X

Smokey Bear podróżuje przez dekady z okazji 80. rocznicy kampanii reklamowej

Smokey Bear podróżuje przez dekady z okazji 80. rocznicy kampanii reklamowej

Nowa odsłona najdłużej działającej w Ameryce akcji publicznej ma na celu przekazanie widzom porad dotyczących zapobiegania pożarom lasów prowadzonym przez kultowego niedźwiedzia.

Wzmacniając dziedzictwo Smokey Beara, Agencja Lasów US Forest Service, Narodowe Stowarzyszenie Lasów Stanowych oraz Rada ds. Reklamy uruchomiły akcję reklamową, która w nostalgiczny sposób prezentuje przesłanie kampanii z poprzednich dekad. Głosem kultowego niedźwiedzia Smokey Beara w spotach jest aktor Brian Tyree Henry. Stało się to możliwe dzięki pracy pro bono agencji kreatywnej FCB.

FCB współpracuje także z ilustratorem Samem Gilbeyem, który stworzył plakaty filmowe ukazujące Smokey Beara w stylu retro lat 50., 70. i 80. Kampania zostanie rozpowszechniona w mediach telewizyjnych, radiowych, prasowych, na nośnikach zewnętrznych oraz na platformach cyfrowych na terenie całego kraju jako część obchodów 80. rocznicy.

Przez ostatnie 80 lat kultowe zdanie Smokey Beara „Tylko ty możesz zapobiec pożarom” przetrwało próbę czasu, pojawiając się na lunchboxach, znaczkach pocztowych, mediach społecznościowych i jako animowana emotka. Aby uczcić trwającą dziedzictwo Smokey Beara, Agencja Lasów US Forest Service, Narodowe Stowarzyszenie Lasów Stanowych i Rada ds. Reklamy zdecydowały się cofnąć czas, oddając hołd wszystkim poradom dotyczącym zapobiegania pożarom lasów przekazywanym przez kultowego niedźwiedzia na przestrzeni dziesięcioleci.

Za 80. rocznicowym spotem stoi agencja FCB, która od 1944 roku związana jest z Smokey Bearem. Spot pt. „Dekady” emocjonalnie przenosi widzów wstecz, aby podzielić się poradami dotyczącymi zapobiegania pożarom – takimi jak bezpieczne rozpalenie ogniska czy postępowanie z gorącymi węglami – podczas podkreślania wpływu Smokey Beara na kolejne pokolenia. W reklamie głosu Smokey Beara użyczył aktor Henry („Atlanta”). Inni gwiazdorzy, którzy użyczyli głosu postaci, to Sam Elliot i Stephen Colbert.

FCB we współpracy z ilustratorem Gilbeyem przygotował także plakaty filmowe w stylu retro, które przedstawiają melancholijne wersje Smokey Beara, podkreślając różne sposoby zapobiegania pożarom, z niedźwiedziem jako „bohaterem filmu profilaktycznego przed pożarami w kulturze amerykańskiej”, jak wynika z informacji prasowej. Nostalgia jest popularną taktyką wśród marketerów, jak McDonald’s i PepsiCo, którzy również sięgają do przeszłości w poszukiwaniu inspiracji dla swojej kreatywnej reklamy.

Klimatyczna opowieść o dziedzictwie Smokey Beara może być tym, czego konsumenci potrzebują, aby świadomie przestrzegać porad dotyczących zapobiegania pożarom – choć nie oznacza to, że kiedykolwiek o nich zapomnieli. Smokey Bear występuje w najdłużej działającej amerykańskiej kampanii PSA, przy czym 80% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym w 2023 roku prawidłowo zidentyfikowało niedźwiedzia na podstawie jego wizerunku. Połowa ankietowanych wskazała, że zna wskazówki dotyczące zapobiegania pożarom lasów.

Promowanie przesłania Smokey Beara odzwierciedla nieustanną potrzebę edukacji w zakresie zapobiegania pożarom lasów, z czego blisko dziewięć na dziesięć pożarów spowodowanych przez ludzi, jak wynika z danych udostępnionych w informacji prasowej.

„W miarę wzrostu narodowego kryzysu pożarowego, każdego roku przynoszącemu nieoczekiwane pożary na nowe obszary, znacząco oddziałującemu na zasoby, reagujących i lasy, konieczność przekazywania przesłania Smokey’ego musi również zwiększać się – powiedział Scott Phillips, nadleśniczy stanowy Karoliny Południowej i prezydent Narodowego Stowarzyszenia Lasów Stanowych, cytowany w informacji prasowej.

Oprócz najnowszej reklamy, obchody z okazji 80. rocznicy Smokey Beara będą miały miejsce przez cały rok w mediach społecznościowych, dzięki partnerstwom z markami oraz na wydarzeniach lokalnych i ogólnokrajowych. Kampania ogólnokrajowa stanowi przedłużenie współpracy Agencji Lasów US Forest Service, Narodowego Stowarzyszenia Lasów Stanowych i Rady ds. Reklamy w zakresie zapobiegania niezamierzonym pożarom spowodowanym przez ludzi.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/smokey-bear-travels-through-decades-80th-anniversary-ad/708414/