Nowinki techniczne

2.0 czyli 2 w 1

Najnowsze badania Direct Marketing Association dowodzą, że Web 2.0 umożliwia pełną integrację działań z zakresu marketingu bezpośredniego i budowy marki. Czy oznacza to, że marketing wkroczył w erę 2.0?

Według raportu “New Media Emergence in DM & Brand” najczęściej stosowanymi przez marketerów narzędziami Web 2.0 są: blogi-25.6%, video online-24.4%, treści generowane przez użytkowników (UGC)-18.8% oraz wirtualne społeczności-18.1%.

85% marketerów badanych przez Direct Marketing Association uważa, że Web 2.0 efektywnie zwiększa zaangażowanie klientów. Uwidacznia się to we wzroście sprzedaży. 84% twierdzi, że zastosowanie blogów i innych narzędzi tego typu, daje możliwość budowy społeczności lojalnych klientów związanych z konkretną marką lub produktem. Opinii marketerów nie potwierdza jednak udział nakładów na Web 2.0 w budżetach reklamowych – ich maksymalny poziom osiąga 25%.

Web 2.0 odkrywa nowe możliwości przed marketerami. Kluczową kwestią jest ich umiejętne wykorzystanie. W Polsce do najpopularniejszych instrumentów Web 2.0 należą serwisy społecznościowe oraz blogi. Firmy działające na polskim rynku korzystają z nich coraz częściej. Przykładem może być ostatnio uruchomiony serwis społecznościowy Gellwe. Web 2.0 wyraźnie ewoluuje w kierunku zastosowań marketingowych. Wydaje się jednak, że musi jeszcze minąć trochę czasu zanim marketerzy w pełni docenią jego zalety. – komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL