Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Kampanie reklamowe, Spoty reklamowe

A Ty – jak daleko poszedłbyś po wodę?

Chyba każdy z nas choć raz wziął udział w akcji charytatywnej i okazał solidarność z potrzebującymi. Jednak nasza empatia nie sięga tak daleko, by mieć pełną świadomość ogromu cierpienia, jakie przeżywają ludzie, których codziennym problemem są głód, pragnienie czy choroby. Kto tego nie doświadczył na własnej skórze, raczej nie potrafi zrozumieć, że gdzieś w świecie poranek nie zaczyna się od wypicia filiżanki kawy czy wody mineralnej, lecz wyprawy po wodę, podczas której bose stopy grzęzną w gorącym piachu. Niezwykle dydaktyczny ambient zorganizował UNICEF – znana wszystkim organizacja humanitarna działająca na rzecz dzieci. Na czym on polegał? Zobaczcie sami!

Bez wody nie da się żyć. W Europie nie mamy problemu z dostępem do niej – wystarczy odkręcić kran czy zrobić zakupy w pobliskim sklepie. Mamy też pewność, że jest filtrowana i wypicie jej nie przysporzy nam kłopotów zdrowotnych.

W wielu krajach Afryki, by zaspokoić tak elementarną potrzebę, trzeba przejść kilka, kilkanaście, a czasem i kilkadziesiąt kilometrów w pełnym słońcu. Dzieci również to muszą robić. Jak zwrócić uwagę zabieganego, konsumpcyjnego świata na łyk wody, który na kontynencie afrykańskim może decydować o zdrowiu i życiu?

Postanowiono w centrum jednego z miast sprzedawać, oczywiście dla potrzeb nagłośnienia problemu, ten życiodajny płyn – wodę z Somalii.  Każdy kto zdecydował się ją kupić, musiał pokonać na bieżni odpowiednią ilość kilometrów –  dokładnie tyle, ile zajmuje dojście do źródła wody w niektórych krajach Afryki. Dziwnym, ale zupełnie zrozumiałym było, że nie znaleźli się chętni, którzy by przeszli na bieżni 10 czy 30 kilometrów. Kilka osób podjęło się pokonania jednego kilometra. Otrzymali butelkę wody za swój trud, ale… nie sprawdzili składu, tymczasem czyhały w niej bakterie i wirusy poważnych chorób: cholery, polio, duru brzusznego, zapalenia wątroby. Nie musimy dodawać, jak bardzo przeraziło to przechodniów. Na szczęście dla przypadkowych uczestników akcji owo zagrożenie było tylko na etykiecie butelki.

Krótki i prosty w swym pomyśle ambient uświadomił wszystkim, że są na świecie ludzie, którzy nie dość, że muszą przejść kawał drogi po wodę, to jeszcze nie mają pewności czy będzie zdatna do picia. Gasząc pragnienie, można dostać w pakiecie śmiertelne choroby. I o tym powinno się pamiętać pod każdą szerokością geograficzną.

Całą akcję możecie zobaczyć tutaj:

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL