TREND NR 2: MNIEJSZE NIE ZNACZY GORSZE, A WRĘCZ NA ODWRÓT
Razem z trendem autentyczności rośnie znaczenie influencerów o mniejszych, ale mocno zaangażowanych, specjalistycznych grupach odbiorców, którzy są cenni za swoją zdolność do tworzenia prawdziwych relacji i budowania zaufania oraz lojalności wśród obserwujących i fanów. Marketerzy nie powinni ograniczać się do tworzenia z influencerami o dużym zasięgu i liczbie obserwujących, ale skupić się bardziej na jakości i konwersjach. Liczy się to, kto przynosi odbiorców dla Twojej marki i ma prawdziwą wdzięczność za to, co oferujesz.
TREND NR 3: KIERUJ SIĘ CELEM
Kampanie zrównoważone i związane z celem, zdobywają coraz większą popularność szczególnie wśród młodych ludzi, którzy coraz więcej uwagi przykładają do twórców promujących konkretną sprawę. Marki powinny współpracować z influencerami, którzy nie tylko promują produkty, ale także wspierają dobro społeczeństwa i środowiska. Wsparcie dla takich twórców może przynieść marce wiele korzyści. Oczywiście, może się to także odbić negatywnie, ale marki powinny wiedzieć, na co się decydują i być przygotowane na utratę niektórych klientów, jednocześnie zyskując innych.
TREND NR 4: LEVEL UP
Popularność influencerów wzrosła do tego stopnia, że są oni coraz częściej wykorzystywani w całym cyklu zakupowym. To podejście aktywacji w pełnym zakresie pokazuje, jak influencerzy nie tylko pełnią rolę ambasadorów marek, ale są też skutecznym kanałem sprzedaży, generującym konwersje i trwałą lojalność.
TREND NR 5: SŁUCHAJ
Coraz więcej marek wykorzystuje monitoring mediów społecznościowych do pozyskiwania danych pierwotnych, co umożliwia tworzenie spersonalizowanych strategii, które głęboko rezonują z grupami docelowymi.
TREND NR 6: CASTING WZMOCNIONY AI
Integracja sztucznej inteligencji (SI) w procesy wyboru influencerów ma stać się bardziej zaawansowana w 2024 roku. Narzędzia oparte na SI pomogą markom w identyfikowaniu influencerów, którzy utrzymują autentyczne zaangażowanie swoich obserwujących, ich wartości są zgodne z marką, a demografia ich odbiorców pasuje do rynku docelowego. Oczekuje się, że to podejście oparte na danych usprawni proces selekcji influencerów i zwiększy zwrot z inwestycji dla marek.
Źródło: https://www.marketingdive.com/spons/6-reasons-why-influencer-marketing-will-never-be-the-same/707026/