Ciekawostki branżowe, labber.pl - ogólne, Media społecznościowe, Public Relations

4 wskazówki: jak poprawić ekspozycję marki na Pintereście


– Kiedy Pinterest uruchomił polskojęzyczną wersję serwisu, większość firm podchodziła do niego ostrożnie – mówi Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana. – Jak podaje portal wyborcza.biz, pod koniec 2014 roku liczba polskich użytkowników Pinteresta wynosiła 1 682 992 użytkowników. Polskie firmy tak naprawdę dopiero przekonują się do tego serwisu i jego popularność może niedługo wzrosnąć – dodaje.
Okazuje się, że zwiększenie widoczności marki za pomocą serwisu nie musi być wcale takie trudne. Sprawdź!

#1 Czyść swoje konto co miesiąc

Nie wszystkie popularne pinezki, które zamieszczasz na swoim Pintereście, pochodzą z aktualnych kont. Aby upewnić się, że te profile nadal działają, raz w tygodniu poświęć czas, aby to sprawdzić.
Oto prosty sposób żeby usunąć mało skuteczne piny ze swojej tablicy:

Kliknij w przycisk „Przenieś piny” dostępny w prawym górnym rogu tablicy. Teraz jesteś w stanie przewinąć stronę w dół i zobaczyć wszystkie pinezki. Zaznacz te, które mają mniej niż pięć przypięć. Gdy skończysz, kliknij czerwony przycisk „Usuń”.

Usunięcie nadmiaru pinów może zająć dużo czasu, ale jeśli chcesz zbudować wartościowy Pinterest, nie możesz ignorować tej taktyki.

#2  Dodawaj popularne piny

Wiele pinezek kusi blaskiem swych niezwykłych zdjęć. Jeśli jednak ten blask cię oślepi, nie wyselekcjonujesz obrazów o wysokiej wartości dla odbiorców. Aby twoja tablica stała się bardziej popularna, spójrz na profil z szerszej perspektywy. To znaczy, przed udostępnieniem pina na swojej tablicy, zwracaj uwagę, ile „przypięć” ma każdy obraz. Im więcej, tym lepiej.

pin1

Joy Cho / Oh Joy! posiada imponującą liczbę 12,8 mln odbiorców na Pintereście, a jej konto jest doskonałym przykładem tego, co się stanie, kiedy przypniesz popularne szpilki. Sprawdź statystyki Pinterest po to, aby zobaczyć, które z twoich tablic są najbardziej popularne. Jeśli chcesz podzielić się oryginalnym pinem na stronie lub blogu, przypnij go do jednej z popularnych tablic i koniecznie upewnij się, że pin jest związany z tematem tablicy.

pin2

#3 Połącz Pinterest Analytics z Google Analytics

Weryfikacja strony na Pinterest nie tylko wzmocni wiarygodność, ale również pozwoli na przeglądanie statystyk strony internetowej. Dzięki statystykom można sprawdzić, które z oryginalnych pinezek są najbardziej popularne na Pintereście.

Jeśli chcesz zobaczyć, które z pinów kierują ruch na stronę internetową, skorzystaj z Google Analytics. Aby zbadać ruch, zaloguj się na swoim koncie Google Analytics, a następnie przejdź do Pozyskiwanie -> Polecanie -> Pinterest. Spójrz na kolumnę „Wizyty”, aby wykryć najbardziej skuteczne piny. Przypinanie podobnych pinezek dostarczy więcej treści, które lubią odbiorcy, a to może poprawić twoją strategię przypinania.

pin3

#4 Reguluj elementy na tablicy w celu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce

Jeśli twoja tablica jest słabo widoczna w wyszukiwarce, zmień jej tytuł. Dzięki temu przekonasz się, czy zwiększy się jej wydajność. Najpierw kliknij na tablicę, którą chcesz zmienić, a potem wybierz opcję „Edycja”.

pin4

Zobaczysz wówczas ekran, w którym można zmienić wiele elementów takich jak nazwa, opis, kategoria. Po tym, jak dodasz nową nazwę, przewiń w dół i kliknij czerwony przycisk „Zapisz”.

pin5

Obserwuj, czy nowa nazwa wpływa na poprawę widoczności w wyszukiwarce. W razie potrzeby, dokonaj korekty.

Jeśli zastosujesz się do tych rad, popularność twojej firmy na Pintereście wzrośnie. Sprawdź!

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x