Jeśli jesteś singlem, a babcia usilnie namawia Cię do „rychłego“ ożenku/wyjścia za mąż i jako zachęty używa kultowego argumentu „a kto ci na starość szklankę wody poda?” to możesz śmiało odpowiedzieć, że będzie to Robbie, czyli robot Żabki Nano. Co prawda serwuje on póki co tylko hot dogi, ale ma jeszcze sporo czasu na opanowanie podawania szklanek z wodą starszym ludziom. Zarówno Ty, jak i Twoja babcia możecie spać spokojnie :) Jeśli jednak należysz do osób, na których profilu na Facebooku wyświetla się status „w związku” to możesz wczuć się w Amber Heard i zapytać „Czy nadal mnie kochasz, Johnny?”. Niech Cię nie zdziwi jak w odpowiedzi usłyszysz zaproszenie do NOGOR KEBAB – Wieliczka, bo tam „robią najlepszy kebab w mieście”. Nie do wiary jak proces J. Deppa może wpłynąć na komunikację medialną nawet małych lokali z kebabami. Zwłaszcza gdy właściciele mają głowę na karku i wiedzą, jak wykorzystać newsjacking. Nie mylicie się – to nadal nasza cotygodniowa, klasyczna prasówka z przydługim wstępem. Wróćmy do branżowych konkretów z tego tygodnia.
Nowość od Łowicza
Kolorowa reklama rodem z filmu akcji i muzyka, która przywodzi na myśl dzieciństwo – taka aranżacja została stworzona na potrzeby promocji nowego produktu firmy Łowicz „Antybaton”, który (jak sama nazwa wskazuje) jest alternatywą dla niezdrowych przekąsek. Według producenta ma ratować nas przed burczeniem w brzuchu, między innymi w trakcie ważnego spotkania, czy podczas „grania w komputer”. W reklamie postawiono na graficzny miszmasz oraz dużą ilość akcji niczym w Top Gun: Maverick.
„Jak noc to….”
Jeśli zobaczycie mroczną reklamę, która scenerią przypomina imprezę podczas apokalipsy, to wiedzcie, że to nowa kampania napoju energetyzującego Black. Spot reklamowy możemy zobaczyć między innymi w kinach, na oficjalnym kanale na YouTube oraz w TV. Rozmach produkcji niewątpliwie podkreśla sukces rynkowy firmy – wszystko na najwyższym poziomie. Kampanii towarzyszą iście czarne hasła reklamowe, bo w końcu „Jak noc to Black”.
Ministerstwo Zdrowia “wspiera” walkę z otyłością
Chcieli dobrze – wyszło jak zawsze, czyli cenny przekaz Ministerstwa Zdrowia. „Otyłość to choroba i trzeba ją leczyć!” – takie hasło pojawiło się na infografice ministerstwa wraz z radami odnośnie walki z tą chorobą. Skoro już o chorobie mowa, to pierwszą radą powinna być wizyta u lekarza i trafna diagnoza, która następnie może być podstawą do rozpoczęcia leczenia. Tej uwagi jednak zabrakło w udostępnionej grafice… Nie obyło się bez społecznego oburzenia, które – w przeciwieństwie do działu administracji państwowej – widzi potrzebę zaangażowania specjalistów w walce z otyłością.
Jest tak jak powinno być, czyli śmiesznie
„To się wyklepie?” – na to i wiele innych pytań odpowiada ogólnopolska sieć hurtowni motoryzacyjnych, sklepów i serwisów samochodowych. ProfiAuto w nowej kampanii promocyjnej „Łowcy usterek” w humorystyczny sposób opowiada historie, które śmieszą do łez nie tylko fanów motoryzacji. Po zeszłorocznym sukcesie pierwszej odsłony spotów, firma postanowiła kontynuować serię w tej samej tematyce. W stworzeniu niecodziennej kampanii pomogli profesjonaliści z branży – kabaret Łowcy.B. Spoty przedstawione są w postaci krótkich odcinków, opowiadających typowe sytuacje w warsztacie, ukazane w krzywym zwierciadle.
Przeglądarka służąca do pobierania innych przeglądarek umarła
Internet już nigdy nie będzie taki sam, a to za sprawą decyzji Microsoftu, który postanowił po 27 latach zakończyć działanie kultowej przeglądarki „Internet Explorer”. Przeglądarka przez wiele lat była liderem na rynku i narzędziem, które towarzyszyło nam w odkrywaniu zakamarków Internetu. Najprawdopodobniej to właśnie na niej otwierałeś liczne karty z grami i muzyką. Przyczyną zniknięcia przeglądarki jest zła opinia użytkowników. Uważano ją za powolną, niebezpieczną i nienadążającą za aktualnymi trendami. Microsoft (znajdujący się według Rankingu BrandZ 2022 Kantara obecnie na 4. miejscu rankingu marek) już w 2015 roku postanowił skupić swoją uwagę na ulepszonej wersję Explorera, czyli przeglądarce Edge.
Google aniołem najmłodszych
Druga połowa sierpnia 2022 roku ma być wielkim świętem dla rodziców i opiekunów, ponieważ właśnie wtedy mają wejść w życie zmiany dotyczące wyświetlania reklam kierowanych do młodych użytkowników. Google chce zadbać o ochronę najmłodszych, przed szkodliwymi i groźnymi treściami. Wszystko zmierza w dobrym kierunku, bo jak wiadomo, Internet w szczególny sposób wpływa na umysł młodego konsumenta treści. Działania mają być rozszerzone na cały świat, a swoim zakresem mają obejmować: wyłącznie personalizacji reklam, wyłączenie obsługi kontrowersyjnych treści połączonych z reklamami oraz wiele innych innowacji.
Nie możemy powiedzieć, że ten tydzień minął spokojnie. Udowodniliśmy, ile działo się w branży i poza nią. Nie tylko Amber Heard zaliczyła kolejną „odklejkę”. Również zarząd Wisły może poszczycić się „strzałem do własnej bramki”. A to wszystko za sprawą ankiety dotyczącej ceny biletów i „Kasi z Marsa”, czyli sztucznej inteligencji, która miała wytłumaczyć działania zarządu i uspokoić emocje kibiców. Czternastego Sprasowanego Banana zakończmy słowami angielskiego piłkarza Harry’ego Kane’a, które naszym zdaniem łączą piłkę nożną i marketing: „Kiedy czasy są gorsze, nie przestawaj wierzyć, pracuj ciężko, a wszystko się poprawi”.
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/gdy-w-brzuszku-burczy-antybaton-nowy-produkt-marki-lowicz/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/king-of-the-night-marka-black-z-nowa-kampania/
- https://www.facebook.com/GISgovpl/photos/a.292014227515302/5446460842070589
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/profiauto-z-kabaretem-lowcy-b/
- https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-06-15/koniec-przegladarki-internet-explorer-po-27-latach-microsoft-przestanie-ja-wspierac/ https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-reklamy-nastolatki-ochrona