Doświadczenia

„Najważniejszą osobą jesteś Ty!” Case study kampanii skierowanej do blogerów

Jak zrealizować wysyłkę dla blogerów, by nie zniechęcić ich do firmy, a wywołać zainteresowanie? Najważniejszy jest pomysł! Przekonała się o tym marka Lusette.

lusette_2-labber

31 blogerek modowych i lifestylowych otrzymało składającą się z dwóch etapów przesyłkę. Akcja była na tyle zagadkowa, że po pierwszym etapie odbiorcy nie wiedzieli, czego mogą się po niej spodziewać. Celem było zwiększenie świadomości marki, pozyskanie naturalnego contentu, a także wywołanie skojarzeń marki Lusette z pełnymi pasji kobietami, czyli blogerkami. Twórczynie internetowe same decydowały, czy ta akcja na tyle im się spodobała, że chcą podzielić się nią w social media.

Kluczyk do szczęścia

W pierwszym etapie blogerki otrzymały kopertę z kluczykiem oraz kartką zawierającą intrygujące pytanie: „Kto jest najważniejszy?”.

Zostały również poproszone o zatrzymanie kluczyka, bo może im się niedługo przydać.

Po tygodniu do twórców internetowych doszła druga przesyłka. Była to drewniana skrzynka, którą otwierał kluczyk z wcześniejszej paczki. Po otworzeniu pudełka blogerki zobaczyły wafelki Lusette i karteczkę zawierającą odpowiedź na wcześniejsze pytanie. Brzmiała ona: „Najważniejszą osobą jesteś Ty! Pamiętaj o tym każdego dnia”. Do wysyłki został dołączony spersonalizowany kalendarz z zadaniami na cały tydzień.

Efekt?

Dziewiętnaście blogerek włączyło się w kampanię, publikując na swoim blogu oraz fanpage posty związane z wysyłką. Wśród nich były takie blogi jak Dziękuję Było Pyszne, Wodoodporna, Pukka Lifestyle.

– Jakiś czas temu dostałam wiadomość, czy wyrażam zgodę na otrzymanie słodkiej niespodzianki od marki Lusette. Nie musiałam się zobowiązywać do niczego, ani że wrzucę fotkę w social media, a już tym bardziej do tego, że napiszę o całej kampanii na blogu – mówi Maria Smolarek-Wilińska, autorka bloga lifebymarcelka.pl.

– Indywidulana i osobista notka sprawiła, że postanowiłam napisać o tej akcji – dodaje blogerka.

Była to pierwsza tego typu kreatywna akcja w wykonaniu Lusette. W jej wyniku udało się dotrzeć do 140 651 unikalnych użytkowników. Wzrosła również liczba fanów na profilu marki. Działanie udowodniło, że w przemyślany  i nienachalny sposób można osiągnąć atrakcyjne rezultaty oraz podtrzymać relację.

Kampania udowodniła, że ciekawe i nienachalne działanie może mieć większy wpływ na zwiększenie świadomości marki niż wysokobudżetowa akcja reklamowa. Działania zostały zrealizowane na przełomie sierpnia i września 2016.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL