X

Ile czasu zajmuje stworzenie dobrego serwisu internetowego?

Przygotowanie serwisu internetowego jest kwestią kilku tygodni – przygotowanie dobrego serwisu internetowego może trwać nawet rok.

Jedna ze znanych agencji upubliczniła informację, ile czasu zajęło jej przygotowanie nowej wersji serwisu dla jednego z polskich banków. Dane te prezentujemy poniżej:

• 1 100 h (czyli ponad 6.5 miesiąca) pracy działów Strategii, Design i UX
• 1 500 h poświęconych na analizę
• 11 000 h pracy działu IT
• 700 h poświęconych testom quality
• 700 h pracy content edytorów
• 2 800 h pracy działu Client Service

Podanie tych statystyk do wiadomości publicznej jest słusznym krokiem w kierunku uświadomienia klientom tego, jak dużo czasu i pracy różnych działów agencji zajmuje przygotowanie przyjaznego użytkownikom i zarabiającego na siebie serwisu internetowego.

Jak krok po kroku wygląda proces tworzenia serwisu internetowego?

1. Wszystko zaczyna się od rozmowy z klientem, podczas której poznaje się specyfikę działania marki lub firmy oraz wymagania stawiane serwisowi internetowemu.
2. Następnie przechodzi się do planowania: opracowanie strategii marketingowej marki lub firmy w Internecie oraz ustalenia tego, jak tworzony serwis internetowy ma wypełnić jej cele.
3. Gdy wiemy już co chcemy osiągnąć przychodzi czas na przygotowanie projektu graficznego serwisu w oparciu o standardy UX Design.
4. Mając gotowy projekt graficzny przekazujemy pałeczkę działowi IT, gdzie programiści pracują nad wprowadzeniem idei w życie.
5. W międzyczasie doświadczeni copywriterzy przygotowują treści na stronę serwisu.
6. Gdy pierwsza wersja serwisu jest już gotowa, przechodzimy do przeprowadzenia testów funkcjonalności na grupie potencjalnych użytkowników serwisu.
7. Najprawdopodobniej konieczne będzie wprowadzenie kilku poprawek.
8. Powinniśmy jeszcze raz powtórzyć testy.
9. Możemy zamknąć zlecenie, a na konto agencji trafia jeszcze jeden zadowolony z efektu klient :)

Żadnego z tych punktów nie da się pominąć. Należy natomiast dołożyć do nich przygotowanie wersji mobilnej (część ekspertów radzi rozpocząć właśnie od niej), czy przeprowadzenie dodatkowych testów – niektóre szkoły projektowania zalecają je na każdym etapie projektowania.

W dobie kryzysu wiele firm decyduje się na cięcie kosztów. Pomijane są najważniejsze kroki takie jak analiza strategiczna, czy praca koncepcyjna nad prototypem. W efekcie wdrażane serwisy nie spełniają swojej roli, nie pozyskują leadów, nie generują sprzedaży. Oszczędność w tym przypadku ma krótkie nogi.


źródło: http://dzinepod.com/blog/comic-web-design-relief-for-your-maui-web-designer/

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com