X

Sprasowany Banan #51

Cześć! Zapewne ciekawi jesteście, co działo się w branży PRowo-reklamowo-marketingowej od naszego ostatniego spotkania. Dzisiaj pozwolimy sobie streścić przygotowane przez nas newsy w formie hasztagów: #Poczucie_Własnej_Wartości, #Światowy_Dzień_Dzikiej_Przyrody, #Toblerone, #TikTok, #Metaverse. Po więcej szczegółów odsyłamy do treści poniżej! Życzymy udanej lektury!

Dove wspiera nastolatki

Detox Feedu to nowa kampania od Dove, w której marka zachęca do bardziej świadomego podchodzenia do tego, co widzimy w sieci, gdyż coraz więcej treści jest wyidealizowanych lub zmienionych za pomocą filtrów i nowych technologii.

„Jesteś głodna? Napij się wody!”. „Chcesz się pozbyć cellulitu? Owiń się folią spożywczą!”. „Marzysz o pełnych ustach? Wystarczy kilka minut w gabinecie” to komunikaty, z którymi codziennie spotykają się polskie nastolatki podczas przeglądania mediów społecznościowych. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że tego typu treści negatywnie wpływają na ich samoocenę i poczucie własnej wartości.

Inicjując kampanię Detox Feedu, Dove chce wesprzeć nastolatki, by myślały pozytywnie o swoim wyglądzie, odkrywały możliwości, jakie daje im ciało, i na tym budowały swoją pewność siebie.

Nastolatki nie są jedyną grupą docelową podjętych działań, gdyż Dove chce wesprzeć także rodziców, którzy (jeśli tylko zechcą) mogą mieć duży (i przede wszystkim pozytywny) wpływ na doświadczenia dziewcząt z mediami społecznościowymi. Dlatego marka w ramach programu Dove Self-Esteem przygotowała dla rodziców i opiekunów serię krótkich filmów. W roli ekspertów zaproszono: Małgorzatę Ohme, Szymona Niemca i Karolinę Tuchalską-Siermińską, którzy opowiadają, jak można pomóc dzieciom unikać toksycznych treści w internecie. Materiały dostępne są na www.detoxfeedu.pl. Oprócz tego Dove poprosiło o pomoc influencerów, którzy mają pozytywny wpływ na myślenie kobiet i nastolatek o swoim wyglądzie. Zaangażowane zostały m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi.

– Kampania Detox Feedu powstała po to, by uświadomić rodzicom, i szerzej nam – dorosłym, na jak bardzo szokujące oraz niebezpieczne treści dostępne w social mediach narażone są nasze dzieci. Równocześnie poprzez prowadzone działania chcemy zachęcić nastolatki do pozytywnego myślenia o swoim ciele i wyglądzie. Również do koncentrowania się na swoim potencjale – mówi Joanna Orzechowska, marketing manager marki Dove.

Na wyżej wspomnianej stronie https://www.detoxfeedu.pl/ można również podpisać petycję, której założeniem jest podjęcie (naszym zdaniem bardzo słusznej) inicjatywy ustawodawczej. Mowa o wprowadzeniu przepisów nakładających na reklamodawców i twórców reklam obowiązku oznaczania retuszowanych zdjęć wykorzystywanych w reklamach. Takie rozwiązanie pozwoliłoby edukować i uświadamiać młodych ludzi, że to, co widzą, często nie odpowiada rzeczywistości.

Kluby Premier League zwiększają świadomość na temat wymierania zwierząt

Światowy Dzień Dzikiej Przyrody to święto ustanowione w 2015 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Głównymi celami wydarzenia są uczczenie światowego bogactwa dzikiej fauny i flory oraz podnoszenie świadomości na temat wartości dzikiej przyrody i zagrożeń powodowanych m.in. przez nielegalny handel jej okazami.

Przechodząc do meritum – małą tradycją stało się już, że tego dnia kluby angielskiej Premier League usuwają ze swoich herbów rośliny i zwierzęta. 3 marca na swoich platformach społecznościowych kluby publikują zdjęcia przedstawiające, jak wyglądałby ich herb po takiej zmianie, aby odzwierciedlić niepokojący trend zmniejszania się dzikiej przyrody na całym świecie. Kampania jest prowadzona we współpracy z World Wildlife Fund (WWF).

Pożegnanie Toblerone z Matterhorn

Czekolada Toblerone i szczyt Matterhorn były (słowo klucz!) niczym yin i yang, Bolek i Lolek, Batman i Robin czy Flip i Flap. Niestety, wszystko, co dobre, kiedyś się kończy. Podobnie będzie z wizerunkiem szóstego pod względem wysokości samodzielnego szczytu alpejskiego, który wkrótce zniknie z opakowań popularnych czekoladek. Wszystko za sprawą decyzji amerykańskiego właściciela marki, który przenosi część produkcji ze Szwajcarii na Słowację.

Zmiana ta, podyktowana szwajcarskimi przepisami prawnymi, wiązać się będzie również ze zmianą napisu na opakowaniu. Nowe etykiety będą przedstawiać „zmodernizowane i opływowe logo górskie, które współgra z geometryczną i trójkątną estetyką” – powiedział rzecznik Mondelez w rozmowie z „Aargauer Zeitung”. Dodatkowo zmianie ulegnie napis „ze Szwajcarii”, który zmieni się na „z siedzibą w Szwajcarii”.

Wyżej wspomniane przepisy prawne odnoszą się do uchwalonego w 2017 roku szwajcarskiego prawa, które stanowi, że produkty spożywcze opatrzone szwajcarskimi symbolami narodowymi lub podające się za „swiss made” muszą zawierać co najmniej 80% surowców pochodzących ze Szwajcarii i 100% mleka i produktów mlecznych. Produkcja takich produktów musi się również odbywać na terenie kraju (z drobnym wyjątkiem w postaci m.in. kakao, którego nie ma w Szwajcarii).

Zmiany na TikToku

Ograniczenia dla najmłodszych, nowy system kontroli, nowe narzędzia dla rodziców to zmiany, które TikTok będzie stopniowo wdrażał do swojej aplikacji. Zacznijmy od limitu czasowego, który ma dotyczyć wszystkich niepełnoletnich użytkowników – po godzinie korzystania z aplikacji konieczne będzie ponowne wpisanie hasła.

„TikTok systematycznie aktualizuje swoje narzędzia bezpieczeństwa, Zasady Społeczności i przydatne funkcje. Oprócz przejrzystych reguł dotyczących moderowania treści skupiamy się również na edukacji naszych użytkowników i zaznajamianiu ich z narzędziami, które wesprą utrzymanie cyfrowego dobrostanu. Chodzi m.in. o kontrolę czasu spędzanego przed ekranem czy dobór treści odpowiednich do wieku” – Jakub Olek, szef relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią w TikToku.

Użytkownicy platformy będą także otrzymywali powiadomienie przypominające o tym, że czas na sen. Ponadto rodzice będą mieć nowe narzędzia ułatwiające kontrolę – mowa o możliwości wprowadzenia indywidualnego limitu czasowego czy tworzeniu zestawienia zawierającego czas spędzony w aplikacji przez dzieci. Ponadto aplikacja umożliwi ustawienie harmonogramu wyciszania powiadomień push.

Converse x Glamour

Wero to odważna i pewna siebie wirtualna influencerko-modelka stworzona we współpracy Converse oraz „Glamour”, którą mogliśmy zobaczyć na marcowej okładce czasopisma.

„Wero to awatarka z misją. Może nie istnieje naprawdę, ale jej wpływ na świat jest jak najbardziej realny. Chce go zmieniać tak, by było w nim więcej równości i różnorodności. Wero to dziewczyna taka jak wy. Też marzy o lepszej przyszłości. I też lubi piosenki Taylor Swift” – zapewnia redakcja magazynu Glamour.

Mało tego przedsiębiorstwo odzieżowe postanowiło otworzyć się na melodię przyszłości w postaci metaverse, gdzie odbyła się premiera nowej kolekcji. Już podczas minionych walentynek marka skorzystała z metaświata, organizując wydarzenie pod hasłem #createnextlove. Podczas jego trwania można było m.in. poznać efekty współpracy marki z „Glamour”, zobaczyć modele butów z kolekcji walentynkowej oraz przedpremierowo usłyszeć singiel artystki Poli Rise.

Jakby tego było mało, na uczestników czekało więcej atrakcji – w ramach gry „Znajdź swoją parę” uczestnicy mieli za zadanie odszukać ukryte w cyfrowym świecie nowe modele conversów (na trzy najszybsze osoby czekała nagroda w postaci prawdziwych butów z walentynkowej kolekcji). Przygotowano także wyjątkowy „Flirt towarzyski”, który pozwalał – dzięki połączeniu świata realnego z rozszerzoną rzeczywistością – flirtować z innymi odbiorcami i marką. Przeprowadzono także rozmowę z psycholożką Hanią Sywulą w formule Q&A (question and answer).

Musimy przyznać, że to był pozytywny tydzień! Co oczywiste, głównie ze względu na święto naszych najwspanialszych Pań, ale również pod względem newsów, o których dyskutowaliśmy podczas spotkania działu kreacji, gdyż miały one (w większości) pozytywny charakter. Wspomnieliśmy w końcu o działaniach marki Dove na rzecz nastolatków, o zwiększaniu świadomości na temat roli fauny i flory w naszym życiu, o (naszym zdaniem pozytywnych) zmianach na TikToku czy stale rozwijającym się metaświecie. Jedynie Toblerone nie ma powodów do radości, jednak na pocieszenie napiszemy, że nadal będziemy miłośnikami ich czekolady! Dobrego weekendu i do zobaczenia za tydzień!

Źródła:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/dove-chce-wesprzec-nastolatki-w-swiadomym-korzystaniu-z-mediow-spolecznosciowych-namawia-na-detox-feedu/
  • https://angielskieespresso.pl/post/114864/2023/03/03/kluby-premier-league-usuwaja-przyrode-z-herbow-ma-to-zwiekszac-swiadomosc-na-temat-wymierania-zwierzat/
  • https://businessinsider.com.pl/media/marketing/znane-czekoladki-za-malo-szwajcarskie-producent-musi-zmienic-logo/v9x8l73?utm_source=facebook_extra&utm_medium=social&utm_campaign=allonet_social_48h&utm_term=autor_2&fbclid=IwAR0tHt_3qSzyHUxUjrBcbwtfBVGHAU4QN-wET-kaj7nyBw_8MGuAmvZVC4Y
  • https://www.money.pl/gospodarka/rewolucja-na-tiktoku-bedzie-limit-czasu-dla-uzytkownikow-6871805812759232a.html
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/converse-w-metaverse-i-z-wirtualna-influencerka/