Mobile nazywany bywa ostatnio „nowym standardem” i trudno odmówić trafności temu określeniu. Upowszechnienie się urządzeń mobilnych i ich stopniowe przekształcanie się w piloty zdalnie sterujące naszą rzeczywistością (www.labber.pl/jaki-bedzie-rok-2013-dla-branzy-interaktywnej/) sprawiło, że rewolucja mobilna, o której powszechnie mówiło się przez ostatnie lata stała się codziennym standardem – nowym sposobem komunikacji.
Źródło: www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Docs/AdReaction
Marketing mobilny jest obecnie najbardziej obiecującym i zarazem najmniej wyeksploatowanym polem w branży reklamy interaktywnej. Konsumenci już tam są. Firmom oswojenie tego kanału zajmuje znacznie więcej czasu. Marketerzy są zgodni, co do tego, że mobile marketing otworzył przed firmami i markami nowe możliwości. Wciąż jednak niewiele można znaleźć dobrych pomysłów na to, jak zagospodarować tę przestrzeń i wykorzystać możliwości będące w zasięgu ręki, a konkretnie palców użytkownika.
Firma badawcza MillwardBrown w ostatnim raporcie poświęconym reklamie mobilnej – „AdReaction”, pokazuje postawy użytkowników smartfonów i tabletów w stosunku do marketingu mobilnego.
Bez wątpienia smartfony są najlepszym, jak dotychczas, przykładem przedłużenia naszych zmysłów. Nie tylko w opinii ich użytkowników wyraźnie podnoszą one efektywność (z czym zgodziło się 65% respondentów), ale też są postrzegane jako niezastąpione (60%).
Źródło: www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Docs/AdReaction
Reklamy mobilne cieszą się znacznie przychylniejszym odbiorem niż te wyświetlane w innych kanałach. Są też bardziej skuteczne. Reklamy na urządzeniach mobilnych wywierają 3-4 razy większy wpływ niż tradycyjna reklama on-line. Mogą one przyczynić się do lepszego postrzegania marki. Aż 35% badanych stwierdziło, że otrzymywane od marek i informacje o promocjach oraz ciekawych ofert, pozytywnie wpłynęło na ich opinię na temat brandów.
Źródło: www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Docs/AdReaction
W mobile’u poprzeczka umieszczona jest wyżej
Użytkownicy stawiają swoim urządzeniom mobilnym wysokie wymagania. Tak samo otrzymywanym za ich pośrednictwem komunikatom marketingowym. Oczekują, że marka wykaże się na tym polu kompetencją i swój przekaz dostosuje do indywidualnych potrzeb użytkownika oraz tego, że będzie on przydatny – zaoferuje użytkownikowi istotną dla niego wartość.
Początek 2013 roku to dobry moment, żeby włączyć marketing mobilny w strategię swojej firmy. Coś nam podpowiada, że niedługo można będzie zrezygnować z określenia marketing mobilny na rzecz mobilnej rzeczywistości.
Chcesz dowiedzieć się, co możemy zrobić dla Ciebie w tej dziedzinie?
Skontaktuj się z nami!
Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com