Ciekawostki branżowe, Hashlovers, Instagram, Media społecznościowe

Koncerty – Bieber vs Melua: Jak wypadły na Instagramie?

W połowie listopada Polskę odwiedziły zagraniczne gwiazdy, Justin Bieber i Katie Melua. Jaką aktywnością wykazali się ich fani na Instagramie? Dzięki usłudze Hashlovers dowiadujemy się, że koncert Kanadyjczyka wygenerował w tym serwisie większe zainteresowanie niż trzy koncerty brytyjskiej wokalistki!

justin-bieber-96403_1280

Wielbiciele Justina Biebera 11 listopada w Krakowie mogli po raz drugi wziąć udział w jego koncercie. Tym razem pojawił się w Polsce w ramach swojej trasy Purpose World Tour 2016. W połowie listopada nad Wisłę przybyła również Katie Melua, która oddała trzy koncerty: 12 listopada zagrała w Szczecinie, 13 listopada we Wrocławiu, a 14 listopada w Toruniu.

Firma Eura7 przyjrzała się, jaki ruch na Instagramie wygenerowały oba wydarzenia. Użyła w tym celu narzędzia Hashlovers. Badanie przeprowadzono, wykorzystując funkcję geolokalizacji, czyli monitorowano, ile publicznych zdjęć pojawiło się na Instagramie w dniu koncertu w obrębie Tauron Areny. Oprócz tego śledzono pojawiające się w serwisie zdjęcia oznaczone hashtagami, takimi jak #ilovejustinbieber, #bieber, #justinbieber, #lovejustinbieber oraz #melua, #katiemelua.

Moc zdjęć w miejscu koncertu

W Święto Niepodległości, a zarazem w dniu koncertu Biebera Hashlovers wychwycił 159 zdjęć opublikowanych na Instagramie, przy których oznaczono lokalizację krakowskiej Tauron Areny. Dla porównania, dzień przed pojawiło się 49 zdjęć z tą samą lokalizacją, a dwa dni wcześniej zaledwie 22.

koncert-biebera_geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji dla Kraków Tauron Arena

W dniu pierwszego koncertu Katie Melua w szczecińskiej Azoty Arena według Hashlovers pojawiło się na Instagramie 30 zdjęć z określoną lokalizacją miejsca koncertu. Była to większa liczba opublikowanych fotografii niż kilka dni wcześniej, ale mniejsza niż ta odnosząca się do wydarzeń organizowanych w późniejszych dniach, czyli meczów w piłkę siatkową Chemik Police – KSZO Ostrowiec (13.11) oraz Espadron Szczecin – Jastrzębski Węgiel (14.11).

koncert-melua_szczecin-geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji dla Azoty Arena Szczecin

13 listopada we Wrocławiu liczba zdjęć z geolokalizacją wyniosła 19. Więcej fotografii wygenerowało jednak Święto Niepodległości.

koncert-melua_wroclaw-geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji dla wrocławskiej Hali Orbita

Zorganizowany 14 listopada koncert Melua w Toruniu wygenerował drugi najwyższy wskaźnik dziennej liczby zdjęć w badanym okresie.

koncert-melua_torun-geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji w Arenie Toruń

Monitoring za pomocą hashtagów

Fani Justina Biebera w dniu koncertu w Krakowie (11.11) oznaczyli hashtagami #ilovejustinbieber, #bieber, justinbieber, #lovejustinbieber 233 zdjęcia na Instagramie. Dzień później liczba diametralnie wzrasta, czego powodem może być premiera płyty Justina “Purpose”. Kilka dni przed koncertem fani dodawali niewiele zdjęć z w/w hashtagami, co można zauważyć na poniższym wykresie:

koncert-biebera_hashtagi

W dniu koncertów fani Katie Melua wykazali się większą aktywnością w porównaniu do kilku dni przed koncertem, publikując na Instagramie zdjęcia oznaczone hashtagami #melua, #katiemelua. Łącznie w dniach jej koncertów w Polsce dodano 52 zdjęcia oznaczone w/w hashtagami.

koncert-melua_hashtagi

*

Hashlovers, to narzędzie dostępne w modelu SAAS oraz usługa kontekstowego real-time marketingu, zwiększająca zasięgi komunikacji marek na Instagramie. Jej twórcą jest agencja interaktywna Eura7.

Więcej informacji na temat narzędzia można znaleźć na firmowym blogu agencji.

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL