Ciekawostki branżowe, Eura7, Top 5, WWW

50 milisekund, od których zależy ocena Twojej strony www przez Google

Aby Twoja strona www zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, powinna być dobrze oceniona w Google PageSpeed Insights. Główna aktualizacja tego narzędzia nastąpiła 12 listopada 2018 roku. W najnowszej wersji zmieniono podejście do testowania i sprawdzania witryn internetowych.

Z artykułu dowiesz się:

I. Co się zmieniło w algorytmie Google?
II. Po co Ci właściwie wysoki wyniki w Google PageSpeed Insights?
III. Kiedy podjąć decyzję o poprawie lub stworzeniu nowej strony?

Zmiany te mają wpływ na całą branżę tworzenia stron internetowych, ponieważ na przestrzeni ostatnich 6-7 lat Google PageSpeed ​​Insights stało się głównym narzędziem do  sprawdzania szybkości i optymalizacji stron internetowych.

I. Kluczowe pozostaje zatem pytanie: co się zmieniło?

Wszystkie dotychczasowe dane dotyczące Twojej strony www zostały całkowicie usunięte. Obecnie Google używa danych z własnego projektu o nazwie Lighthouse. To narzędzie, które zostało zintegrowane z narzędziami Google Chrome dla deweloperów. Wszystkie strony oceniane są na podstawie szybkości.

Główną różnicą w metodzie pomiaru jest to, że Twoja witryna otrzymuje punkty za prędkość,  a nie za przystosowanie do reguł. Szybkość ładowania strony szacuje się za pomocą kilku charakterystyk czasowych. Są to:

  • szybkość ładowania strony,
  • czas, po którym użytkownik może zacząć klikać różne elementy,
  • sposób, w jaki wszystkie elementy interfejsu są skategoryzowane, dopóki nie zostaną załadowane wszystkie dane,
  • łączny czas, gdy witryna jest całkowicie gotowa do użycia.

Przedtem, po sprawdzeniu, narzędzie zawierało sugestie, ale implementacja tych sugestii nigdy nie gwarantowała więcej punktów prędkości. Teraz Ty lub osoby odpowiedzialne za stronę www powinny dokładniej przeanalizować raport i wdrożyć swoją wizję poprawy szybkości witryny.

Zamów bezpłatny audyt strony www Twojej firmy >>>

Nowe dane

Zobaczmy nowe dane dotyczące naszej strony internetowej. Dla przykładu są to:

1. Czas do pełnej interaktywności:
To czynnik, na który Google zwraca bardzo dużą uwagę. Oceniając, sprawdza:
– czas, kiedy strona jest załadowana
– czas, kiedy obsługa wszystkich elementów jest możliwa,
– czy odpowiedź na działania użytkownika jest mniejsza niż 50 ms.

2. Indeks prędkości
Pokazuje, ile czasu potrzeba do załadowania całej zawartości (zdjęcia, wideo itp.), wykorzystując moduł Speedline. To również czas, kiedy witryna przestaje się zmieniać wizualnie.

3. Pierwsze wyrenderowanie treści
Odstęp czasu pomiędzy rozpoczęciem ładowania strony a wyświetleniem pierwszego elementu interfejsu użytkownika. Wprost oznacza pojawienie się na ekranie głównej zawartości strony.

4. CPU bezczynny po raz pierwszy
Ten wskaźnik pokazuje, kiedy procesor urządzenia, na którym otwierasz stronę internetową, jest wolny od jej ładowania oraz gotowy do obsługi działań użytkownika odwiedzającego stronę.
Ten moment następuje, gdy:
– większość elementów interfejsu użytkownika jest interaktywna,
– strona reaguje na działanie użytkownika bez dużego opóźnienia,
– odpowiedź działań użytkownika jest mniejsza niż 50 ms.

5. Pierwsze wyrenderowanie czegoś znaczącego
To czas wyświetlenia głównej treści witryny. Pod ocenę Google bierze
– załadowanie głównego elementu strony,
– załadowanie wszystkich czcionek.

6. Szacowane opóźnienie reakcji
To wynik, który jest szacunkowym czasem (w milisekundach), po którym aplikacja reaguje na działanie użytkownika w trakcie najbardziej intensywnego, pięciosekundowego okresu ładowania strony. Jeśli opóźnienie jest większe niż 50 ms, użytkownicy mogą uznać Twoją stronę za powolną.

Czy to czas na panikę i wyrzucenie starej strony o kosza?

Przede wszystkim pamiętajmy, że Google PageSpeed ​​Insights porównuje naszą stronę z wynikami wszystkich ocenianych do tej pory witryn. Jeśli Twój wynik jest lepszy niż w przypadku 98% stron, to otrzymacie 100 punktów. Jeśli jest lepszy niż 75% stron internetowych, to otrzymacie jedynie 50 punktów i nie ma co ukrywać: to będzie powód do zmartwienia

II. Właściwie po co Ci wysoki wynik w Google PageSpeed Insights?

  1. Lepsze pozycjonowanie w naturalnych wyszukiwaniach w Google.
  2. Wzrost konwersji nawet o 20%.
  3. Zmniejszenie kosztów i poprawa skuteczności kampanii reklamowych AdWords
  4. Wygoda użytkowania.
  5. Nowoczesny serwis, wyróżniający się na tle konkurencji.

III. Kiedy podjąć decyzję o stworzeniu nowej strony

  1. Sprawdź, czy Twoja strona www jest szybka, jeśli ma np. tylko 30 pkt, to konieczna jest natychmiastowa poprawa.
  2. Sprawdź, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla Twoich klientów (osobie niedoświadczonej trudno odpowiedzieć na to pytanie, więc zastanów się, czy Twój serwis był tworzony przy współpracy ze specjalistą user experience lub przez doświadczoną firmę?)
  3. Odpowiedz sobie na pytanie: czy mój serwis internetowy spełnia swoje cele? (jeśli Twoja strona przede wszystkim ma generować zapytania, to czy jesteś zadowolona/zadowolony z ich liczby?)
  4. Czy Twoja strona jest wygodna i łatwa w obsłudze dla Ciebie lub Twoich współpracowników w codziennym użytkowaniu i aktualizowaniu treści?
  5. Czy zdarzają się przerwy w działaniu Twojego serwisu www, a co za tym idzie czy dostawca hostingu jest odpowiedni i spełnia swoje zadania? Jakość hostingu ma również znaczący wpływ na szybkość strony.

Jeśli potrzebujesz pomocy w odpowiedzi na powyższe pytania, to wystarczy, że klikniesz poniższy przycisk, a my bezpłatnie przeprowadzimy audyt Twojego serwisu.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x