Wiosna przynosi powiew świeżości nie tylko w przyrodzie. Również w mediach aż wrze od nowinek i „smaczków”, o których w tym tygodniu dyskutował dział kreatywny Abanany. Sprawdźmy, jakie tematy kryją się za znanymi markami i co przyniósł ostatni tydzień kwietnia.
Pechowa kooperacja Kanału Sportowego
W sieci sklepów Biedronka pojawiły się szklane gadżety dla fanów Kanału Sportowego. Szklanki zapakowane są w brandowane opakowania z wizerunkami włodarzy – M. Borkiem, M. Polem, T. Smokowkim i K. Stanowskim. Jak donoszą wpisy niezadowolonych internautów, oferowane produkty jedynie rozczarowały ich nabywców. Szklanki nie mają graweru, którego spodziewali się fani. W jego miejsce umieszczona została naklejka, która „odkleja się przy pierwszym myciu”. Takie opinie poddają w wątpliwość sukces następnych ruchów Kanału Sportowego, którego właściciele chcieli poszerzyć kooperacje o kolejne produkty.
Pierwszy „diabełek” Victoria’s Secret
Marka bieliźniana przechodzi gruntowną zmianę wizerunku. Victoria’s Secret nawiązała współpracę z mężczyzną wybranym do roli ambasadora. Marka kojarzona ze zmysłowymi modelkami (które były twarzami firmy) zdecydowała się na taki ruch po raz pierwszy w swojej historii. Darren Barnet (o którym mowa) to młody aktor, który w ramach współpracy z Victoria’s Secret promuje kolekcję ubrań Pink Gender Free. Nowa kolekcja będzie rozpowszechniać ofertę neutralną płciowo.
Jeszcze „tu” reklam nie było
Po odnotowanym spadku subskrybentów (co powiązane jest z agresją Rosji na Ukrainę i wiążącym się z tym odcięciem rosyjskiej społeczności od oferty amerykańskiego dystrybutora), w serwisie Netflix zachodzą kolejne zmiany. Oprócz nowego pakietu użytkownicy będą oglądać również reklamy, co do tej pory nie miało miejsca na platformie. Taka opcja przewidziana będzie w tańszym pakiecie, który obecnie jest przygotowywany przez zespół Netflixa i zostanie wdrożony w ciągu roku lub dwóch.
Shopee irytuje internautów
„Zakupowa majówka” to hasło nowej kampanii Shopee, która wywołała szum w Internecie. Nie jest to jednak odbiór, jakiego spodziewało się singapurskie przedsiębiorstwo. Internauci skarżą się na dużą częstotliwość emisji, a samą reklamę określają jako „najbardziej irytującą od czasów Media Expert z Eweliną Lisowską”. W rytm znanej piosenki dla dzieci „Baby Shark” (która została wykorzystana do kampanii) tańczą m.in. celebryci, influencerzy i tiktokerzy.
Nowa kampania Avonu
Do swojej najnowszej kampanii marka Avon wybrała dziesięć Polek, które poproszone zostały o przetestowanie kosmetyków. Przed kobietami zatajono informacje o wybranych produktach, tak aby ich opinia była skupiona na jakości. Wybrane testerki w superlatywach opisywały kosmetyki, które przyszło im przetestować. Były przekonane, że testują kosmetyki drogich, topowych marek.
Ubiegły tydzień minął pod znakiem kampanii wizerunkowych. Jedne „szokują jakością” jak produkty Avon, a inne rozczarowują jak zestaw szkła od Kanału Sportowego. Z całą pewnością „władanie” wizerunkiem nigdy nie było łatwym zadaniem. Jesteśmy ciekawi, co przyniesie nowy miesiąc i jakie nowości ze świata będziemy mogli skomentować.
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kanal-sportowy-szklanki-biedronka-krytyka
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/victoria-s-secret-pierwszy-meski-ambasador-darren-barnet
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-pakiety-reklamy-cena
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/internauci-uznali-reklame-shopee-za-irytujaca/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/wystartowala-kampania-avonu-szok-ale-jakosc/