Za oknami coraz cieplej, a w Internecie aż wrze od wiadomości, zestawień i rankingów. Dzisiaj przyjrzymy się najpopularniejszym reklamom na YouTube, nowościom na TikToku oraz niecodziennym ofertom turystycznym. Będą też kurczaki, influencerzy i superbohaterowie. Ciekawi? Zapraszamy na zestawienie najciekawszych newsów z bieżącego tygodnia, które wybrał dla Was dział kreatywny „Abanany”.
Reklamy, które wygrały… uwagę widzów
Zestawienie YouTube Ads Leaderboard z pierwszego kwartału 2022 roku ujawniło najpopularniejsze reklamy wśród Polaków, które były wyświetlane na serwisie internetowym. Przy ocenie brana pod uwagę była liczba obejrzeń oraz zaangażowanie widowni (czas oglądania, liczba polubień i udostępnień reklamy). Zwycięzcą okazał się spot z kurami Lubelli. Podium należało również do reklamy Biedronki (Wielka loteria Biedronki WYGRAJ PÓŁ MILIONA) i operatora sieci komórkowej Play (Nawet 200 GB za darmo w Play na Kartę!). YouTube uwzględnił jedynie te materiały video, które były elementami kampanii reklamowych danych marek.
Doktor Strange z sukcesem kinowym
Mamy kolejną (huczną) premierę kinową, a w roli głównej – superbohaterowie. Fenomenalne opinie i sukces kasowy należy do filmu „Doktor Strange w multiwersum obłędu”, który podbija kina. Fani superbohaterów zapewnili produkcji 450 mln dolarów z globalnego otwarcia. Jest to drugi najlepszy wynik dla hollywoodzkiego filmu w czasach pandemii. Należy dodać, że są to szacunkowe wyniki. Dokładnych liczb możemy spodziewać się w następnym tygodniu.
Biuro podróży dla Rosjan
Ukraińska agencja kreatywna stworzyła portal podobny do popularnych serwisów turystycznych. Jedyną różnicą jest fakt, że na stronie obywatele Rosji zamiast ekskluzywnych hoteli i apartamentów zobaczą zdjęcia zbombardowanych miast. Jest to sposób na pokazanie ludności tego kraju jak wygląda prawda o wojnie. To trudne zadanie, gdyż działania wojenne Putina przedstawiane są w mediach tego kraju jedynie w superlatywach. Nie tylko zdjęcia poszczególnych ofert, co zamieszczone w nich opisy, dają dużo do myślenia.
Miliony monet na TikToku
Gigant w dziedzinie rozrywki startuje z nową ofertą dla twórców. Połowa przychodów z reklam wyląduje w kieszeniach influencerów, którzy na swoich mediach zgromadzili ponad 100 tys. obserwujących. Program o nazwie TikTok Pulse ma zachęcić do aktywnego tworzenia materiałów. Ma również być szansą dla marek, co umożliwia 12 kategorii, w których firmy mają umieszczać swoje reklamy. Kolejnym udogodnieniem dla użytkowników jest wprowadzenie zakładki „Znajomi”. Początkowo była dostępna dla wybranych użytkowników, lecz TikTok planuje rozszerzyć tę funkcję.
Z Balenciagą jak w kalejdoskopie
Balenciaga lubi szokować. W niektórych swoich decyzjach marka przeczy sama sobie. Z jednej strony ekskluzywny brand pomaga ogarniętej wojną Ukrainie (organizuje dedykowany pokaz), z drugiej wypuszcza szokującą kolekcję obuwia, która sprawia wrażenie wyciągniętej „spod ziemi”. Zniszczone buty z kolekcji „Paris Sneakers” ograniczone są do 100 par, a ich koszt sięga 1450 dolarów… Internauci krytykują markę za inspirowanie się obrazem wojny i zniszczenia, który dociera do nas zza wschodniej granicy.
Influencerzy pod kontrolą
UOKiK ściga twórców internetowych, którzy nie przestrzegają zasad oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Na celownik zostali wzięci tacy influencerzy jak Weronika Bielik, Paweł Malinowski, czy Marcin Malczyński. Te działania mają uporządkować rynek treści sponsorowanych, aby internauci wiedzieli, co jest reklamą, a co obiektywną recenzją produktu. Ponadto trwają przygotowania do stworzenia wytycznych w zakresie oznaczania treści komercyjnych.
Zamykamy cotygodniowy przegląd prasy z zakresu marketingowego. W niektórych nowinkach widzimy ziarno dobrej zmiany, natomiast inne wywołują burzliwą dyskusję, niczym zachowanie Amber Heard na sali sądowej podczas rozprawy rozwodowej z Johnnym Deppem. Z równie wielką ekscytacją czekamy na doniesienia, o tym kto pierwszy założy niechlubne, zniszczone buty Balenciagi!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-reklamy-lubella-play-biedronka-ads-leaderboard
- https://naekranie.pl/aktualnosci/doktor-strange-w-multiwersum-obledu-box-office-1652076508?fbclid=IwAR1tZhw_NjRkXLeQRvdmeKWiXltW_qY0dXqPV3TXTX6EqYgBRriZRis4x0E
- https://nowymarketing.pl/a/37729,ukraina-rozpoczela-kampanie-turystyczna-dla-rosyjskich-podroznikow-do-odwiedzenia-ruiny-po-bombardowaniach
- https://nowymarketing.pl/a/37705,tiktok-podzieli-sie-z-tworcami-przychodami-z-reklam-rusza-program-tiktok-pulse
- https://avanti24.pl/newsy/7,164772,28431451,zdezelowane-buty-za-2-tys-dolarow-absurd-nie-to-nowa-kolekcja.html
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uokik-postepowania-influencerzy-weronika-bielik-spotlight-agency-marcin-malczynski-pawel-malinowski