Cześć! W dzisiejszym Sprasowanym Bananie iście wybuchowa mieszanka mogąca podsumować większość wakacyjnych imprez, czyli drama, tematy tabu, rap, alkohol i… powrót do szkoły. Udanej lektury!
McDonald’s broni swoich pracowników
Zaczynamy w iście pudelkowo-pomponikowym stylu, gdyż od afery związanej z jedną z bohaterek programu TTV „Królowe życia”, której nie zamierzamy poświęcać zbyt dużo „czasu antenowego”. Zapewne większość z Was widziała nagranie z kłótni, podczas której Julia von Stein zmieszała z błotem pracownika restauracji, gdyż ten poprosił ją o zgaszenie papierosa przy okienku McDrive. Celowo nie dodajemy linkowania do nagrania, gdyż rynsztok wylewa się z niego pełnymi garściami, a zainteresowani z pewnością znajdą nagranie bez najmniejszego trudu.
Zmierzając do meritum – polski oddział McDonald’s wydał w związku z zaistniałą sytuacją oświadczenie w sprawie ataku na swoich pracowników.
W oświadczeniu czytamy m.in.:
„Podkreślamy, że w McDonald’s nie ma zgody na obrażanie, krzyki i jakąkolwiek formę przemocy wobec zespołu. W procedurach bezpieczeństwa i szkoleniach wewnętrznych wskazujemy możliwe formy reakcji w sytuacjach zagrażających godności i ochronie innych dóbr osobistych załogi. Zachęcamy do asertywności, stawiania granic oraz – jeśli sytuacja tego wymaga – wezwania ochrony lub policji. Pokazujemy na przykładach, jak reagować i odpowiadać, gdy gość zachowuje się niewłaściwie. Zdarza się, że stres, emocje i chęć złagodzenia sytuacji biorą górę, wówczas reakcja nie zawsze jest zgodna z naszymi standardami. Rozumiemy to. Podkreślamy, że nikt z zespołu restauracji organizacji franczyzowej, w której doszło do zdarzenia, nie poniósł konsekwencji służbowych. Pracownicy franczyzobiorcy otrzymali wsparcie” – czytamy w oświadczeniu. Link do całości znajdziecie TUTAJ.
Sieć restauracji dodatkowo sprawdza „możliwości prawne i operacyjne” dotyczące potencjalnego wprowadzenia zakazu palenia wyrobów tytoniowych na linii McDrive.
WysokieObcasy.pl wspierają kobiety
Jak często, drogie Panie, zdarza Wam się słyszeć, że czegoś Wam nie wypada, że coś musicie, że powinno być Wam wstyd? Presja społeczna sprawia, że jesteście – czy tego chcecie, czy nie – nieustannie oceniane, zawstydzane i rozliczane z tego, co i jak robicie. Portwal WysokieObcasy.pl postanowił się temu przeciwstawić i 10 sierpnia wystartował z kampanią promocyjną „Dziewczyny się nie tłumaczą”, której hasło nawiązuje do feministycznej misji serwisu wspierającego kobiety w dążeniach do wolnego wyboru w każdej sferze ich życia. Celem działań jest uświadomienie kobietom, że nie muszą odpowiadać na zarzuty i niestosowne pytania, bo „Dziewczyny się nie tłumaczą”.
Kreacje reklamowe świeżo rozpoczętej kampanii skupiają się na tematach tabu – różnicy wieku w związku, publicznym karmieniu piersią, miłości par jednopłciowych, decyzji o nieposiadaniu dzieci, czy walki o prawo do aborcji.
Słowem zakończenia pozwolimy sobie na krótki manifest – #GirlsPower!
Oshee x Mata
Chociaż dla uczestników lipcowego koncertu Maty na warszawskim Torwarze (byliśmy wśród nich!) nie było to tajemnicą od ponad miesiąca to jeden z najpopularniejszych raperów młodego pokolenia – Mata, nawiązał współpracę z marką izotoników Oshee, której owocem jest wspólna linia napojów OSH33.
Prace nad produktem, designem i komunikacją trwały wspólnie z artystą i jego zespołem, – To dla nas bardzo ważne collabo pokazujące, jakie tak naprawdę jest OSHEE. Nasza marka to nie tylko sport, ale przede wszystkim styl życia, a dlaczego MATA? To proste. Jego dzisiejsze ambicje sięgają daleko poza rymy i bity, więc uznaliśmy, że to będą najlepsze ręce, w które możemy oddać naszą markę, aby przedstawić ją młodemu pokoleniu w zupełnie nowym obliczu – mówi Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Oshee.
Klientom zaprezentowano dwa napoje: OSH33 Love Potion Rose – Honey z ekstraktem z kojącej ashwagandhy oraz OSH33 Love Potion Blueberry – Jasmine z ekstraktem z żeń-szenia.
Choć oficjalna premiera sklepowa miała miejsce 16 sierpnia w sieci sklepów Żabka, to pierwszy z wyżej wymienionych napojów był rozdawany podczas (wspomnianego już) koncertu urodzinowego Maty na Torwarze w Warszawie (14 lipca br.), a Blueberry – Jasmine przed jednym z festiwali muzycznych w Kołobrzegu.
– Oshee to dla nas idealny partner. Z jednej strony marka, która ma ugruntowaną pozycję lidera i rozpoznawalność, a z drugiej jest na tyle otwarta i odważna, że zaufała intuicji młodego artysty – podsumowuje Rafał Grobel, doradca ds. wizerunku i współprac Maty.
Musimy przyznać, że naszym faworytem jest „OSH33 Love Potion Blueberry”, drugim smakiem czujemy się zawiedzeni :<
„Trzymaj pion” z Żywcem
10 sierpnia to nie tylko początek akcji „Dziewczyny się nie tłumaczą”, ale także kolejnej edycji kampanii społecznej Grupy Żywiec „Trzymaj Pion” zapoczątkowanej w 2016 roku. Głównym celem nowej odsłony akcji jest zwiększenie świadomości Polaków na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, wzmacnianie prawidłowych postaw podczas picia oraz szerzenie niezbędnej wiedzy dotyczącej bezpiecznych zachowań.
Grupa Żywiec zleciła przeprowadzenie badania, które wykazało m.in., że:
- 30% użytkowników jednośladów nie wie, że obowiązują ich limity spożycia alkoholu,
- 32% badanych zna osobę, która po spożyciu alkoholu jechała rowerem, natomiast o 6% mniej osób zna kogoś, kto w tym stanie prowadził samochód.
Organizatorzy akcji podkreślają, że choć sytuacja na polskich drogach pod względem wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców ulega poprawie (spadek o 44% względem 2013 roku), to w ostatnich latach widoczny jest wzrost popularności alternatywnych metod komunikacji, np. hulajnóg elektrycznych, których użytkownicy, niestety, często miewają niewystarczający poziom świadomości obowiązujących przepisów takich pojazdów.
Grupa Żywiec również i na to próbuje znaleźć lekarstwo, tworząc „Przewodnik po przepisach ruchu drogowego” zawierający informacje o przepisach ruchu rowerowego oraz zasady korzystania z hulajnóg elektrycznych, deskorolek, rolek, wrotek etc.
„Jako producent piwa czujemy się odpowiedzialni za to, aby wzmacniać w konsumentach przeświadczenie, że zachowanie umiaru w trakcie picia jest postawą godną naśladowania. W szczególności, gdy w grę wchodzą jakiekolwiek pojazdy, w takiej sytuacji zawsze należy wstrzymać się od picia i wybrać ścieżkę odpowiedzialności” – mówi Magdalena Brzezińska, dyrektorka ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.
Netto + Baku Family + My3
Co może oznaczać druga połowa sierpnia? Kampanie szkolne! Czujemy się w obowiązku wspomnienie o chociażby jednej – padło na Netto Polska, które przygotowało akcję marketingową tegorocznej oferty „Powrót do szkoły”. Do zakupów w dyskontach zachęca m.in. znana z mediów społecznościowych rodzina Baku Family, zespół muzyczny My3 oraz grupa wybranych mikroinfluencerów.
Przewodnią myślą tegorocznej akcji jest umożliwienie klientom skompletowania pełnej wyprawki szkolnej bez konieczności odwiedzania kilku sklepów.
Wokalistki zespołu dziecięco-młodzieżowego My3 stworzyły treści wideo promujące ofertę szkolną Netto, natomiast współpraca z Baku Family realizowana jest za pośrednictwem social mediów (Instagram, YouTube i TikTok) Rodzina Baku występuje także w kreacjach outdoorowych oraz drukowanym katalogu poświęconym ofercie „Powrót do szkoły”.
Nieintencjonalnie wyszło, że dzisiaj skupiliśmy się na „polskim podwórku”, kompletnie pomijając zagraniczne wydarzenia (nie było o Elona :<). Tydzień był krótszy to i w branży działo się mniej niż zwykle. A teraz zapraszamy Was do celebrowania przedostatniego weekendu sierpnia! Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://noizz.pl/spoleczenstwo/polska-celebrytka-ponizyla-pracownika-jest-stanowisko-mcdonalds/q2jxxj6
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/dziewczyny-sie-nie-tlumacza-nowa-kampania-promocyjna-serwisu-wysokieobcasy-pl/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/oshee-mata-napoje-sklad-gdzie-kupic
- https://www.proto.pl/aktualnosci/trzymaj-pion-rusza-kolejna-odslona-kampanii-promujacej-odpowiedzialna-konsumpcje
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/netto-z-baku-family-my3-i-influencerami-z-akcja-powrot-do-szkoly/