X

Sprasowany Banan #27

Cześć! Cały świat powoli wraca do normalności po ostatnim pożegnaniu Jej Królewskiej Mości Elżbiety II, chociaż to też mocno naciągane, gdyż niewielu pamięta świat „sprzed Elżbiety II”. W tym tygodniu przeczytacie o ciekawej akcji promocyjnej HBO, nowościach na Snapchacie i w Google’u. Nie zabraknie także wzmianki o Królewskiej Gwarancji, która może „namieszać” oraz o ogromnych zmianach w Patagonii. Udanej lektury!

HBO umie w promocje – „Ród smoka” na Wawelu

Kończący się tydzień upłynął na krakowskim Zamku Królewskim pod znakiem smoków. HBO w ramach promocji swojego nowego serialu –  „Ród smoka” – przygotowało niespodzianki dla fanów. Na dziedzińcu stanął Żelazny Tron o wysokości prawie trzech metrów! Ekspozycja zadebiutowała 19 września i potrwa do najbliższej niedzieli. Tron to nie wszystko – na wzgórzu wawelskim pojawiły się także ślady targaryenowych smoków – czaszka wielkiego Baleriona oraz smocze jaja. Fani twórczości George’a R.R. Martina powinni czuć się usatysfakcjonowani!

Yvon Chouinard oddaje udziały warte 3 miliardy dolarów

Patagonia to marka odzieży outdoorowej, która swoją działalność rozpoczęła w 1973 roku za sprawą amerykańskiego pisarza i miłośnika wspinaczki Yvona Chouinard. Firma znana jest z jakościowych i dobrze zaprojektowanych ubrań, ale również z działań na rzecz ochrony środowiska. 87% odzieży produkowanej przez markę zawiera materiały z recyklingu, a ponad 80% ich produkcji odbywa się na zasadach fair trade. Niemałe poruszenie w branży wywołała decyzja założyciela, która zdecydował się oddać swoje udziały w firmie (warte 3 miliardy dolarów!) w ręce organizacji walczących z globalnym ociepleniem – od teraz Patagonia ma skupić się na celach zrównoważonego rozwoju i ochronie przyrody, a nie na spełnianiu wymagań inwestorów. Na stronie marki widnieje informacja, że „jej jedynym udziałowcem jest obecnie Ziemia”, jednak Chouinard nadal będzie sprawował nadzór nad finansami i pilnował, aby strategia biznesowa pokrywała się z polityką prośrodowiskową.

– Nigdy nie chciałem być biznesmenem. Zaczynałem jako rzemieślnik, robiąc sprzęt wspinaczkowy dla moich przyjaciół, a potem zająłem się odzieżą. Gdy zdaliśmy sobie sprawę z globalnego ocieplenia i destrukcji środowiska, a także naszego własnego wkładu w te problemy, przyjęliśmy zobowiązanie zmiany sposobu prowadzenia biznesu – powiedział założyciel marki w nagraniu udostępnionym w social mediach.

Snapchat, mimo kłopotów, rozwija swoje funkcjonalności

Pod koniec ubiegłego tygodnia Snapchat – pomimo problemów, o których pisaliśmy w jednym z ostatnich Sprasowanych Bananów – ogłosił kilka usprawnień mających zwiększyć zaangażowanie użytkowników w aplikacji.

Nowości obejmują skróty czatu, dzięki którym łatwiej będziemy mogli zarządzać nieprzeczytanymi wiadomościami oraz tzn. Question Stickers w Stories, podobne do ankiet dostępnych m.in. na Instagramie. Najlepsze zostawiamy na koniec, gdyż powstać ma również przeglądarkowa wersja aplikacji, która napawa nas największym optymizmem spośród wszystkich planowanych update’ów. Brzmi ciekawie, dlatego trzymamy kciuki, Snapchacie!

Coraz bezpieczniejszy Google

Każdy korzystający z przeglądarki Chrome zna doskonale funkcję autouzupełniania haseł, która bywa bardzo pomocna. Google planuje wprowadzenie dodatkowego rozwiązania zwiększającego bezpieczeństwo. Mowa o „Zaloguj się przy użyciu hasła urządzenia”, które z pewnością pozwoli podnieść poziom zabezpieczeń. Funkcja będzie opcjonalna, nie będziemy zobowiązani do korzystania z niej, jednak „strzeżonego Pan Bóg strzeże”, dlatego warto o tym pomyśleć, gdy tylko zostanie nam udostępniona.

Śmierć Królowej Elżbiety II odciśnie swe piętno na setkach brandów

W Królestwie Wielkiej Brytanii funkcjonuje tzn. Królewska Gwarancja (Royal Warrant of Appointment) upoważniająca marki do eksponowania herbu królowej Elżbiety II (Royal Arms) na etykietach. Przywilej ten przyznawany jest firmom regularnie dostarczającym dobra, bądź świadczącymi usługi brytyjskiej rodzinie królewskiej. Gwarancja wygasa jednak wraz ze śmiercią monarchy, toteż setki marek otrzymało nakaz usunięcia królewskiego wzoru ze swoich produktów lub złożenia wniosku o ponowne przyznanie Royal Warrant.

Firmy, które mogą się poszczycić etykietą herbu na swoich opakowaniach to m.in. Heinz, Coca-Cola, Unilever, Cadbury czy Johnnie Walker, a każdego roku zostaje anulowanych od 20 do 40 Royal Warrants, a tyle samo jest przyznawanych.

Już nie możemy się doczekać, czym zaskoczy nas kolejny tydzień. Przy okazji chcielibyśmy podziękować, że jesteście z nami już od pół roku – pierwszy epizod naszego cyklu zadebiutował 24 marca! Sobie i Wam życzymy kolejnych półroczy i lat ze Sprasowanym Bananem! Do zobaczenia za tydzień, trzymajcie się ciepło!

Źródła:

  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/hbo-rod-smoka-reklama-wawel-zelazny-tron
  • https://nowymarketing.pl/a/39434,zalozyciel-marki-patagonia-postanowil-oddac-swoja-firme-organizacji-ekologicznej
  • https://www.proto.pl/aktualnosci/snapchat-bedzie-dostepny-w-przegladarkach
  • https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/programy/google-chrome-dostanie-nowa-warstwe-zabezpieczen-dla-autouzupelniania-hasel/rleztxz
  • https://nowymarketing.pl/a/39441,kilkaset-marek-musi-zmienic-etykiety-lub-udowodnic-ze-rodzina-krolewska-uzywa-ich-produktow