Cześć! Za nami już oficjalne pożegnanie wakacji, jednak u nas nic się nie zmienia i nie myślimy nawet o zrobieniu sobie wakacje od Sprasowanego Banana! Jak co piątek mamy dla Was garść informacji, o których dyskutowaliśmy podczas ostatniego spotkania działu kreacji. Dobrej lektury!
Bezpieczna młodzież na Instagramie
Przed nami kolejne aktualizacje na Instagramie dotyczące dbania o bezpieczeństwo najmłodszych, które będą stopniowo uruchamiane na całym świecie w najbliższych tygodniach.
W zeszłym roku Meta, w celu regulowania przez użytkowników ilości wrażliwych treści wyświetlanych m.in. w karcie Eksploruj, wprowadziła ich kontrolę. Mowa o treściach niełamiących zasad społeczności, jednak mogących być nieprzyjemne dla niektórych osób. Kontrola treści to trzy tryby: „Więcej”, „Standardowo” i „Mniej”. „Standardowo” to stan domyślny, który uniemożliwia użytkownikom oglądanie niektórych wrażliwych treści i kont. Dla osób poniżej 18 roku życia opcja „Więcej” będzie niedostępna. Nowość będzie polegać na tym, że nowi użytkownicy w wieku poniżej 16 lat będą domyślnie przypisywani do kategorii „Mniej”. Dodatkowo osoby poniżej 18. roku życia zobaczą powiadomienia zachęcające ich do korzystania z ustawienia „Mniej”. Instagram zacznie też sugerować nastolatkom w wyświetlanych komunikatach, aby ci sprawdzili swoje ustawienia takie jak:
- dla kogo będą widoczne udostępniane przez nich treści
- od kogo mogą otrzymać wiadomość
- kontrola kontrowersyjnych treści
- kontrola zarządzania czasem.
Powiadomienia zachęcające do przeprowadzenia takiej kontroli pojawią się, gdy młody użytkownik zostanie oznaczony lub wspomniany przez innych, lub którego rolka zostanie zremiksowana przez inne osoby.
Starzenie się jest piękne
Dove kontynuuje swoje wieloletnie działania na rzecz promowania „prawdziwego piękna”. W ramach inicjatywy „Keep the Grey” Dove tymczasowo zmieniło kolor swojego logo w mediach społecznościowych. Przekonując, że siwy jest piękny, marka okazuje wsparcie kobietom, które doświadczyły dyskryminacji w pracy ze względu na wiek. Dove zachęca też internautów, aby ci – podążając za marką – również zamienili swoje dotychczasowe zdjęcia profilowe na fotografie w odcieniach szarości i dodali hashtag #KeepTheGrey.
Starzenie się jest piękne. Wszyscy powinniśmy być w stanie robić to na własnych warunkach i bez żadnych konsekwencji – przekonuje Dove.
W ramach akcji Dove zobowiązało się także do przekazania 100 tys. dolarów na rzecz Catalyst – kanadyjskiej organizacji non-profit, której celem jest pomoc w tworzeniu miejsc pracy sprzyjających włączeniu społecznemu dla kobiet w każdym wieku.
Kampania jest odpowiedzią na sytuację, która spotkała Lisę LaFlamme znaną m.in. z programu informacyjnego CTV National News. Kanadyjska dziennikarka i prezenterka telewizyjna z ponad 35-letnim stażem straciła pracę po tym, jak… zrezygnowała z farbowania swoich siwych włosów. Według doniesień, Michael Melling – wiceprezes wykonawczy Bell Media ds. wiadomości – zakwestionował decyzję LaFlamme i zapytał o to, „kto dał przyzwolenie na zaprzestanie farbowania włosów”. Decyzja o nagłym zerwaniu współpracy z 58-letnią dziennikarką szybko obiegła media i spotkała się z falą krytyki… i bardzo dobrze! #KeepTheGrey.
Na Twitterze posłuchasz podcastów
Twitter ciągle się rozwija! Jeszcze niedawno ludzie walczyli o zwiększenie limitu znaków w pojedynczym poście (przez wiele lat było to tylko 140 znaków). Jak Twitter wygląda aktualnie? Wprowadzono konta premium, niedawno dodano również możliwość pokojów pozwalających na dyskusje głosowe, a teraz… przyszła kolej na odtwarzanie podcastów. Na chwile obecną dostęp mają do nich wyłącznie kraje anglojęzyczne, ale kwestią czasu jest rozszerzenie ich dostępności na wszystkich użytkowników.
Z jednej strony ciągła chęć rozwoju jest zrozumiała (zgodnie ze sloganem „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”), jednak nachodzi nas refleksja – czy nie za dużo tych funkcjonalności, przez które Twitter zaczyna powoli zatracać swoją pierwotną tożsamość?
„Niewidzialny burger” jako odpowiedź McD na pożary w Hiszpanii
Sieć restauracji McDonald’s postanowiła pomóc poszkodowanym rolnikom, których farmy ucierpiały w trakcie niszczycielskich pożarów na terenie Hiszpanii (ogień pochłonął 47 000 akrów ziemi). McD w ten sposób przypomina, że plony rolników są nieodłączną częścią łańcucha dostaw marki. Hiszpański oddział sieci restauracji wprowadził do swojego menu serwowanego w czarnym pudełku „niewidzialnego burgera”, z którego dochód ma zostać przekazany na opłacenie części utraconych zbiorów. Marka poprzez takie działania chce dać do myślenia swoim klientom i tłumaczy, że kanapka nie istnieje, bo nie da się jej zrobić. A nie da się go zrobić, ponieważ nie ma składników, które do tej pory pochodziły z upraw w Walencji. „Niewidzialny burger” będzie kosztował symboliczne 1 euro.
– Naszym obowiązkiem jest być blisko społeczności, której służymy. Szczególnie w tak trudnych czasach – mówi prezes McDonald’s w Hiszpanii Luis Quintiliano. – Chcę również zaapelować do wszystkich naszych klientów i ogólnie do społeczeństwa, aby przyłączyli się do tej akcji – dodaje przedstawiciel McDonald’s.
Z DPD paczkę odbierzesz tak, jak chcesz
Do 30 września trwa ogólnopolska kampania firmy spedycyjnej DPD Polska, która rozpoczęła się 29 sierpnia. Firma chce za jej pomocą zbudować wśród obecnych i potencjalnych klientów świadomość dotyczącą różnych możliwych sposobów odbioru paczek w DPD oraz ukazanie, że kurierki i kurierzy są również konsumentami.
„W DPD to Ty decydujesz, jak doręczymy Twoją paczkę” to hasło przewodnie kampanii, za pomocą której firma podkreśla również, że stawia na personalizację usług. W tym celu rozwija narzędzia włączające odbiorcę w logistykę doręczenia, takie jak aplikacja DPD Mobile czy portal nadaj.dpd.com.pl.
– Wykorzystując dostępne kanały komunikacji, chcemy dotrzeć do obecnych i potencjalnych odbiorców. Prym wiedzie dostawa kurierska pod wskazany adres, jednak rośnie popularność odbiorów „w punkcie”. Konsolidując przesyłki w jednym miejscu, zmniejszają one ruch samochodów kurierskich w miastach. Samodzielny odbiór przesyłki przy okazji spaceru, zakupów w sklepie za rogiem czy w drodze z pracy jest postrzegany przez konsumentów jako przyjazny dla środowiska. Rozumiemy, że konsumenci prowadzą aktywny tryb życia, są bardziej mobilni i ich plany mogą się zmieniać. Liczymy, że kampania pokaże odbiorcom, jak łatwo jest wybrać spośród trzech opcji: kurier, punkt DPD Pickup, automat paczkowy DPD Pickup Station – komentuje Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w DPD Polska.
Kończący się tydzień obfitował w wiele ciekawych wydarzeń, z których część – dla zachowania formatu Sprasowanego Banana – musieliśmy, niestety, pominąć. Lubimy takie tygodnie, gdy jest w czego wybierać. Mamy nadzieję, że dobór njusów zaspokoił Wasz głód i z niecierpliwością będziecie oczekiwać #25 Sprasowanego Banana. Korzystajcie z weekendu, do zobaczenia!
Źródła:
- https://socialpress.pl/2022/08/meta-z-aktualizacja-narzedzia-zapewniajacego-bezpieczenstwo-nastolatkom-co-sie-zmieni
- https://nowymarketing.pl/a/39152,dove-walczy-z-ageizmem-i-prezentuje-szare-logo
- https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/twitter-wzbogaca-sie-o-funkcje-odtwarzania-podcastow/we9wf6n
- https://nowymarketing.pl/a/39143,mcdonald-s-wprowadza-na-rynek-burgera-ktory-nie-istnieje
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/dpd-polska-rozpoczyna-kampanie-pod-haslem-w-dpd-to-ty-decydujesz-jak-doreczymy-twoja-paczke/