labber.pl kończy dziewięć miesięcy, czyli tyle samo, co rodzące się dziecko. Postanowiliśmy uczcić to i zgłosić go do konkursu na „Firmowy blog roku 2008„. Jesteśmy ciekawi jak naszego malucha ocenią inni.
Organizatorem konkursu jest Dominik Kaznowski, który tak się wypowiada na temat tej inicjatywy:
„Mija prawie rok od chwili, w której zacząłem prowadzić tego bloga. Jako osoba zajmująca się marketingiem i PR byłem ciekaw dlaczego firmy także rzadko wykorzystują w Polsce blogi do komunikowania się ze swoim otoczeniem: klientami, partnerami, pracownikami.
Po roku pisania (z przerwami) jasno widać, że w Polsce pisaniem blogów zajmują się prawie wyłącznie firmy internetowe lub z siecią związane. Kolejna prawidłowością jaką zauważyłem jest to, że w większości przypadków za pisanie blogów firmowych biorą się osoby młode (przynajmniej młode w biznesie). “Stare” firmy mają jakiś problem, z tym aby dzielić się swoimi przemyśleniami, spostrzeżeniami czy po prostu pisać o tym co się dzieje w firmie.
To ciekawe obserwacje. Wydaje mi się, że powodem takiego stanu rzeczy jest z jednej strony nieumiejętność (brak doświadczenia) w wykorzystywaniu nowych narzędzi, a z drugiej obawa przed otwartą komunikacją. Blogi czy strony umożliwiające komentowanie nie pozwalają firmom w pełni kontrolować tego co się o nich pisze. Oczywiście, wszyscy, którzy znają blogosferę wiedzą, że jest to złudne poczucie kontroli.
Tak czy inaczej, aby stymulować pisanie blogów firmowych (których jestem zwolennikiem), postanowiłem zorganizować konkurs na najlepsze blogi firmowe. Wydaje mi się, że jest to potrzebne. Po pierwsze dlatego, aby wesprzeć wszystkich tych, którzy pisząc blogi firmowe robią “dobrą robotę”, a po drugie, aby przy tej okazji wskazać na najlepsze praktyki i po prostu promować dobre blogi firmowe.
Myślę, że ta formuła powinna wprowadzić także temat na szersze forum branży public relations i marketingu.”