Abanana, Doświadczenia, Eventy i ambienty, labber.pl - ogólne, Najnowsze, Public Relations

Czy każdy handlowiec to także PR-owiec?

Świat marketingowy i handlowy nie wpadają sobie w ramiona przy byle okazji, mimo że  realizują następujące po sobie zadania w procesie sprzedaży produktu. Nie każdy marketingowiec ma instynkt handlowca i nie każdy handlowiec potrafi się zachować jak człowiek od PR. Jak sprawić, by kompetencje przedstawicieli tych dwóch, jednak formalnie odrębnych, gałęzi przedsiębiorstwa się przenikały i uzupełniały? Jak  wypracować między nimi tak pożądaną synergię ?

Jak wprowadzić pracowników w nową strategię marketingową?

Za dobry przykład posłużyć może firma I.D.C. Polonia, która każdemu konsumentowi kojarzy się z marką Góralki i Verbena. Wprowadzenie nowej strategii marketingowej odbyło się z udziałem mocno zaangażowanych handlowców. We współpracy z agencją Abanana przeprowadzone zostały specjalne szkolenia, które nie tylko wyjaśniały zasady nowej komunikacji, pozwalały zrozumieć jej poszczególne elementy, ale również włączały wszystkich uczestników w ów proces.

Osoby związane z działem handlowym miały okazję poznać lepiej te grupy docelowe, które są najliczniejszymi konsumentami słodyczy impulsowych. Każdy z nas wprawdzie zdaje sobie sprawę z tego, co kto lubi, ale zbyt często opinię opieramy na stereotypach i wyobrażeniach. Utrudniają nam one pełne zrozumienie i poznanie danej grupy wiekowej.

Co więcej, szkolenia przeprowadzone przez I.D.C. Polonia oraz Abananę podbudowały ducha zespołu pracującego później wspólnie przy realizacji poszczególnych projektów. Zajęcia pozwoliły każdemu poczuć się jak członek działu marketingu, który swoją pracą kreuje markę i utrwala jej wizerunek, aby slogany usłyszane w reklamach pokrywały się z tym, co klient widzi i przeżywa, sięgając po dany produkt.

Czy warto prowadzić „networking” marketingu i pozostałych działów wewnątrz firmy?

Takie szkolenia to doskonały sposób na integrację zespołu i swobodną wymianę myśli, pomysłów i uwag między różnymi działami.  To konfrontacja wiedzy, umiejętności, doświadczenia i wzajemnych oczekiwań. Wprowadza świeże spojrzenie, a to jest doskonały punkt wyjścia do dalszych działań marketingowych, pozbywamy się bowiem balastu, jakim są wcześniejsze wyobrażenia lub opinie na temat różnorodnych kwestii danej firmy.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Specjalista do spraw słowa, który porzucił radiowy mikrofon na rzecz marketingu. Pasjonat muzyki, motoryzacji i kreacji reklamowych, które wciskają w fotel lub bawią do łez. Podczas swojej krótkiej kariery zawodowej miał okazję sprawdzać swoje umiejętności na stanowiskach analitycznych, strategicznych i kreatywnych. W agencji Abanana spełnia się jako młodszy specjalista ds. Public Relations. Brakuje mu asertywności wobec własnych kreacji, dlatego podczas współpracy z firmą Microsoft został jej zagorzałym fanem.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.