Ciekawostki branżowe, Hashlovers, Instagram, Media społecznościowe

Koncerty – Bieber vs Melua: Jak wypadły na Instagramie?

W połowie listopada Polskę odwiedziły zagraniczne gwiazdy, Justin Bieber i Katie Melua. Jaką aktywnością wykazali się ich fani na Instagramie? Dzięki usłudze Hashlovers dowiadujemy się, że koncert Kanadyjczyka wygenerował w tym serwisie większe zainteresowanie niż trzy koncerty brytyjskiej wokalistki!

justin-bieber-96403_1280

Wielbiciele Justina Biebera 11 listopada w Krakowie mogli po raz drugi wziąć udział w jego koncercie. Tym razem pojawił się w Polsce w ramach swojej trasy Purpose World Tour 2016. W połowie listopada nad Wisłę przybyła również Katie Melua, która oddała trzy koncerty: 12 listopada zagrała w Szczecinie, 13 listopada we Wrocławiu, a 14 listopada w Toruniu.

Firma Eura7 przyjrzała się, jaki ruch na Instagramie wygenerowały oba wydarzenia. Użyła w tym celu narzędzia Hashlovers. Badanie przeprowadzono, wykorzystując funkcję geolokalizacji, czyli monitorowano, ile publicznych zdjęć pojawiło się na Instagramie w dniu koncertu w obrębie Tauron Areny. Oprócz tego śledzono pojawiające się w serwisie zdjęcia oznaczone hashtagami, takimi jak #ilovejustinbieber, #bieber, #justinbieber, #lovejustinbieber oraz #melua, #katiemelua.

Moc zdjęć w miejscu koncertu

W Święto Niepodległości, a zarazem w dniu koncertu Biebera Hashlovers wychwycił 159 zdjęć opublikowanych na Instagramie, przy których oznaczono lokalizację krakowskiej Tauron Areny. Dla porównania, dzień przed pojawiło się 49 zdjęć z tą samą lokalizacją, a dwa dni wcześniej zaledwie 22.

koncert-biebera_geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji dla Kraków Tauron Arena

W dniu pierwszego koncertu Katie Melua w szczecińskiej Azoty Arena według Hashlovers pojawiło się na Instagramie 30 zdjęć z określoną lokalizacją miejsca koncertu. Była to większa liczba opublikowanych fotografii niż kilka dni wcześniej, ale mniejsza niż ta odnosząca się do wydarzeń organizowanych w późniejszych dniach, czyli meczów w piłkę siatkową Chemik Police – KSZO Ostrowiec (13.11) oraz Espadron Szczecin – Jastrzębski Węgiel (14.11).

koncert-melua_szczecin-geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji dla Azoty Arena Szczecin

13 listopada we Wrocławiu liczba zdjęć z geolokalizacją wyniosła 19. Więcej fotografii wygenerowało jednak Święto Niepodległości.

koncert-melua_wroclaw-geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji dla wrocławskiej Hali Orbita

Zorganizowany 14 listopada koncert Melua w Toruniu wygenerował drugi najwyższy wskaźnik dziennej liczby zdjęć w badanym okresie.

koncert-melua_torun-geo

Wykres z Hasholovers przedstawiający dzienną liczbą zdjęć; monitoring z wykorzystaniem geolokalizacji w Arenie Toruń

Monitoring za pomocą hashtagów

Fani Justina Biebera w dniu koncertu w Krakowie (11.11) oznaczyli hashtagami #ilovejustinbieber, #bieber, justinbieber, #lovejustinbieber 233 zdjęcia na Instagramie. Dzień później liczba diametralnie wzrasta, czego powodem może być premiera płyty Justina “Purpose”. Kilka dni przed koncertem fani dodawali niewiele zdjęć z w/w hashtagami, co można zauważyć na poniższym wykresie:

koncert-biebera_hashtagi

W dniu koncertów fani Katie Melua wykazali się większą aktywnością w porównaniu do kilku dni przed koncertem, publikując na Instagramie zdjęcia oznaczone hashtagami #melua, #katiemelua. Łącznie w dniach jej koncertów w Polsce dodano 52 zdjęcia oznaczone w/w hashtagami.

koncert-melua_hashtagi

*

Hashlovers, to narzędzie dostępne w modelu SAAS oraz usługa kontekstowego real-time marketingu, zwiększająca zasięgi komunikacji marek na Instagramie. Jej twórcą jest agencja interaktywna Eura7.

Więcej informacji na temat narzędzia można znaleźć na firmowym blogu agencji.

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x