X

Sprasowany Banan #13

Za słabo krzyczeliśmy na stadionie i przed ekranami telewizorów, żeby polskiej reprezentacji udało się wygrać spotkanie z Belgią. Najwidoczniej nie tylko czekoladę  mają wyśmienitą! Dziwne, bo pod względem cukiernictwa Polska jest dobrym konkurentem. Szkoda, że analogicznie nie jest w przypadku naszych piłkarzy :( Skupmy się na rzeczach przyjemniejszych – i nie chodzi nam tu o ploteczki o ślubie Karoliny Pisarek z synem milionera (ależ to jest temat!) – lecz o naszą cotygodniową prasówkę. Enjoy the little things!

Meta wspiera mniejszości

Zespół Meta stworzył stronę Internetową poświęconą biznesom prowadzonym przez osoby LGBTQ+. Umieszczono na niej treści poradnikowe i case studies oparte na sukcesach branżowych mniejszości społecznych. Zespół Marka Zuckerberga zwraca uwagę na branżowe potrzeby osób, które wciąż borykają się z uprzedzeniami i prześladowaniem ze względu na to, kim są. Porady, narzędzia, analizy, a wszystko to w przystępnej formie video. Nic jednak nie obejdzie się bez podkreślenia, że właśnie dedykowane ulepszenia firmy Meta są najlepsze dla przedsiębiorstw osób LGBT. Niemniej jednak dzięki tym działaniom Meta staje się przykładem dla innych firm.

A Ty? Jakbyś się poczuł?

Ruszyła huczna kampania, która spotkała się z falą mieszanych opinii. Dyskutowano o uprzedmiotowieniu oraz przesadzie. Jak to? Osoba niepełnosprawna i zdrada? Mowa oczywiście o kampanii Miasta Gdynia, która zwraca uwagę na zajmowanie miejsc dla niepełnosprawnych przez osoby pełnosprawne. W tworzeniu reklamy wzięła udział Pomorska Fundacja Filmowa, a za realizację odpowiadała Gdyńska Szkoła Filmowa. Temat przedstawiono w niecodzienny i oryginalny sposób (to trzeba przyznać), ale czy skuteczny?

Ubezpieczyciel bierze się za hejterów!

Firma ubezpieczeniowa zaoferowała swoją pomoc w kwestii walki z hejtem dotykającym najmłodszych. W najnowszej kampanii UNIQA bohaterką jest dziewczynka, która bawi się w chowanego, a jednocześnie ucieka przed obraźliwymi treściami w Internecie. Poruszane są problemy, na które powinni reagować rodzice. UNIQA wspiera ich, służąc pomocą specjalisty IT, który po otrzymaniu zgłoszenia pomaga usunąć negatywne lub bezprawnie ujawnione informacje.

Instagram w wersji soft

Instagram umożliwia filtrowanie treści w zależności od preferencji użytkownika. Materiały poufne, konta w wyszukiwarce, rolki, hasztagi i rekomendacje – to wszystko możemy dostosować w celu redukcji negatywnych doświadczeń w związku z korzystaniem z aplikacji. Nowe opcje są dostępne pod intuicyjnymi nazwami („więcej”, „mniej”, „standard”), które wskazują na objętość proponowanych treści. Udoskonalenie jest ukłonem w kierunku osób wrażliwych, jak również dzieci i ich zdrowia psychicznego.

Raporty i limity na Tik Toku

Słynny pożeracz czasu wprowadza dwa narzędzia, dzięki którym będziemy mogli kontrolować czas spędzony w aplikacji. „Panel czasu ekranowego” oraz „Alerty o czasie spędzonym przed ekranem”, przypomną nam o odłożeniu telefonu w wyznaczonym momencie oraz zaraportują wyniki czasu spędzonego przed ekranem.

Na równi z technicznymi udoskonaleniami aplikacji, pojawia się nowa atrakcja dla użytkowników Tik Toka w postaci awatara. Cyfrowe postaci mają pomóc w wyrażaniu siebie i uatrakcyjnić mobilną aplikację. Możesz farbować włosy, zmieniać wygląd twarzy, dodawać ekstrawaganckie lub wyważone stylizacje, a to wszystko po to, żeby pokazać, kim jesteś i tym samym podkreślić ideę Tik Toka.

Polska ma smaka na Maka od trzech dekad

Pojawieniu się limitowanej edycji Big Maca towarzyszy powrót kultowej kampanii „Mam smaka na Maka”. McDonald’s świętuje w ten sposób trzydzieste urodziny otwarcia w Polsce. Hucznym obchodom nie towarzyszy jednak tradycyjny tort, lecz storytellingowa kampania zachęcająca Polaków do odwiedzenia jubilata i zjedzenia fast fooda.

Może i w piłce nożnej idzie nam na razie nie najlepiej, ale wiemy doskonale, że w tym sporcie możemy jeszcze sporo zamieszać. Podobnym zaskoczeniem okazała się kampania Miasta Gdynia, ale – w przeciwności do meczu piłki nożnej – nie wiemy, jak ją skomentować. Tak odważny spot robi smaka – nie na Maka – lecz na kolejny tydzień marketingowych nowinek serwowanych przez nasz dział kreatywny. Do zobaczenia w przyszłym tygodniu!

Źródła:

  • https://www.socialmediatoday.com/news/meta-launches-new-assistance-tools-for-lgbtq-owned-smbs/625400/
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/nie-zajmuj-miejsca-tym-ktorzy-go-potrzebuja-gdynia-przewrotnie-o-dostepnosci/
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/uniqa-z-kampania-na-temat-hejtu-w-internecie/
  • https://socialpress.pl/2022/06/instagram-zwiekszy-mozliwosci-zarzadzania-tresciami-przez-uzytkownikow
  • https://socialpress.pl/2022/06/tiktok-zadba-o-to-aby-uzytkownicy-nie-spedzali-zbyt-duzo-czasu-przed-telefonem?fbclid=IwAR3DNsBnuZodF8AB7RWgdQsDunmfAjnM_Vp26Veg08zu2xwHbaLQMPkeS9k
  • https://socialpress.pl/2022/06/tiktok-avatars-nowa-funkcja-w-aplikacji-ktora-pomaga-wyrazic-siebie
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/mam-smaka-na-maka-big-mac-bacon-i-sharing-fries-w-kampanii-mcdonalds/