211/