Odcinki specjalne, Podcast

Artificial Intelligence – sztuczna inteligencja w rozwoju biznesu

Zapraszam na kolejny odcinek specjalny podcastu Marketing ludzkim głosem.  

Weteran branży interaktywnej, założyciel Empathy Internet Software House, Managing Partner w UNITY, Head of Sales w firmie IMS r&d, a teraz CEO spółki 2040.io i współtwórca narzędzia Edward.

Rozmawiamy o tym, jak Tomasz Wesołowski doszedł w historii rozwoju swoich kolejnych firm do momentu, w którym powstał Edward – inteligentny asystent dla handlowców, oparty na sztucznej inteligencji. Dowiecie się, że kolejne wymienione marki, a szczególnie 2040.io, silnie nawiązuje nazwą do świata Artificial Intelligence. Czy wiedzieliście na przykład, że rok 2040 przyjmuje się jako przewidywaną datę zrównania się możliwości sztucznej inteligencji z ludzkimi?

AI, ulubiony temat reżyserów kina science fiction, to ogólny temat tego odcinka. Choć wiele w nim usłyszycie o narzędziu stworzonym przez mojego gościa, to nie da się ukryć, że rozmawiając o nim, rozmawiamy o sztucznej inteligencji w praktyce. Od razu uspokoję, że życie to nie filmy z lat 80., najwyraźniej jeszcze nie grozi nam bunt maszyn i przynajmniej przez najbliższe 20 lat możemy spać spokojnie.  

Proces działania Edwarda oparty jest na technologii bazowej, którą jest m.in. popularne ostatnio uczenie maszynowe, czyli algorytmy, które w oparciu o dane są w stanie “nauczyć” się wzorców zachowań i wyciągać wnioski jak ludzie. Pomysł na Edwarda wziął się z obserwacji i doświadczeń oprogramowania AI. Dedykowany jest działom sprzedaży. Ułatwia sprzedawcy/handlowcowi życie, a menedżerowi pozwala sprawdzić, co dzieje się w dziale sprzedaży. Tak działa inteligentny asystent Edward.

System ten już funkcjonuje i pracuje na nim wielu handlowców, ale nie jest finalnie skończony. W praktyce jego rozwój nigdy nie będzie zakończony, ponieważ w miarę wzrostu i wykorzystywania go przez użytkowników, wciąż jest rozwijany. Aktualnie jest dostosowany do specyfiki “handlowca w biegu”. Łączy się ze smartfonem użytkownika i daje sugestie, co robić. Po rozmowie telefonicznej pyta, co handlowiec ustalił z klientem, jakie są kolejne kroki, a potem pilnuje, by te kroki wykonał. Na szczęście nie podsłuchuje, ale zbiera dużo danych, które w przyszłości będą mogły być analizowane pod kątem tego, jakie aktywności handlowców jak wpływają na wyniki.

Planowane są już kolejne funkcjonalności asystenta, rozszerzające jego interakcje. Warto przy tym pamiętać, że Edward to nie Google Assistant ani Siri. To nie konkurencja. Edward to asystent b2b, dostosowany do specyfiki korporacyjnej i specyfiki procesów.

A jak AI wykorzystywane jest w marketingu? Najprostszym przykładem jest marketing automation, czyli automatyzacja procesów marketingowych. Na przykład system rekomendacji – system podpowiada, które produkty mogą zainteresować klienta.

Co zaś sprawia największą trudność w programowaniu inteligentnego asystenta? Okazuje się, że język polski. Edward bazowo ma wersję angielską. Bazy do uczenia oparte o język polski są dużo mniejsze niż angielskie. Na szczęście coraz więcej rozwiązań obsługujących język polski pojawia się na rynku.

Na koniec krótka historia o misjach gospodarczych z prezydentem – jak wyglądają i na czym polegają w praktyce. Rozmawiamy o przyszłości Edwarda i najważniejszej zalecie korzystania z inteligentnego asystenta: jeżeli Edward przypomni choćby o jednej rzeczy, o której moglibyśmy zapomnieć, to już nam się zwraca inwestycja w sztuczną inteligencję. Polecam i zapraszam!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Czym jest asystent Edward?
  • Czym charakteryzuje się domena .io?
  • Jak zaczynał karierę gość tego odcinka?
  • Jak narodził się pomysł na Edwarda?
  • Na jakim poziomie jest współczesna technologia AI?
  • Jak szybko rozwija się sztuczna inteligencja?
  • Co stanie się w 2040 roku?
  • Co to jest uczenie maszynowe?
  • Jak działa Edward?
  • Jak Edward ułatwia pracę handlowcom?
  • Jak Edward ułatwia pracę managerowi?
  • Jakie funkcjonalności zostaną wdrożone do Edwarda w przyszłości?
  • Jakie są różnice między Edwardem a asystentem Google, Siri, itp.?
  • Komu można polecić Edwarda?
  • Co to jest marketing automation?
  • Co było największym problemem w tworzeniu Edwarda?
  • Czy sztuczna inteligencja wkrótce nas przerośnie i zapanuje nad światem?
  • Jak wyglądają misje gospodarcze z prezydentem?
  • Co to znaczy “skonwertować”?
  • Czy wśród startupów jest duża konkurencja?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:

www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Jestem optymistą!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.