Artykuły, Ciekawostki branżowe, Top 5

Które trendy w public relations zdominują 2024 rok?

W dynamicznie zmieniającym się świecie public relations (PR) 2024 rok przyniesie kolejną falę innowacji i zmian kierunkowych. Wyznaczą je cyfrowa transformacja, zawrotne tempo ewoluowania technologii i oczekiwania społeczne, które ciągle się kształtują i rosną. Profesjonaliści PR znowu stają przed wyzwaniem dostosowania swoich strategii do nowych realiów. W tym artykule zgłębimy kluczowe trendy PR, jakich spodziewamy się w roku 2024. One nie tylko zdefiniują przyszłość branży, ale również ukształtują sposób, w jaki marki komunikować się będą ze swoimi odbiorcami. Przed nami miesiące, w których stawiać będziemy na autentyczność i sztuczną inteligencję, nie mniej ważne będą media zarobkowe oraz decyzje oparte na danych. Ewoluujący krajobraz public relations musi je uwzględniać, są bowiem obowiązkową pozycją w kanonie, na którym zbudujemy przyszłość PR. Przyjrzyjmy się zatem głównym trendom nadchodzącego roku w branży, która musi zdystansować wszystkie pozostałe – z jednym wyjątkiem: tym służącym rozwojowi technologii dajemy pierwszeństwo, aby potem błyskawicznie z nich korzystać.

Autentyczność: W dobie cyfryzacji i nadmiaru informacji autentyczność staje się bardzo ważnym elementem skutecznej komunikacji. Klienci i odbiorcy oczekują transparentności i szczerości od marek, co z kolei przekłada się na budowanie zaufania i głębszych relacji. PR w 2024 roku skoncentruje się na komunikowaniu autentycznych wartości i etycznych praktyk, co pomoże wyróżnić marki na tle konkurencji i budować silne, długotrwałe relacje z odbiorcami.​

Sztuczna inteligencja (AI) w analizie PR: AI staje się coraz bardziej istotna w analizie danych w PR. Narzędzia AI oferują zaawansowaną analizę sentymentu, możliwość przewidywania trendów i dostarczają unikalnych wglądów w preferencje i zachowania odbiorców. PR wykorzystuje te narzędzia do personalizowania kampanii, zapewniając odpowiedni przekaz właściwym osobom w odpowiednim czasie. AI pomaga w efektywnym targetowaniu i dostosowywaniu komunikacji, co jest kluczowe dla sukcesu strategicznego PR.​

Wzrost znaczenia mikroinfluencerów: Mikroinfluencerzy, charakteryzujący się węższym, ale bardziej zaangażowanym i lojalnym gronem odbiorców, zyskają na znaczeniu. Są postrzegani jako bardziej autentyczni i wiarygodni niż liderzy zasięgów. PR coraz częściej wykorzystuje mikroinfluencerów w celu dotarcia do specyficznych grup odbiorców i budowania wiarygodności marki w określonych niszach.​

Komunikacja zorientowana na cel: W obliczu rosnącej świadomości społecznej i ekologicznej firmy coraz częściej integrują w swoich strategiach PR inicjatywy związane z odpowiedzialnością społeczną. Marki, które wspierają ważne projekty i wykazują się zaangażowaniem w rozwiązywaniu problemów społecznych, zdobywają lojalność i zaufanie konsumentów. Działania te pomagają w komunikowaniu wartości i misji marki, co przekłada się na silniejszą łączność ze wszystkimi konsumentami, także tymi najbardziej wymagającymi​.

„Rok 2024 wyznaczy nowe standardy w public relations, których filarami będą autentyczność, sztuczna inteligencja, mikroinfluencerzy i zaangażowanie społeczne. Ściśle zetkną się odległe światy- najnowocześniejsze technologie z psychologią marketingu w ujęciu interdyscyplinarnym. Autentyczność jest niezbędna do budowania zaufania i głębokich relacji z odbiorcami. Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje analizę danych i personalizację komunikacji, umożliwiając skuteczniejsze dotarcie do adresatów marketingowych działań. Wzrost znaczenia mikroinfluencerów – choć mówi się o nim właściwie od lat – ma wreszcie szansę zaistnieć i podkreślić wartość autentyczności oraz zaangażowania w rynkowych niszach. Świadomy konsument, a takiego właśnie kształtujemy, a nawet wychowujemy, zwróci się w stronę marek i firm komunikujących swoje zaangażowanie społeczne i proekologiczne” – stwierdza Maks Michalczak, Head of PR and Content Marketing w Grupie Eura7.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x