Doświadczenia

Burger King tworzy chatbot na Massengerze do przyjmowania zamówień!

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy obserwować imponujące kampanie tworzone przez Burger King. Nic więc dziwnego, że marka wyrwała się tak szybko przed szereg innych firm i uruchomiła na Massengerze nową funkcję do przyjmowania zamówień.

https://www.youtube.com/watch?v=MJjxzIuto4Y

Nowe demo video, które pojawiło się na Digital Buzz Blog pokazuje, że sieć eksperymentuje z nową kampanią wykorzystującą chatboty. Film obrazuje, jak to będzie działać: Chatbot wita użytkownika, następnie prosi o podanie celu wizyty.

W zależności od odpowiedzi użytkownika, chatbot odpowiada komunikatem karuzeli, która pokazuje menu. Tuż przed wylogowaniem, chatbot pyta klienta, czy ten chce uaktualnić swój wybór z menu „posiłek”, a następnie prosi o potwierdzenie zamówienia.

W tym momencie robi się naprawdę ciekawie, bo chatbot prosi o podanie lokalizacji odbioru i przechodzi do płatności. Demo nie pokazuje jednak realizacji zamówienia. Mamy również pewność, że Facebook nie wdrożył w aplikacji możliwości płatności. Możemy się zastanawiać nad dwoma ewentualnościami: Każda z płatności jest kończona przekierowaniem do kolejnej aplikacji (albo zaprasza do odwiedzenia strony internetowej) lub Facebook potajemnie testuje płatności mobilne z wybranymi partnerami.

Marka jak przyjaciel

Jak podaje portal wersm.com chatboty są nową funkcją wprowadzoną przez Facebook. Tym samym portal społecznościowy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom firm, gdyż pozwala im na zapewnienie automatycznej obsługi klienta, wskazówki e-commerce oraz ciekawe treści i interaktywne wskazówki.

Jak potwierdza portal techcrunch.com Facebook już od stycznia współpracował z deweloperami chatbota. Niektórzy z nich dostali wcześniejszy dostęp do testowania funkcji. Na przykład w firmie 1-800-Flowers można zamówić kwiaty, wysyłając po prostu przez chatbot nazwisko znajomego. CNN może wysłać do każdego „podsumowanie dnia”, wybierając tematy zgodne z zainteresowaniami odbiorcy.

– Jest to kolejny krok w stronę zmniejszenia dystansu pomiędzy marką a odbiorcą. Dzięki chatbotom będziemy mogli rozmawiać z firmami, jak z przyjacielem. Zatrze się granica sprawiająca, że marki traktujemy jak odległe twory, bo przecież do komunikacji z nimi użyjemy tego samego narzędzia, jakiego wykorzystujemy do rozmów z bliskimi osobami! – komentuje Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana i twórca narzędzia #Hashlovers.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL