labber.pl - ogólne

Jaki będzie rok 2013 dla branży interaktywnej?

Grudzień to czas podsumowań i prób przewidzenia tego, jaki będzie kolejny rok. Tym razem o prognozę pokusił się The Futures, dział prognostyczny firmy badawczej Millward Brown, przedstawiając swoje wnioski w raporcie „Digital & Media Predictions 2013”.

labber.pl

Pierwsze zmiany czekają nas w obrębie Facebooka, który zacznie jeszcze intensywniej wykorzystywać swój potencjał marketingowy. Reklamy w serwisie staną się bardziej interaktywne i… trudniejsze do zignorowania. Działania marek będą lepiej widoczne dla użytkowników, dzięki wykorzystaniu przez firmy nowych narzędzi i funkcji udostępnionych przez serwis.

Zmiany nie ominą także sektora mobilnego – branży, która rozwija się obecnie zdecydowanie najszybciej. The Futures przewiduje, że smartfony w znacznym stopniu zastąpią laptopy i inne urządzenia elektroniczne lub staną się ich „mózgiem”. Będą pełnić rolę pilotów sterujących rzeczywistością swoich użytkowników, zintegrowanych ze światem zewnętrznym w bezprecedensowy sposób. Ich zadaniem będzie daleko idące uproszczenie codziennego życia użytkowników oraz skupienie wielu funkcji w jednym mobilnym urządzeniu, sterującym pozostałymi.

Odbiorcy działań marketingowych będą oczekiwać znacznie większej i dalej posuniętej interaktywności ze strony firm i marek. Newralgiczny stanie się również czas. Coraz więcej kampanii planowanych będzie na bieżąco, a użytkownicy będą wymagać skrócenia czasu oczekiwania na odpowiedź marki lub firmy.

Wzrośnie rola marketingu zintegrowanego i wieloaspektowego, docierającego do klienta tam, gdzie ten aktualnie się znajduje. Największą skutecznością cieszyć się będą działania znoszące podział pomiędzy rzeczywistość on-line i off-line – takie, które w efektowny i efektywny sposób będą łączyć różne kanały komunikacji. Z roku na rok wzrasta budżet przeznaczany na działania on-line. Niespodzianek nie będzie i w nadchodzącym roku. Coraz większy nacisk firmy położą natomiast na zaangażowanie i budowanie relacji z konsumentem.

Internet powoli przestaje też być też całkowicie „darmowy”. W 2013 roku coraz więcej treści będzie dostępnych na zasadzie subskrypcji oraz w modelu pey-per-view. Doprowadzi to do tego, że odbiorcy zaczną poszukiwać eksperckich treści gdzie indziej, zwracając się w stronę bezpłatnych blogów.

Podsumowując, zapowiada się pracowity rok dla branży interaktywnej. Wypatrujemy go więc z niecierpliwością! :)

Raport można pobrać tu:
http://www.millwardbrown.com/ChangingChannels/2012/Predictions/

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL