X

Media społecznościowe wypierają Google wśród pokolenia Z – wynika z raportu

Media społecznościowe wypierają Google wśród pokolenia Z - wynika z raportu

Google traci na popularności jako platforma wyszukiwania lokalnych firm wśród pokolenia Z, które coraz częściej korzysta z Instagrama i TikToka – wynika z raportu opublikowanego przez platformę marketingową SOCi. Według danych zebranych przez SOCi, 67% respondentów z pokolenia Z preferuje Instagram, a 62% wybiera TikToka jako główne źródło informacji o lokalnych firmach. Google został zdetronizowany i zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 61%.

Raport SOCi wskazuje na rosnącą popularność mediów społecznościowych jako głównego źródła informacji dla osób szukających lokalnych firm. Mimo że Google nadal utrzymuje swoją pozycję wśród starszych grup demograficznych, to serwisy społecznościowe stają się poważnym konkurentem dla tej platformy. W raporcie zwrócono także uwagę na rozwój ChatGPT jako kolejnego potencjalnego zagrożenia dla dominacji Google.

Najnowsze ustalenia SOCi podważają pozycję dominującą Google na rynku wyszukiwarek. Choć wyszukiwanie wciąż stanowi największy segment działalności Google, to coraz więcej użytkowników z pokolenia Z korzysta z mediów społecznościowych jako narzędzia wyszukiwania informacji. Damian Rollison, dyrektor ds. analiz rynkowych w SOCi, komentując wyniki raportu, stwierdził: „Stara gwardia wyszukiwarek staje przed wyzwaniem, ponieważ młodsi klienci zwracają się do Instagrama i TikToka w poszukiwaniu informacji i odkrywania nowych miejsc”.

Wśród wszystkich grup demograficznych, Google i Mapy Google zajmują dwa pierwsze miejsca jako preferowane platformy wyszukiwania lokalnych firm. Na trzecim miejscu znalazł się Facebook, a za nim Instagram, TikTok i Snapchat. Z kolei wśród starszych grup demograficznych Google utrzymuje swoją dominację, ciesząc się lojalnością 79% osób w wieku 55-64 lat, 76% osób w wieku 35-44 lata oraz 74% osób w wieku 45-54 lat. Ponadto Mapy Google są popularne wśród 60% osób w wieku 55-64 lat oraz 57% osób w wieku 45-54 lat.

Raport SOCi dostarcza istotnych informacji dla marketing managerów, którzy muszą dostosować swoje strategie do zmieniających się preferencji użytkowników. Wydaje się, że dla pokolenia Z media społecznościowe są ważniejsze niż tradycyjne wyszukiwarki, co wymusza na firmach dostosowanie swojej obecności online do nowych trendów.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/google-tiktok-instagram-local-search-preference-gen-z/710130/