X

„Sztuczna inteligencja w służbie reklamodawców: strategia Metaverse”

"Sztuczna inteligencja w służbie reklamodawców: strategia Metaverse"

W 2023 roku, firma Metaverse – kojarzona przede wszystkim z Markiem Zuckerbergiem i Facebookiem – zdecydowanie zainwestowała w rozwój sztucznej inteligencji (AI), stawiając ją na pierwszym miejscu priorytetów na 2024 rok. Inwestycje te mają znaczenie na różne obszary działalności firmy – od interakcji z użytkownikami, po twórców, przedsiębiorstwa i programistów. To właśnie generująca rodzaj sztucznej inteligencji odpowiedzialna jest za 24% wzrostu rocznego biznesu reklamowego Meta w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Podczas wirtualnej konferencji prasowej, która odbyła się 7 lutego, przedstawiciele firmy omówili plany w kontekście AI. Wśród nich znalazły się także sukcesy, które były efektem inwestowania w technologię. Jak powiedział Alvin Bowles, wiceprezydent globalnej grupy biznesowej firmy, 2023 rok był dla nich punktem zwrotnym. W ostatnim kwartale zanotowano istotny wzrost dochodu z reklam, roku do roku o 25%, a dziennie użytkownicy udostępniali krótkie filmy 3,5 miliarda razy.

„Jesteśmy absolutnie w środku naszej podróży z AI, a zdecydowanie nie na jej początku. To nie jest nowość dla Meta, to fundament naszej działalności” – stwierdził Bowles. „AI poprawiła osiągi naszego systemu reklam, każdej z naszych aplikacji, dostarczając spersonalizowanej zawartości”

Multi-inwestycje w maszynowe uczenie się, automatyzację oraz sztuczną inteligencję przyniosły Meta szereg sukcesów na polu reklamowym. Bez możliwości zebrania opinii od setek milionów użytkowników te inwestycje nie przyniosłyby tak dużych zysków. Meta korzysta jednak z zalet wynikających z ogromnej, globalnej skali działania.

Poza powyższym, Meta zaczęła wprowadzać generujące funkcje AI, takie jak różnorodność tekstu i ekspansja obrazu w całym swoim pakiecie reklamowym. Firma planuje również poszerzyć dostępność generacji obrazów tła jeszcze w tym kwartale. Przykładowo, marka kosmetyków, Fresh, wykorzystała Advantage+ Shopping Campaigns i funkcję generowania różnorodności tekstu w reklamach do optymalizacji wyników, zwracając 5-krotnie wyższy zwrot z inwestycji w reklamę i 42% wzrost w zakupach w porównaniu do standardowych kampanii biznesowych.

„To wszystko są wyjątkowe doświadczenia, a jak można zobaczyć na przykładach małych i dużych przedsiębiorstw, naprawdę skupiamy się na przedsiębiorstwach wszystkich rozmiarów” – zakończył Bowles. „Budowanie produktów i usług napędzanych przez AI, które łączą ludzi z przedsiębiorstwami, o których im zależy i pomagają przedsiębiorstwom rosnąć, zostanie naszym głównym celem.”