Wzór pozwala obliczyć, czy przeprowadzenie konkursu na landing page, Facebooku czy Instagramie będzie skuteczne. Jego autorem jest Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana.
Konkurs jest efektywnym narzędziem marketingowym służącym do realizacji celów marki. W agencji Abanana przeprowadzono już ponad 100 konkursów. Pozwoliło to wyodrębnić wzór oraz wagę współczynników wpływających na to, czy zgłoszeń będzie więcej czy mniej. Wagi współczynników pozostają know-how agencji.
Jak zauważył Łukasz Wołek, podstawowych czynników decydujących o skuteczności konkursu jest kilka. Im wyższa wartość nagrody głównej i większy budżet mediowy, tym więcej zgłoszeń konkursowych. Im większy próg wejścia, tym mniejsza ilość zgłoszeń. Próg wejścia jest pracą, którą wykonuje uczestnik, żeby wziąć udział w konkursie.
– Kluczowym KPI przy realizacji konkursów jest liczba zgłoszeń konkursowych. Bardzo często klienci pytają nas, jaką liczbę uczestników przewidujemy. Dla marketera, który sporadycznie realizuje konkursy, zrobienie nawet przybliżonej kalkulacji jest trudne, wręcz niemożliwe – mówi Wołek.
W 4 godziny dotarli do ok. 70 000 użytkowników!
Agencja komunikacji marketingowej Abanana należy do Grupy Eura7 istniejącej na rynku od ponad 16 lat.
W 2015 roku Abanana zdobyła główną nagrodę w amerykańskim konkursie Davey Awards. Agencja promowała wcześniej napój BCAA Xtra marki Activlab Sport podczas SuperBowl 2015. Użycie narzędzia Hashlovers pozwoliło zainteresować produktem konsumentów z USA oraz budować wśród nich świadomość marki. W ciągu 4 godzin moderatorzy agencji dotarli do około 70.000 użytkowników Instagramu, a liczba followersów profilu @bcaaxtradrinkwzrosła o 58%.