X

Lay’s wykorzystuje Chip Cam do nakręcenia reklamy podczas meczu na żywo z legendami piłki nożnej

Lay's wykorzystuje "Chip Cam" do nakręcenia reklamy podczas meczu na żywo z legendami piłki nożnej

Marka Lay’s nakręciła reklamę z udziałem Davida Beckhama i Thierry’ego Henry’ego w mniej niż pięć minut, aby rozpocząć kampanię związana z Ligą Mistrzów UEFA. W reklamie wykorzystano kamerę „Chip Cam”, która miała za zadanie znaleźć kibiców trzymających chipsy Lay’s w rękach i zaprosić ich do oglądania meczu razem z piłkarskimi legendami.

Jak podaje portal Marketing Dive, Lay’s, 22 lutego uruchomiono najnowszą odsłonę swojej globalnej kampanii „No Lay’s, No Game”, wraz z rozpoczęciem rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA. Kluczowym elementem tej kampanii jest reklama długometrażowa nagrana w mniej niż pięć minut podczas meczu na żywo.

Aby rozszerzyć kampanię, Lay’s nawiązał współpracę z firmą Meta, aby stworzyć Lay’s Detector, cyfrowe doświadczenie umożliwiające konsumentom zeskanowanie kodu QR na mediach społecznościowych lub w reklamie i udowodnienie, że trzymają w rękach chipsy Lay’s, co daje im szansę na wygranie nagród.

Powrót kampanii „No Lay’s, No Game” daje marce Lay’s możliwość przedstawienia reklamy z udziałem gwiazd i doświadczenia cyfrowego, które rozszerza zakres przekazu na konsumentów na całym świecie.

Reklama długometrażowa została nakręcona w zaledwie kilka minut podczas meczu na żywo między AC Milan a PSG na San Siro w Mediolanie. W reklamie, Thierry Henry kończy torebkę chipsów, zanim Beckham zdąży cokolwiek zjeść, co skłania dwójkę piłkarzy do poproszenia widzów meczu o pokazanie paczki Lay’s. Następnie kamera „Chip Cam” odnajduje duet ojciec-córka, którzy trzymają Lay’s i zostają zaproszeni do oglądania reszty meczu razem z piłkarskimi legendami.

Lay’s po raz pierwszy uruchomił kampanię „No Lay’s, No Game” w lutym ubiegłego roku, w kolejnym wystąpieniu z Henrym, który odwiedzał fanów w ich domach. Wcześniej marka kontynuowała partnerstwo z FIFA World Cup, które obejmowało reklamę z udziałem Beckhama.

Frito-Lay North America osiągnął 9-procentowy wzrost organicznego przychodu w 2023 roku, w porównaniu do 17-procentowego wzrostu w 2022 roku, zgodnie z najnowszym raportem finansowym matki PepsiCo [https://investor.pepsico.com/docs/default-source/investors/q4-2023/q4-2023-prepared-management-remarks_dz91nd82i28zd013.pdf]. Wiele marek z portfela Frito-Lay zanotowało dwucyfrowy wzrost, ale Lay’s osiągnął wzrost jednocyfrowy.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/lays-chip-cam-ad-shot-live-match-david-beckham-uefa-campaign/708170/