X

Sprasowany Banan #54

Cześć! To znowu my, zresztą jak co piątek :> Nadal głodni branżowych rewelacji? Mamy nadzieję, że tak! Z czym przychodzimy do Was tym razem? Kończący się tydzień zdominowany został przez kampanie i kooperacje – te mniej oraz bardziej oczywiste, a także reklamowe i społeczne – dla każdego coś miłego! Nie zabraknie również wzmianki o możliwościach (równie imponujących co niebezpiecznych) sztucznej inteligencji oraz małego wtrącenia na samym końcu. Dobrej lektury!

@abanana.pl 📣 54 #sprasowanybanan już jest na labber.pl 🍌📰📲 Sprawdźcie nasz skrót, by dowiedzieć się, jakie tematy poruszymy tym razem! #abanana #abananaadvertising #grupaeura7 #newsy #marketing #aktualności #eura7 #news ♬ News – AShamaluevMusic

Nieoczywista współpraca Heinza z Absolutem

Na pierwszy ogień najbardziej nieoczywista współpraca, bo nikt mi nam nie powie, że wiele wspólnego ma wódka i ketchup, chyba że w tym momencie wyszło na jaw, że nie znamy jakiegoś mitycznego połączenia smakowego, jednak jako miłośnicy jedzenia śmiemy w to wątpić. Wracając do meritum – dwie bardzo uznane na światowym rynku marki, Heinz i Absolut, wprowadzają na brytyjski rynek limitowaną edycję sosu pomidorowego do spaghetti („Tomato Vodka Pasta Sauce”). Hasło kampanii wprowadzającej produkt na rynek to „Absolutely Heinz. Ridiculously Good”, a każda z kreacji jest odwołaniem do kształtu butelki wódki.

– Jesteśmy zachwyceni partnerstwem dwóch marek, które mają 150 lat. Jego efektem jest pierwszy pomidorowy sos do makaronu, wprowadzany do najważniejszych supermarketów w Wielkiej Brytanii. Kultowe połączenie wysokiej jakości sosu pomidorowego i wódki ma zaoferować fanom marek doskonałe doświadczenie „pasta alla vodka”. A rezultat jest absolutnie pyszny – Caio Fontenele, dyrektor Heinz New Ventures.

Po więcej odsyłamy na oficjalną stronę kampanii → TUTAJ.

Kampania dla biegaczy autorstwa Adidasa

„W bieganiu liczysz się Ty” to nowa odsłona działań niemieckiego giganta skierowana do wszystkich biegaczy bez względu na ich poziom zaawansowania. Na potrzeby kampanii, której celem jest podkreślenie tego, jak różni są biegacze, przy współpracy z warszawską ilustratorką i tatuatorką Adelą Madej, stworzono biegowe persony, które można zobaczyć w formie fizycznej na dwóch warszawskich muralach (przy ul. Świętokrzyskiej i Jaworzyńskiej).

Działania nie ograniczają się tylko do murali i digitalu, gdyż powstał także quiz, w którym użytkownicy mogą odkryć swoją „biegową osobowość”, a w kolejnych tygodniach pojawią się również inne zaplanowane działania, takie jak: videocast z Karolem Paciorkiem, wydarzenia z serii „Pizza Run” oraz współpraca z mediami i influencerami.

Sztuczna inteligencja coraz sprytniejsza

Najpierw internet obiegły zdjęcia z rzekomego aresztowania Donalda Trumpa, które okazały się być wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Kolejnym celem AI jest papież Franciszek, którego “zdjęcie” równie błyskawicznie rozeszło się po sieci. Przedstawia ono głowę Kościoła w bardzo nietypowym stroju – puchowej kurtce, która może kojarzyć się z ludzikiem Michelin lub domem mody Balenciaga. Wspomniane zdjęcia, podobnie jak wiele podobnych, zostały wygenerowane przez generator Midjourney.

Z jednej strony trzeba przyznać, że ubiór wygląda absurdalnie, jednak… wcale nie wydaje się tak nieprawdopodobny – w końcu Watykan znajduje się przecież na Półwyspie Apenińskim, czyli w jednym z centrów światowej mody. Ta dość zabawna i niewinna kreacja papieża Franciszka jest jednak bardzo namacalnym przykładem niebezpieczeństwa związanego z nieprawdziwymi zdjęciami, szczególnie takimi, które nie dotyczą poważnych sytuacji. Banalne kłamstwo rozprzestrzenia się bardzo szybko, a w takim przypadku mało kto przejmuje się tym, żeby dotrzeć do prawdy.

Kampania społeczna edukująca na temat transpłciowości

Dzisiaj (31 marca) obchodzimy Międzynarodowy Dzień Widoczności Osób Transpłciowych i z tej okazji rusza kampania społeczna „My, rodzice dzieci trans” zainicjowana przez stowarzyszenie My, Rodzice i fundację Równik Praw, która potrwa do końca kwietnia. Akcja ma na celu edukację polskiego społeczeństwa na temat transpłciowości.

Na potrzeby kampanii powstały materiały wideo, w których rodzice osób transpłciowych mają szansę zaprezentować swoją perspektywę na temat transpłciowości w rodzinie. Reżyserem krótkich form dokumentalnych dostępnych na stronie www.zrozumiectransplciowosc.pl jest dokumentalista Marek Kozakiewicz. Działania dopełniają materiały z rozmów z rodzicami zrealizowane przez cenionego reżysera Wojciecha Smarzowskiego.

Elementem akcji będzie również publikacja książki „My, trans” dziennikarza Piotra Jaconia w formie audiobooka, który powstał we współpracy z partnerem kampanii Storytel. Do działań w roli partnerów zaangażował się także portal NaTemat.pl oraz Fundacja Trans-Fuzja.

Tyskie + Żywiec

Zaczęło się od zaczepki na profilu marki piwa Tyskie skierowanej do bezpośredniego konkurenta – piwa Żywiec, która wzbudziła spore zainteresowanie internautów.

Między markami wywiązał się dialog będący początkiem wspólnej akcji teaserowej, do której inspiracją były materiały OHH obu browarów:
T: „Puk Puk Ż Cho na TY”
Ż: „O co cho?”
T: „Żywiec Ty wiesz o co…”

– Tyskie jest na TY ze wszystkimi, w tym z marką Żywiec. Celem akcji jest pokazanie, że możemy ze sobą rozmawiać i być na TY, niezależnie od różnic – mówi Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie.

W ramach tajemniczych działań, których szczegóły mamy poznać jeszcze dzisiaj, przy ul. Żelaznej 67 w Warszawie pojawił się mural, na którym w określonych godzinach wyświetlane są dedykowane, spersonalizowane zaproszenia. Można je stworzyć przy pomocy kreatora dostępnego na stronie pukpukchona.pl.

Nie kłamaliśmy, gdy na początku wspomnieliśmy o dominacji wszelkiej maści kampanii w dzisiejszym podsumowaniu. Uznaliśmy jednak, że są one na tyle ciekawe i zróżnicowane, że nie będzie mowy o monotonii. Mamy nadzieję, że się nie przeliczyliśmy, a Wy nie czujecie się zawiedzeni. Udanego weekendu i do zobaczenia za tydzień! :>

PS. Widzieliście już nowo zaprezentowane zmienione logo Pepsi?

PS2. Wy też mieliście wrażenie, że dotychczasowe logo nie widniało na produktach PepsiCo szczególnie długo, a gdy okazało się, że od 2008 roku(!) to poczuliście się staro?

PS3. Przypominamy o uruchomieniu nowego formatu na naszym TikToku – krótkiej „zajawki” wideo poświęconej Sprasowanemu Bananowi :>

Źródło:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/heinz-i-absolut-wprowadzaja-limitowana-edycje-sosu/
  • https://www.press.pl/tresc/75847,w-nowej-kampanii-adidasa-marka-dowodzi_-ze-_w-bieganiu-liczysz-sie-ty_
  • https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/papiez-w-puchowej-kurtce-od-balenciagi-banalne-klamstwo-moze-byc-najgrozniejsze/zv6mwdt
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/rusza-kampania-spoleczna-my-rodzice-dzieci-trans/
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tyskie-do-zywiec-z-cho-na-ty