Wendy’s, jedna z największych sieci fast foodów, zapowiedziała przeznaczenie 55 milionów dolarów na reklamę swojej oferty śniadaniowej. Jak przewiduje firma, kampania reklamowa przyczyni się do zwiększenia sprzedaży śniadań w restauracjach na rynek północnoamerykański. Celem jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 6000 dolarów tygodniowo na restaurację.
Reklama śniadaniowa ma być priorytetem dla Wendy’s w latach 2024-25. Firma wierzy, że skupienie się na tej porze dnia przyczyni się do wzrostu sprzedaży bez zwiększania kosztów pracy. Dyrektor generalny Kirk Tanner stwierdził, że reklamy mogą zwiększyć sprzedaż śniadań w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie o 50%. Decyzja o reklamie śniadań jest kontynuacją strategii wprowadzonej przez poprzedniego dyrektora generalnego Todda Penegora.
Według przedstawicieli Wendy’s skoncentrowanie się na marketingu śniadaniowym ma na celu zwiększenie sprzedaży śniadań w Ameryce Północnej o około 6000 dolarów tygodniowo na restaurację. Przy 6010 lokalizacjach w USA, oznacza to sprzedaż w wysokości 312 000 dolarów rocznie na restaurację lub prawie 1,9 miliarda dolarów na cały amerykański system sieci.
W ostatnich latach Wendy’s odnotowało wolniejszy wzrost sprzedaży w porównaniu do swoich głównych konkurentów. W 2023 roku sprzedaż w porównywalnych placówkach wzrosła o 3,7%, a w 2022 roku o 3,9%, podczas gdy sprzedaż McDonald’s w tych samych latach wzrosła odpowiednio o 8,7% i 5,9%. Wendy’s napotkało również trudności ze wzrostem ruchu w swoich restauracjach spowodowane zmianami w nawykach konsumenckich oraz trudnościami związanych z rozbudową sieci. Dodatkowo jeden z największych franczyzobiorców marki Wendy’s w Stanach Zjednoczonych złożył wniosek o upadłość w listopadzie 2023 roku, mieszając trudności finansowe związane z remontem restauracji i trudnościami w pozyskiwaniu klientów w warunkach inflacji.
Przedstawiciele firmy podkreślili, że reklama śniadaniowa jest ważnym elementem strategii wzrostu Wendy’s, dlatego zdecydowano się wprowadzić do swojego śniadaniowego menu kilka nowych produktów. Działania marketingowe mają przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż.
Wendy’s planuje również inne inwestycje na rok 2024 takie jak wprowadzenie nowoczesnych menu cyfrowych o wartości 30 milionów dolarów, które mają poprawić obsługę klientów i sprzedaż. Firma planuje również wprowadzenie na rynek swojego chatbota opracowanego we współpracy z Google. Przewiduje się, że jego testy mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/wendys-to-spend-55m-on-breakfast-ads/707652/