Największy wpływ na decyzje marketerów ma efektywność proponowanych im rozwiązań. W 2009 roku budżety marketingowe 51% firm działających na rynku globalnym mogą ulec zwiększeniu właśnie ze względu na wzrost inwestycji w najbardziej efektywne kanały promocji. Kto więc na tym zyska?
Marketerzy mają swoich faworytów
Firma StrongMail Systems przeprowadziła ankietę wśród 1000 marketerów z największych światowych firm dotyczącą wielkości i kształtu ich planowanych budżetów marketingowych na 2009 rok. 51% respondentów stwierdziło, że w 2009 będą przeznaczane większe środki na marketing, ze szczególnym naciskiem na najbardziej efektywne formy promocji. W świetle raportu „2009 Marketing Outlook” marketerzy za najskiteczniejsze narzędzia marketingu obecnie uznają pocztę elektroniczną i wyszukiwarki internetowe. 73% z nich zamierza zwiększyć inwestycje w e-mail marketing, a 44% z nich planuje wzrost nakładów na kampanie SEO/SEM.
Reklama wizerunkowa musi być skuteczniejsza
29% marketerów uczestniczących w badaniu „2009 marketing Outlook” może zmniejszyć w 2009 roku środki przeznaczane na prowadzenie kampanii reklamowych. Wynikać to może ze zbyt dużego nacisku na przekaz wizerunkowy kosztem skuteczności sprzedażowej współczesnych reklam. Jest to jednak dość dyskusyjna kwestia. W końcu trudno czekać na sukcesy sprzedażowe, jeśli grupa docelowa w ogóle nie jest zaznajomiona z daną marką. Sądząc po opiniach marketerów można wysnuć wniosek, że przyszłość komunikacji marketingowej stanowią spersonalizowane narzędzia mocno kojarzone z markami, z wyraźnie zaznaczonym akcentem prosprzedażowym. Pytanie tylko co może nimi być?