X

Gap prezentuje kolekcję wiosennych ubrań inspirowanych hitem Jungle na TikToku

Gap prezentuje kolekcję wiosennych ubrań inspirowanych hitem Jungle na TikToku

Firma Gap postanowiła wykorzystać viralową piosenkę i teledysk zespołu Jungle do swojej najnowszej kampanii wiosennej, aby pokazać swoją linię ubrań lnianych. Nowe reklamy, które wyreżyserowali członkowie Jungle, J Lloyd i Charlie Di Placido, charakteryzują się rozbudowaną choreografią taneczną i płynnymi ruchami kamery, podobnymi do tych, które uczyniły utwór „Back On 74” sensacją na TikToku w ubiegłym roku.

W kampanii artystka Tyla, znana z utworu „Water”, dołączyła do zespołu tanecznego i pojawi się również w marketingowych materiałach Gap na sezon wiosenny. Elementy mediowe obejmują reklamy cyfrowe, reklamy zewnętrzne, wideo i media społecznościowe. Ponadto Jungle i Tyla współpracują z marką w celu stworzenia playlist dostępnych również na Spotify.

Gap w kampanii wiosennej z 2024 roku skupia się na muzyce pop, a reklamy nawiązują do viralowego teledysku Jungle „Back on 74”. Koncepcja taneczna ma na celu pokazanie swobodnego komfortu oferowanych przez Gap ubrań lnianych, takich jak luźne spodnie o szerokich nogawkach i koszule z długim rękawem w stylu lat 90. Jest to także najnowsza próba marki, aby przyciągnąć młodych konsumentów, którzy zwracają się ku konkurencji.

„Back on 74” stało się popularne, między innymi dzięki TikTokowi, inspirując użytkowników tej platformy do filmowania własnych wersji skomplikowanej i jednokrotnej choreografii tanecznej. Oryginalny teledysk do nostalgicznej piosenki ma na YouTube ponad 20 milionów wyświetleń. Powiązane filmy na TikToku zgromadziły, jak podaje Gap, ponad 1 miliard wyświetleń,

Marka do kampanii zaprosiła nie tylko członków Jungle, ale również współpracuje z Tylą, wschodzącą artystką z RPA. 22-letnia wokalistka była notowana na liście Billboard Hot 100 ze swoim singlem „Water” i niedawno zdobyła swoją pierwszą nagrodę Grammy za najlepsze afrykańskie wykonanie muzyczne.

„Praca z artystami, którzy uosabiają ducha oryginalności, to nie tylko wybór, ale też zobowiązanie wobec dziedzictwa naszej marki” – powiedział Mark Breitbard, prezydent i dyrektor generalny Gap, w oświadczeniu prasowym. „Ta kampania jest hołdem dla ikonicznych muzycznych reklam Gap z przeszłości, jednocześnie uwzględniając różnorodne głosy i talenty, które kształtują naszą teraźniejszość i przyszłość”.

Współpraca z rosnącymi artystami może pomóc Gap w zaangażowaniu młodych klientów pokolenia Z i zahamowaniu spadku ruchu w sklepach. Marka od kilku lat doświadcza poważnych trudności, w tym upadku wysokiej profilowej współpracy z raperem Kanyem Westem z powodu kontrowersyjnych wypowiedzi artysty.

W trzecim kwartale 2023 roku, sprzedaż netto Gap Inc. spadła o 6,7%, a marki Gap o 15%.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/gap-jungle-tiktok-viral-video-back-on-74-spring-2024-campaign/708895/