Cześć! Miło Was gościć w kolejnym Sprasowanym Bananie, który zwiastuje nadejście kolejnego weekendu! Jak co tydzień, przygotowaliśmy dla Was garść branżowych niusów. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie, gdyż postaraliśmy się o różnorodny dobór treści! Zapraszamy!
Czy In-Image Ads to przyszłość reklamy digitalowej?
Reklamodawcy zdają sobie sprawę z konieczności wprowadzenia nieszablonowych formatów reklamowych w walce o precyzyjne dotarcie do klienta. Kérastase z grupy L’Oréal w tym celu podjęła współpracę ze spółką AdTech – VOX, która umożliwia prowadzenie kampanii osadzonej na formacie In-Image Stripe z implementacją video. Polega to na wyświetlaniu kreacji zajmującej ⅕ zdjęcia redakcyjnego, do której dodatkowo zaimplementowany jest spot klienta. Kreacje wykorzystywane na potrzeby kampanii mogą być w pełni rich mediowe i zawierać oprócz video także dźwięk, dzięki czemu jeszcze lepiej przyciągają uwagę odbiorcy.
Umożliwiający emisję reklam w zdjęciach redakcyjnych format In-Image Ads wykorzystuje do działania sztuczną inteligencję, technologię computer vision, a także analizę semantyczną i uczenie maszynowe. Pozwala to rozpoznawać elementy widniejące na zdjęciach, grafikach i wideo, a w efekcie na targetowanie kontekstowe reklam, które charakteryzują się wysoką efektywnością. Format idealnie sprawdza się w branży beauty, przynosząc reklamodawcom znacznie wyższe wskaźniki CTR, w porównaniu do kampanii display.
– Mnogość bodźców, z którymi użytkownicy Internetu mierzą się każdego dnia powoduje, iż dotarcie do grupy docelowej staje się prawdziwym wyzwaniem. Dlatego też nieustannie poszukujemy kreatywnych i nieszablonowych sposobów na prowadzenie jakościowej komunikacji z odbiorcami marki. Stąd decyzja o przygotowaniu kampanii w oparciu o innowacyjny, rich mediowy format reklamowy, In-Image Ads od VOX – mówi Anna Flis – Kierownik marki, Polska & Kraje Bałtyckie.
Branża automatów rośnie w siłę
Całkowicie normalnym elementem miejskiego krajobrazu są przeróżnego rodzaju automaty – najczęściej te z napojami czy przekąskami, ale dołączają do nich również te nietypowe jak t-shirtomat wspominany przez nas kilka Sprasowanych Bananów temu. Do listy nietypowych urządzeń tego typu dołącza Voucheromat należący do marki Wyjątkowy Prezent będącej „sklepem internetowym z przeżyciami”, który – jak sama nazwa wskazuje – sprzedaje vouchery na różne usługi. Automat stanął w warszawskiej Galerii Północnej przy ulicy Światowida 17, a do końca 2022 roku w całej Polsce ma pojawić się kilkanaście takich automatów. Co bardzo ciekawe – to dopiero drugie tego typu urządzenie z całej Europie, pierwsze pojawiło się w fińskim oddziale firmy Wyjątkowy Prezent.
Maszyna działa na identycznej zasadzie co strona internetowa Wyjątkowego Prezentu. System pomaga wybrać voucher z ponad 8 tys. różnych propozycji, dopasowując prezent do okazji i zainteresowań osoby obdarowywanej. Po złożeniu zamówienia klient dodatkowo otrzymuje pudełko prezentowe, do którego może włożyć wydrukowany na miejscu voucher.
„W sensie biznesowym Voucheromat pozwala na dużą mobilność sprzedaży, a także stosunkowo proste pojawianie się w nowych lokalizacjach. Zależy nam, aby realizacja marzeń była prosta i łatwo dostępna, dlatego Voucheromat to ukłon w stronę dostępności naszych przeżyć dla klientów w nowych lokalizacjach, w których planujemy się pojawiać w najbliższej przyszłości” – tłumaczy Bartosz Florczak, koordynator regionalny sieci własnej sprzedaży Wyjątkowego Prezentu.
Aldi w kampanii Back to School
Końcówka wakacji = start kampanii oferujących artykuły szkolne. Nie inaczej postąpiła sieć Aldi, która z tej okazji zaprezentowała swoich nowych brand heroes – drużynę królików „Cośków”: Ryśka, Zośkę, Tośkę, Stefka i Tymka.
– Z badań wynika, że dzieci nie tylko uczestniczą w zakupach, ale także współdecydują, co trafia do koszyka. Dotyczy to w 90% ubrań, a w 89% artykułów szkolnych. Dlatego naszym celem było stworzenie komunikacji atrakcyjnej nie tylko dla rodziców, ale również dla dzieci. Stąd pomysł na stworzenie brand heroes – tłumaczy Monika Skalska, account director w Opus B.
Nam wygląd „Cośków” przywołuje w pierwszej kolejności na myśl Wielkanoc aniżeli powrót do szkoły, ale… ważne żeby „bombelki” były zadowolone, a kampania spełniła założone cele!
Tworzenie reklam na Facebooku będzie jeszcze prostsze
15 sierpnia reklamodawcy z całego świata zyskali nowe narzędzie do automatyzacji reklam – Advantage+ Shopping Campaigns – zasilane przez nowe modele uczenia maszynowego, które zautomatyzuje proces tworzenia kampanii dla branży e-commerce i retail. Dzięki temu możliwe będzie szybsze podejmowanie decyzji dotyczących programowania reklam i weryfikacji poziomu konwersji. Nowe narzędzie umożliwi każdemu użytkownikowi platformy łatwiejsze stworzenie takiej wersji reklamy, która ma największe szanse na zbudowanie zaangażowania. Funkcja Advantage Audience dostosuje spersonalizowaną grupę odbiorców na podstawie szczegółów danej strony, aby pomóc małym firmom dotrzeć z reklamą do bardziej relewantnych odbiorców. Jak Advantage+ Shopping Campaigns się przyjmie i czy spełni pokładane w nim nadzieje? Czas pokaże, a my na pewno będziemy chcieli przekonać się o jego działaniu na własnej skórze.
Biedronka odcina się grubą KRESKĄ od „Kropki TV”
„Kropka TV” jest magazynem poradnikowo-telewizyjnym, wydawanym od 2006 roku na zlecenie Jeronimo Martins, ale to nie Biedronka jest jego wydawcą, a Edipresse Kolekcje. Tyle słowem wstępu. Całe zamieszanie dotyczy ostatniego numeru pisma, na łamach którego ukazała się całostronicowa reklama plastrów, mających – według obietnicy – wzmacniać erekcję. Reklama takiego produktu – pomijając jego skuteczność – nie jest niczym złym. Problemy zaczynają się już przy tytule – „Nie pozwól, by nazywano cię gejem”. Tekst opowiada historię Zygmunta Banasiuka, mężczyzny po 40-tce, który miał problemy z erekcją. Na uwagę zasługują też stwierdzenia dotyczące kobiet, których pozwolimy sobie nie wymieniać, jednak uwierzcie nam, że są wysoce niestosowne.
Biedronka – czego można się było spodziewać – wycofała nakład i w wydanym oświadczeniu odcięła się od homofobicznych treści naruszających godność. Również na facebookowym profilu „Kropki TV” pojawiły się przeprosiny: „Chcemy Was wszystkich z całego serca przeprosić za publikację w ostatnim wydaniu Kropki TV reklamy o treści jednoznacznie homofobicznej. Jako redakcja od zawsze stoimy na straży poszanowania ludzkiej godności i potępiamy wszelkie publikacje treści, której ją naruszają (…) To nie powinno się wydarzyć”.
Mało tego, na światło dziennie wyszła informacja o ostatnim numerze „Kropki TV”, który ma się ukazać w październiku. Chcąc szukać sensacji, moglibyśmy napisać, że homofobiczny artykuł na tyle rozzłościł włodarzy Biedronki, że Ci postanowili zrezygnować ze sprzedaży magazynu. Prawda jest jednak nieco inna – faktem jest, że decyzję podjął zarząd Biedronki, jednak już z początkiem sierpnia Edipresse Kolekcje miało rozpocząć informowanie kontrahentów o zniknięciu czasopisma z rynku, czyli jeszcze przed ukazaniem się feralnego numeru. Decyzja miała zostać umotywowana m.in. przez ciągle rosnące koszty papieru. Jak było naprawdę – nie dowiemy się nigdy. Pewne jest jedno – to gorzki koniec „Kropki TV”.
Dziękujemy Wam za kolejny już epizod Sprasowanego Banana. Korzystajcie z wakacyjnego słońca, póki jest! Plan na weekend? My pędzimy do warszawskiej Galerii Północnej obczaić Voucheromat, przy okazji kupimy szampon Kérastase i nie zapomnimy o wizycie w Aldi. Zajrzelibyśmy jeszcze do Biedronki po „Kropkę TV”, ale wiadomo, jak wyszło… Widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/angazujacy-rich-mediowy-format-reklamowy-w-kampanii-kerastase-marki-z-grupy-l-oreal
- https://nowymarketing.pl/a/38981,w-polsce-pojawil-sie-pierwszy-voucheromat-marki-wyjatkowy-prezent
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/coski-aldi-ma-nowe-brand-heroes/
- https://socialpress.pl/2022/08/advantage-shopping-campaigns-nowe-narzedzie-do-automatyzacji-tworzenia-reklam-od-meta
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-homofobiczne-tresci-kropka-tv-wycofanie-ze-sprzedazy-nie-pozwol-by-za-plecami-nazywali-ciebie-gejem-erodes
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kropka-tv-koniec-nie-ukazuje-sie-dlaczego-biedronka-rezygnacja