FAME MMA w Krakowie wywołało niemało szumu, a u nas dział kreatywny „zapłonął” od marketingowych newsów niczym Tauron Arena po dziewięciu zaciętych pojedynkach. W naszych dyskusjach (niczym w „klatce”), ścierają się newsy godne pasa mistrzowskiego. Wybrane tematy to z pewnością materiał na dłuższą rozmowę, ale my skrócimy je dla Was do przystępnej formy. Co w tym tygodniu zaciekawiło, rozbawiło, a co zaskoczyło nasz dział kreatywny?
Internauci bojkotują Calvina Kleina
Z okazji Dnia Matki marka Calvin Klein rozpoczęła nową kampanię. Jej głównym bohaterem jest transpłciowy Roberto Bete, który pozuje wraz ze swoją żoną (Eriką Fernandes). Na zdjęciach mężczyzna jest w zaawansowanej ciąży, co zbulwersowało Internautów. Marka została ostro skrytykowana za promocję „nowych rodzin”. Z profilu CK usuwane są wszelkie negatywne komentarze odnośnie do kampanii. W ten sposób marka chce podkreślić, że ich przekaz jest kierowany dla wszystkich, a swoje media uznają za przestrzeń wolną od nietolerancji.
Lody? Jedz na zdrowie!
Prezenterka telewizyjna znana z takich programów jak Ameryka Express czy Dzień Dobry TVN została wybrana ambasadorką Algidy. Daria Ładocha, bo o niej mowa, ma promować nowe smaki lodów stworzone we współpracy z firmą Disney. Lody spełniają wytyczne WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) i zawierają mniej niż 110 kalorii na porcję. Lody pozbawione są sztucznych barwników, a do ich produkcji wykorzystuje się naturalne składniki. Marka nie kieruje swojej kampanii do odbiorców poniżej 16. życia, a każde opakowanie oznakowane jest specjalnym znakiem RMFK (Responsibly made for kids/ Odpowiedzialnie z myślą o dzieciach).
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Możemy czuć się bezpiecznie, bo zabezpieczenie domen, raportów i ważnych dokumentów stało się priorytetem zespołu Onet. Użytkownicy biznesowi i instytucjonalni zyskali nowe funkcje w postaci narzędzia zwiększającego dostarczalność mailingów oraz platformy do samodzielnej ich wysyłki do bazy użytkowników Onet Poczty. Nowe funkcjonalności mają chronić przed zagrożeniami takimi jak phishing, czy SPAM oraz ułatwiać użytkownikom korzystanie z poczty.
Reklamy wyrobów medycznych pod ostrzałem
Wszelki wizerunek lekarzy lub aktorów wcielających się w zawody lekarskie zostanie zakazany w reklamach wyrobów medycznych. Rok 2023 ma przynieść zmiany w tym zakresie, co wynika z podpisanej przez prezydenta RP ustawy o wyrobach medycznych. Od tego momentu przekaz reklamowy ma być zrozumiały dla każdego, bez specjalistycznego lub naukowego słownictwa, niezrozumiałego dla większości odbiorców. Dzięki nowemu przepisowi wreszcie przestaniemy oglądać aktorów odgrywających rolę lekarzy w spotach, reklamach czy na billboardach.
Rosyjskie podróbki kultowych napojów
Rosjanie mają namiastkę kultowych napojów. Co prawda, wyglądem przypominają butelki znanych marek, ale smakiem odbiegają od oryginałów. Nowe brandy CoolCola, Fancy i Street, odpowiadają markom Coca-Cola, Fanta oraz Sprite, które znamy z półek sklepowych. Napoje nie podbiły jednak rynku, a konsumenci narzekają, że podróbki znacząco odbiegają od oryginałów – napojom ma brakować charakterystycznego smaku i musujących bąbelków.
TikTok odpowiedzialny za śmierć dziecka?
TikTok, a dokładniej jego algorytm, został oskarżony o śmierć 10-letniej Nylah Anderson, która wzięła udział w wyzwaniu polegającym na podduszaniu się do utraty świadomości. Wiszące na pasku nieprzytomne dziecko znalazła matka. Niestety, dziewczynki nie udało się uratować. Matka zmarłej dziewczynki chce przerwać brutalny trend „blackout challenge” pozywając do sądu algorytm, który zaproponował dziecku wyzwanie. Firma odpowiada na zarzuty, twierdząc, że na bieżąco usuwa szkodliwe treści, a sam brutalny challenge pojawił się na długo przed powstaniem serwisu.
Trochę śmiechu nikomu nie zaszkodzi
Linkedin może pochwalić się nową reakcją pod postami. Już niedługo będziemy mogli zareagować na zabawne treści użytkowników. Serwis przeznaczony jest dla poważnych, branżowych treści, lecz coraz częściej pojawiają się na nim posty, na które użytkownicy nie znajdują odpowiedniej reakcji. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników, zespół Linkedin wprowadza „śmiejącą się” buźkę, która już przed swoją premierą wywołała lawinę spekulacji. Pojawiły się głosy, że nowa reakcja może być wykorzystywana przy postach, które wcale nie miały być zabawne. Linkedin nie ma się czym jednak przejmować, bo przecież „śmiech to zdrowie”.
Podsumowując, miniony tydzień nie sposób nie wspomnieć o odważnych zmianach, jakie zachodzą obecnie w wizerunku niektórych marek. Decydują się one na śmiałe posunięcia, aby dopasować się do wymagań swojej – coraz bardziej zróżnicowanej – grupy docelowej. Czasami robią to szybciej, niż konsumenci tego oczekują. Często wywołuje to niemałą burzę w Internecie, która niczym influencer debiutujący na gali freak fight nokautuje markę negatywnymi opiniami. Z doświadczenia wiemy, że takie kampanie również mogą pozytywnie zaskoczyć. Już bez znaczących porównań żegnamy się z Wami i widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bojkot-calvin-klein-kampania-z-ciezarnym-transplciowym-mezczyzna
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lody-algida-dla-dzieci-daria-ladocha
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-poczta-jak-korzystac-ceny-nowosci_1
- https://www.press.pl/tresc/70711,aktorzy-lekarze-i-influencer-marketing-znikna-z-reklam-wyrobow-medycznych
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosja-coca-cola-fanta-sprite-podrobka-coolcola-fancy-street
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-smierc-dziecka-blackout-challenge-algorytm
- https://socialpress.pl/2022/05/linkedin-dodaje-nowa-reakcje-od-teraz-bedziemy-mogli-adekwatnie-reagowac-na-zabawne-tresci