X

W erze marketingu opartego przede wszystkim na wideo: 5 niezaprzeczalnych statystyk konsumenckich

W erze marketingu opartego przede wszystkim na wideo: 5 niezaprzeczalnych statystyk konsumenckich

Wkraczając w erę, w której większość dzisiejszej siły nabywczej znajduje się w rękach pokoleń natywnie nastawionych na technologię cyfrową, wideo nie jest już tylko elementem Twojej strategii marketingowej – jest to centralny filar, wokół którego koncentruje się zaangażowanie konsumentów. Wideo wplata się w tkankę życia konsumentów, wpływając na ich preferencje dotyczące uczenia się, procesy decyzyjne i ostatecznie na zachowania zakupowe.

Dla marketerów przejście na nastawienie skupiające się przede wszystkim na wideo jest niezbędne, aby marki mogły nawiązać kontakt z odbiorcami w celu zwiększenia przychodów i zaangażowania. Ponieważ 58% konsumentów przy podejmowaniu decyzji zakupowych opiera się na filmach o produktach, nie można nie doceniać znaczenia filmów na ścieżce zakupowej.

Niedawno firma Firework, lider w dziedzinie handlu wideo, przeprowadziła ankietę wśród 750 amerykańskich konsumentów, aby lepiej zrozumieć zjawisko „najpierw wideo” i to, w jaki sposób marketerzy mogą lepiej dostosować się do tej zmiany paradygmatu w preferencjach konsumentów.

Wideo to obecnie główny element ścieżki konsumenta – 62% konsumentów preferuje wideo, aby dowiedzieć się o nowych produktach. Ponad 80% konsumentów twierdzi, że chce więcej filmów o produktach. Wpływ wideo na decyzje zakupowe jest zdumiewający – prawdopodobieństwo zakupu wzrasta o 51%, gdy konsumenci mogą wchodzić w interakcję z treściami wideo. Ponieważ 40% konsumentów preferuje spersonalizowane treści wideo, można śmiało stwierdzić, że pragnienie spersonalizowanych zakupów pozostanie niezmienne. Obecność wideo na stronach marek może znacząco wpłynąć na zachowania konsumentów – 40% konsumentów chętniej dokonuje zakupów na stronach marek zawierających treści wideo.

Zadaniem marketera zawsze było dotarcie do odbiorców tam, gdzie się znajdują, i za pomocą preferowanych przez nich metod. Dla dzisiejszych pokoleń znających się na technologii tą metodą jest wideo, które stało się głównym formatem komunikacji, rozrywki i handlu. Podejście oparte na wideo polega na dotrzymaniu kroku obecnym i przyszłym pokoleniom cyfrowym.

Dla marketerów, którzy chcą zwiększyć swoje relacje z konsumentami, przyjęcie zasady „najpierw wideo” jest logicznym krokiem naprzód, popartym danymi.

Źródło: Firework

Źródło: https://www.marketingdive.com/spons/embracing-the-era-of-video-first-marketing-5-undeniable-consumer-stats/709693/