X

Sprasowany Banan #11

Oddychamy z ulgą niczym Johnny Depp po ogłoszeniu wyroku sądu, bo kolejny tydzień trzymał nas w napięciu i zaskakiwał jak postawa Amber Heard na sali sądowej. Nie tylko jej zachowanie było obiektem wnikliwej analizy, również nowinki ze świata mediów są u nas traktowane z równą uwagę co ploteczki z życia gwiazd show biznesu. Poddajemy je szczegółowej analizie. Specjalnie dla was streszczamy te (naszym zdaniem) najciekawsze!

Mistrzowie monet przegrali kampanię

Magda Gessler i Doda (Dorota Rabczewska) to główne bohaterki kampanii zorganizowanej na potrzeby promocji gry Coin Master. Twórcy spotu chcieli zaangażować idoli grupy docelowej, więc postawili na restauratorkę i kontrowersyjną piosenkarkę. Wybór celebrytek wydaje się uzasadniony pod względem budowania świadomości marki, mimo to eksperci krytykują, że budżet został “przepalony”, a potencjał niewykorzystany. Przyczyną może być fakt, że grupa docelowa gry jest bardzo szeroka i ciężko dopasować do niej ambasadorów. Poza tym Coin Master kieruje się zasadą “nie ważne co – ważne, żeby mówili” co nie wykorzystuje potencjału i marnuje budżet przeznaczony na promocję.

Duże kwoty Facebooka

Analiza przeprowadzona przez Wirtualnemedia.pl wskazała na znaczące przychody dla grupy Meta. Ma to związek między innymi z reklamami i innymi działaniami spółki. Tym samym Facebook zwiększył swoje zapotrzebowanie na pracowników (zatrudniono o 13% więcej osób w porównaniu z rokiem ubiegłym), a pensje pracownicze zostały zwiększone. Sprzedaż reklam oszacowano na 1,2 mln złotych, a zysk brutto Facebook Poland zwiększyły się o 61,2% w stosunku do 2021 roku. Takie szokujące pozytywnie wyniki idą w parze z negatywnymi, którymi Facebook dzieli się ze światem przewidując spadek zaangażowania użytkowników oraz malejące zainteresowania reklamodawców.

Tych butów nie trzeba niszczyć

Kampania Balenciagi odbiła się szerokim echem w środowisku medialnym. Na szokowanie odbiorcy postawiła również organizacja non-profit Salvation Army, która zdecydowała się naśladować markę premium i wypuścić “prawdziwie znoszone” obuwie ludzi bezdomnych. Pary butów można kupić na  trulydestroyed.com w cenie 1450 euro. Dochody z akcji przeznaczone zostaną na pomoc osobom bezdomnym. Całość działań Salvation Army ma zwrócić uwagę na problem ubóstwa na świecie.

Influencer w (nie)łaskach

Już kiedyś wspominaliśmy o najbardziej poważanych zawodach. W tym zestawieniu z całą pewnością nie znajdzie się influencer, który cechuje się malejącym zaufaniem polskiego społeczeństwa (jedynie 16% badanych darzy ten zawód poważaniem). Przyczyną tego jest nachalne promowanie produktów, które stało się wręcz synonimem zawodu influencera. Odbiorcy od razu wykrywają nieszczerość, co przyczynia się do zwiększenia negatywnej opinii. Najlepiej odbierane są szczere recenzje, o które coraz trudniej w Internecie.

Młodsi użytkownicy internetu doskonale zdają sobie sprawę z praktyk stosowanych przez influencerów, jednak – jak wynika z badań – wraz z wiekiem odbiorców wzrasta również zaufanie wobec twórców. A mówią, że to młodzież taka naiwna…

“Miesiąc dumy” zamalowany czarną farbą

Czerwiec to szczególny miesiąc dla społeczności LGBT+. Magazyn “Vogue” przygotował z tej okazji specjalną okładkę, która nie spodobała się pewnemu mężczyźnie. Zamalował on twarze całujących się kobiet, które były na okładce magazynu modowego. Akt wandalizmu został skrytykowany przez Kampanię Przeciw Homofobii. W odpowiedzi na zajście na ulicy Mokotowskiej 73 w Warszawie odbył się happening „A ty całuj mnie – kiss in protest!”

Figurki z “pazurem”

Ikony polskiego kina promują kolekcjonerską linię figurek z serii Masters of the Universe. Cezary Pazura wciela się w rolę He-Mana, a Janusz Chabiora w rolę Szkieletora. Spot reklamowy promuje serię z lat 80. ubiegłego wieku, która doczekała się kontynuacji. Nowa odsłona figurek reklamowana jest na polskim rynku świetnie zapowiadającą się serią spotów reklamowych, które opowiadają historię głównych bohaterów. To prawdziwa gratka dla fanów komiksów.

Nie tylko reaktywacja kultowych figurek była na ustach działu kreatywnego. W odróżnieniu od Ligi Mistrzów, nasz Sprasowany Banan wlatuje bez opóźnienia, ale mamy nadzieję, że czekacie na niego z równą niecierpliwością co fani piłki nożnej pod bramami paryskiego stadionu. Wszystkie poruszone tematy cieszyły się równie dużym zainteresowaniem, a nasze projekty i działania zyskały sporo nowych inspiracji. Gorąco zapraszamy na następną prasówkę i równie inspirujące tematy godne finału Ligi Mistrzów.

Źródła:

  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/doda-magda-gessler-gra-coin-master-jak-pobrac-zasady-nagrody-oplaty
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-poland-sprzedal-reklamy-za-1-2-mld-zl-zwiekszyl-przychody-i-zysk
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nie-ufamy-influencerom-nachalna-promocja
  • https://nowymarketing.pl/a/38084,the-salvation-army-odpowiada-na-kampanie-balenciagi-i-sprzedaje-zniszczone-buty-aby-pomoc-bezdomnym
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vogue-okladka-czerwiec-miesiac-dumy-lgbt-homofobia-akt-wandalizmu-plakaty-zamazane-reporterka-tvn24-marta-warchol
  • https://nowymarketing.pl/a/38099,cezary-pazura-jako-he-man-w-reklamie-figurek-mattel?fbclid=IwAR2cXyJ5UD_BoiJLHNweYaV9GFcewBZ4rE3NkqI_xvNsReE3UF2MYRgTovY