Cześć! To znowu my, zresztą jak co piątek. W najnowszym epizodzie będzie trochę o tym i trochę o tamtym. A dokładniej? Instagram testuje nową funkcję, eko-pojedynek na linii Lidl-Żabka oraz kilka słów o kampaniach Credit Agricole i The Body Shop.
Lidl wdraża system kaucyjny
W wybranych sklepach sieci Lidl – na początek w pięciu poznańskich i jednym w Swarzędzu – stanęły specjalne automaty, w których można oddawać plastikowe butelki. Każda butelka to 5 groszy rabatu na kolejne zakupy, jednak co ważne, maszyny przyjmują tylko określone butelki: niezgniecione i puste butelki PET o pojemności od 0,3 do 3 litrów. Najkorzystniejszą wiadomością jest to, że obowiązywał będzie bezparagonowy system kaucyjny – oddając butelkę, klient nie musi posiadać dowodu zakupu. Ciekawa akcja, za którą nasza planeta z pewnością się na nas nie pogniewa, a wręcz podziękuje!
Instagram już niedługo z nową funkcją?
Coraz ciężej jest (chociaż to nie niemożliwe) w sferze mediów społecznościowych wymyślić coś zupełnie nowego i innowacyjnego, na co nikt wcześniej nie wpadł. Instagram stara się ulepszać swoją platformę i przygotowuje się do wprowadzenia bardzo wyczekiwanej przez użytkowników funkcji, która – jak podaje techcrunch.com – ma umożliwiać ponowne publikowanie postów innych osób (tzn. repost), gdyż do tej pory pozwalałby na to tylko zewnętrzne aplikacje.
Rzecznik Mety powiedział w rozmowie z ww. TechCrunch, że „badają możliwość ponownego udostępniania postów w kanale, podobnie jak w przypadku udostępniania Stories, aby ludzie mogli dzielić się tym, co do nich pasuje, pozostawiając przy tym oryginalne źródło”.
Wkrótce zapewne Instagram zaprosi do testów wybranych użytkowników – wtedy też może dowiemy się więcej. Pomysł nam się podoba, tym bardziej, że m.in. na Facebooku opcja ta dostępna jest od dawna, a Instagram pozostawał, przynajmniej do tej pory, w tyle.
Kolejni bohaterowie kampanii Credit Agricole
Dawid Podsiadło jest ambasadorem marki już od przeszło czterech lat, jednak teraz do znanego artysty dołączą kolejni bohaterowie. Nowa kampania reklamowa Credit Agricole oparta jest na nowej platformie komunikacyjnej.
„Tą kampanią otwieramy nowy rozdział w komunikacji z klientami. O naszej marce i ofercie produktowej będziemy mówić w wyjątkowy, odświeżony sposób, a w kampaniach telewizyjnych i działaniach w Internecie, obok Dawida Podsiadło i pani Kasi, zabłyśnie wiele gwiazd. Będziemy je kolejno przedstawiać w najbliższych tygodniach” – Barbara Pijanowska-Kuras, dyrektor zarządzająca zintegrowaną komunikacją marketingową i korporacyjną Credit Agricole.
Pierwszy spot, który już możemy oglądać w telewizji oraz internecie, promuje nową aplikację bankową CA24 Mobile, a występuje w nim – niemniej znany od głównego ambasadora – kucharz i podróżnik Robert Makłowicz. Na kampanię składać się będą łącznie 4 spoty skierowane do różnych segmentów klientów, a każdy z nich będzie promować inną usługę oferowaną przez bank.
„Mamy ambicję być jedną z najbardziej wyróżniających się i lubianych marek na polskim rynku bankowym. Dlatego zależy nam na wzmocnieniu świadomości marki Credit Agricole i zbudowaniu przekonania, że z nami po prostu warto być. Nasze propozycje są odpowiedzią na bardzo silnie sygnalizowane przez klientów kwestie związane z wysoką inflacją. Chcemy dać im poczucie, że przychodzimy z pomocą, oferując rozwiązania i ofertę, które pomogą im uporać się z tym problemem. Jednocześnie odpowiadamy na potrzeby wyższego rzędu, czyli kwestie związane z ekologią” – Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole ds. marketingu.
Pionierska Żabka
W dniach 6-8 września odbyło się XXXI Forum Ekonomiczne w Karpaczu, podczas którego Żabka zaprezentowała nowy rodzaj sklepu łączący rozwiązania ekologiczne z nowinkami technologicznymi – Żabkę Eko Smart. Pierwszy taki sklep zostanie otwarty 23 września w Poznaniu.
„Żabka Eko Smart jest wręcz naszpikowana innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu. >>Komunikują się<< one z franczyzobiorcą i sprzedawcami oraz >>wykonują<< niektóre czynności w placówce. Prowadzenie takiego sklepu jest bardzo intuicyjne oraz produktywne dla franczyzobiorców” – powiedział w trakcie przedpremierowego pokazu sklepu Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Poznańska Eko Smart Żabka – jak sama nazwa wskazuje – przepełniona jest technologią. Zastosowano w niej jedną z pierwszych na świecie instalacji perowskitowych – w tej przełomowej technologii powstały tzw. cenówki oraz żaluzje z ogniwami perowskitowymi. Placówka może się również pochwalić systemem zdalnego zarządzania oświetleniem oraz znajdującymi się w sklepie urządzeniami (Smart Shop Control) Mało tego, przy stoisku z kawomatem ułożono płytki wykonane z fusów i łusek po kawie. Z kolei zamykane, izolowane matami z konopi siewnych lodówki pozwalają na dużą oszczędność energii, podobnie jak wypełnione glikolem półki w szafie mroźniczej. Przed budynkiem stanął także EKOmat, czyli urządzenie do zbiórki butelek i puszek po napojach. Najciekawsze w tym jest to, że z zebranych w ten sposób opakowań powstaną nowe opakowania produktów marek własnych Żabki. Jedna ze ścian budynku została również pokryta roślinami – łącznie w 280 donicach posadzono 532 rośliny.
„Co ważne, traktujemy ten format jako laboratorium, na bazie którego będziemy pewne rozwiązania wdrażać w całej sieci” – podsumował Adam Manikowski.
Nie można się nie zgodzić z tym, że Żabka bardzo prężnie działa w sferze ekologii, zyskując jednocześnie w oczach konsumentów, dla których coraz większe znaczenie ma dobro naszej planety. Ich poznański punkt – cytując znanego twórcę internetowego Mr. Kryhę – robi wrażenie!
Nowe spojrzenie na branżę kosmetyczną by The Body Shop
Brytyjska marka zdecydowała się odmienić swoją politykę i jednocześnie zmienić postrzeganie piękna przez swoich konsumentów. Nie zachęca już do przedłużania młodości, ale do budowania odporności – zarówno tej wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
Linia „Drops of Youth” należy do jednej z najlepiej sprzedających się kosmetyków do pielęgnacji skóry, jednak zrezygnowano z dotychczasowego przesłania swoich kosmetyków, które miały być „antystarzeniowe” – teraz wszystkie produkty zmienią nazwę na „Edelweiss”.
Wpływ na taką decyzję miało badanie przeprowadzone w 2021 roku przez Global Self Love Index, w którym konsumenci wypowiedzieli się, jaki wpływ na ich samoocenę ma branża kosmetyczna. Większość z nich przyznała, że przemysł kosmetyczny i marketing związany z promocją produktów oddziałuje na nich bardzo negatywnie (m.in. przez nierealny wizerunek modelek oraz hasła, które są niemożliwe do spełnienia przez przeciętnego konsumenta).
Zmianie uległa nie tylko nazwa kosmetyków, ale także sama ich formuła. Jak sama nazwa linii „Edelweiss” wskazuje, w składzie znalazł się m.in. podwójny ekstrakt z szarotki alpejskiej, który ma aż o 43% więcej właściwości przeciwutleniających niż Retinol. Szarotka to również symbol siły, dlatego marka zaczęła podkreślać w swojej komunikacji, że najważniejsze jest (wcześniej wspomniane) budowanie odporności – zarówno tej wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
Jaki ten tydzień był, każdy widzi – parafraza słynnego cytatu (org. „Koń, jaki jest, każdy widzi”) z „Nowych Aten” Benedykta Chmielowskiego będzie naszym zdaniem idealną klamrą zamykającą 26. Sprasowanego Banana. Żegnamy astronomiczne lato, aby w kolejnym tygodniu oficjalnie powitać jesień. Do zobaczenia i udanego weekendu!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/a/39326,butelkomaty-w-lidlu-klienci-moga-oddawac-plastikowe-butelki-pet
- https://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-funkcje-repostowania-wpisow
- https://nowymarketing.pl/a/39288,dawid-podsiadlo-i-robert-maklowicz-w-nowej-reklamie-credit-agricole?fbclid=IwAR0_lx6EEctLPl3SH1NIYHnnhzltd_aR8-uLKJj-iuftiz4PNEveXfm1WFs
- https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zabka-Eko-Smart-Nowy-sklep-sieci-8403328.html
- https://nowymarketing.pl/a/39343,the-body-shop-wycofuje-kosmetyki-anti-aging-marka-zamierza-celebrowac-piekno-na-wszystkich-etapach-zycia