Case Studies, Doświadczenia, Hashlovers, Instagram

CASE STUDY: Ponad 20 tys. zasięgu na Instagamie po jednym evencie

Od niedawna pracujemy dla marki Remington, producenta m.in. świetnych prostownic (sprawdziliśmy). Marka ta 24 października była partnerem konferencji Meet Beauty, która skupiła ok. 200 blogerek i blogerów zajmujących się urodą. Wśód wielu aktywności, jakie Remington podejmował na wydarzeniu był konkurs na Instagramie. Wzięły w nim udział 34 osoby, czyli 1/6 uczestników eventu. Zdjęcia konkursowe w dniu konferencji i następnym zobaczyło… 22 285 osób. Jak?

IMG_8918

Konkurs był bardzo prosty – wystarczyło wrzucić na Instagrama zdjęcie oznaczone tagami #remington i #meetbeauty. Zdjęcia w czasie rzeczywistym pojawiały się na ekranie plazmowym ustawionym w foyer konferencji, tak, że każdy obecny mógł obserwować „rozgrywkę”. Było to możliwe dzięki aplikacji Hashlovers, która umożliwia generowanie stron WWW zawierających ładowane w czasie rzeczywistym zdjęcia z Instagrama. Nagrodami było 6 zestawów upominków od marki.

Zawsze przy takim „dobudowywaniu” do dużego eventu dodatkowych wydarzeń, czy konkursów pada pytanie – czy warto, i jeśli tak, to po co. Celem tego konkursu było wykorzystanie potencjału, jakim było zgromadzenie 200 blogerów (w tym kilkudziesięciu mocno zainteresowanych włosami, czyli domeną Remingtona) do szerokiego dotarcia do ich fanów. Łączny koszt całego konkursu, z wdrożeniem Hashlovers, wypożyczeniem sprzętu i nagrodami nie przekroczył 2 tys. zł. Zasięg 22 tys. oznaczał koszt dotarcia poniżej 9 groszy.

Akcja trafiła w dziesiątkę bo:

  • Instagram jest bardzo popularny w blogosferze, szczególnie lifestyle’owej. Wprawdzie wśród konkursowiczek była jedna z czterema obserwującymi, ale była też z 22 tysiącami. Przeciętnie każda z uczestniczek miała po ok. 1000 followersów.
  • Instagram to środowisko zaangażowanych użytkowników. A stali czytelnicy bloga na Instagramie są zaangażowani do kwadratu.
  • Konkurs był łatwy i miał bardzo niską barierę wejścia.
  • Mieliśmy narzędzie w postaci Hashlovers umożliwiające błyskawiczne przeprowadzenie konkursu, a przede wszystkim, stale obecne i przypominające uczestnikom wydarzenia o konkursie – dzięki ekranowi plazmowemu.

Wnioski z akcji płyną następujące:

  • Planując aktywną komunikację z blogosferą, korzystaj z Instagrama.
  • Instagramowy konkurs na evencie może zbudować duży zasięg poza nim.
  • Wizualizacja konkursu w przestrzeni wydarzenia to podstawa. Dlatego też warto zadbać o sprzęt i niezawodne łącze internetowe.
  • Konkurs na evencie – niezależnie od technologii – musi być bardzo łatwy.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL